Έχετε όλοι κάτι που κανείς άλλος δεν έχει – τη φωνή σας. Η φωνή σας είναι μοναδική. Κανείς άλλος δεν έχει φωνή πανομοιότυπη με τη δική σας. Είναι δώρο από τον Θεό. Κι άλλοι ίσως έχουν φωνές παρόμοιες στον τόνο με τη δική σας, αλλά δεν είναι ίδιες. Υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ μελών της ίδιας οικογένειας. Για παράδειγμα, δυο αδελφές ακούγονται σχεδόν ίδιες. Το κλειδί είναι όμως στο σχεδόν. Η ανθρώπινη φωνή είναι πολύπλευρη – τι ποικιλία! Οι πριμαντόνες μπορούν να τραγουδούν και να φτάνουν τόσο υψηλούς τόνους, που είναι θαύμα. Μερικοί απολαμβάνουν ν’ ακούν τόσο ποικίλους τραγουδιστές, όπως ο Λουτσιάνο Παβαρότι, η Μπάρμπαρα Στρέηζαντ ή ο Ουίλι Νίλσον. Μερικοί έχουν μοναδικές βαθιές και ηχηρές φωνές, όπως ο ηθοποιός Τζέημς Ερλ Τζόουνς. Και μετά είναι η φωνή του Ντάνιελ Σίντλικ «Πόσο ωραίο είναι να είναι κανείς ζωντανός».

Ωστόσο, έχουμε ακόμη να ακούσουμε την πιο ευχάριστη φωνή του σύμπαντος, αυτή του Ιεχωβά. Η δική του είναι η ύψιστη φωνή εξουσίας στον ουρανό και τη γη. Μπορούμε να την παρομοιάσουμε μ’ έναν μεγάλο καταρράκτη ή με τον κρότο ενός κεραυνού. Τα εδάφια Ψαλμοί 29:1-9 μας λένε: «Αποδώστε στον Ιεχωβά, ΕΣΕΙΣ οι γιοι των ισχυρών, αποδώστε στον Ιεχωβά δόξα και ισχύ. Αποδώστε στον Ιεχωβά την δόξα του ονόματος του. Προσκυνήστε τον Ιεχωβά έχοντας άγιο στολισμό. Η φωνή του Ιεχωβά είναι πάνω από τα νερά. Ο ένδοξος Θεός βρόντησε. Ο Ιεχωβά είναι πάνω από πολλά νερά. Η φωνή του Ιεχωβά είναι ισχυρή, η φωνή του Ιεχωβά είναι λαμπρή. Η φωνή του Ιεχωβά σπάζει τους κέδρους. Ναι, ο Ιεχωβά κομματιάζει τους κέδρους του Λιβάνου και τους κάνει να αναπηδούν σαν μοσχάρια, τον Λίβανο και το Σιριών σαν γιοι άγριων ταύρων. Η φωνή του Ιεχωβά πελεκάει με φλόγες φωτιάς. Η φωνή του Ιεχωβά κάνει την έρημο να σφαδάζει, ο Ιεχωβά κάνει την έρημο της Κάδης να σφαδάζει. Η φωνή του Ιεχωβά κάνει τις ελαφίνες να σφαδάζουν από πόνους γέννας και απογυμνώνει τα δάση. Και μέσα στο ναό του όλοι λένε: ’Δόξα!’».

Ακούμε και με τα δυο αυτιά μας όταν ο Ιεχωβά μας μιλάει, καθώς γνωρίζουμε ότι αυτό είναι καλό για μας. Ο Ιεχωβά ποτέ δε μιλάει για να μιλάει. Όταν μιλάει έχει πάντα να πει κάτι που αξίζει, κάτι που χρειάζεται να ακούσουμε και να αναγνωρίσουμε ως τη φωνή της εξουσίας. Πρέπει να του δώσουμε προσοχή.

Προσέξτε ότι ο Ψαλμός 29:3 λέει ότι η φωνή του Ιεχωβά είναι πάνω από τα νερά. Η σύζυγος μου και εγώ είχαμε το προνόμιο να δούμε τους καταρράκτες του Νιαγάρα. Τι θέαμα! Τόνοι νερού πέφτουν από τους καταρράκτες. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν μπορούσαμε ν’ ακούσουμε ο ένας τον άλλον ακόμη και αν στεκόμασταν πολύ κοντά μεταξύ μας. Έπρεπε να σταματήσουμε να μιλάμε και απλά να βλέπουμε τους Καταρράκτες. Ωστόσο, η φωνή του Ιεχωβά είναι πάνω από τα νερά. Αν μαζεύαμε όλο το νερό της γης σ΄ ένα καταρράκτη, και ο Ιεχωβά ήθελε να τον ακούσουμε, η φωνή του θ’ ακουγόταν πεντακάθαρα. Η φωνή Του είναι η ύψιστη φωνή εξουσίας.

Τα εδάφια 4 και 5 μας λένε: «Η φωνή Του σπάζει τους Κέδρους». Μας δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουμε μια πριμαντόνα να τραγουδά. Η φωνή της ήταν τόσο υψηλή που έσπασε σε χίλια κομμάτια γυαλί. Αλλά, η φωνή του Ιεχωβά μπορεί να θρυμματίσει ακόμη και τους κέδρους του Λιβάνου! Αυτά τα δέντρα μπορούν να φτάσουν τα 40 μέτρα ύψος και τα 13 μέτρα περιφέρεια. Αυτό μας δίνει ενόραση όσον αφορά τη μεγαλειώδη φωνή του Θεού. Ο Ψαλμός 29 μας λέει επίσης ότι η φωνή του Ιεχωβά κάνει την έρημο να σφαδάζει, όπως μια ανεμοθύελλα σηκώνει τόνους άμμου στην έρημο. Κι αυτό μας δίνει ενόραση για την ύψιστη φωνή της εξουσίας.

Μπορούν οι άνθρωποι να ακούσουν τη φωνή του Θεού; Το έκαναν αυτό σε τρεις περιπτώσεις: α) Ματθαίος 3:17. Πόσοι άνθρωποι άκουσαν τη φωνή του Θεού κατά τη βάφτιση του Ιησού; Τον άκουσαν ο Ιησούς, που ήταν τέλειος, και ο Ιωάννης ο Βαφτιστής, που άκουσε τη φωνή του Θεού και επέζησε μετά από αυτό. Αυτό μας δείχνει ότι ο Ιεχωβά χρειάστηκε να προσαρμόσει τη φωνή Του ώστε ο Ιωάννης ως ατελής άνθρωπος να μπορεί να ακούσει τη φωνή του και να επιβιώσει, ακριβώς όπως ένας πατέρας, όταν κρατάει το νεογέννητο γιο του, προσαρμόζει τη φωνή του για να μην προκαλέσει κακό στο βρέφος. β) Ματθαίος 17:5. Κατά τη μεταμόρφωση του Ιησού τη φωνή του Ιεχωβά άκουσαν ο Ιησούς, ο Πέτρος, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης. 3) Το 33 Κ.Χ. πριν το τελευταίο Πάσχα του Ιησού, τα εδάφια Ιωάννης 12:28,29 μας λένε ότι τα πλήθη άκουσαν τη φωνή Του.

Όμως, τι θα πούμε για τον Αδάμ; Άκουγε τη φωνή του Ιεχωβά ακόμη και μετά το αμάρτημα του. Και ο Μωυσής; Όταν έλαβε τον Νόμο, δεν άκουσε το Θεό να μιλάει; Ο Νόμος πιθανόν δόθηκε μέσω των εκπροσώπων του Θεού. Τα εδάφια Πράξεις. 7:53, Γαλάτες. 3:19, Εβραίους 2:2 μας λένε ότι ο Νόμος μεταδόθηκε μέσω αγγέλων. Τότε γιατί λέμε ότι στις 3 πρώτες περιπτώσεις ήταν η φωνή του Ιεχωβά και όχι οι άγγελοι που μίλησαν; Επειδή ο Ιησούς ήταν το κεντρικό πρόσωπο στις τρεις αυτές αναφορές. Ο Ιεχωβά δε θα χρειαζόταν να μιλήσει μέσω ενός αγγέλου για να μεταδώσει ένα μήνυμα στον ίδιο του το γιο.

Πώς ακούγεται η φωνή του Θεού σήμερα;

Α) Μέσω του γραπτού Του Λόγου. Τα εδάφια Δευτερονόμιο 28:1,2 μας λένε ότι πρέπει να «ακούμε πράγματι τη φωνή του Ιεχωβά του Θεού». Πώς; «Με το να προσέχουμε να εκτελούμε όλες τις εντολές του… να συνεχίζουμε ν’ ακούμε τη φωνή του Ιεχωβά του Θεού μας». Ακούμε τη φωνή του Θεού, τη φωνή της ύψιστης εξουσίας μέσω της Αγίας Γραφής. Πρέπει να μελετάμε τη φωνή του για να τη γνωρίζουμε. Χρειάζεται να την ακούμε και να περνάμε χρόνο μαζί της. Μπορεί να χρειαστεί να τη μάθουμε γρήγορα, γιατί ότι λέει είναι ανάγκη να ειπωθεί. Πριν από λίγα χρόνια ένας άνδρας, ο Ρος Περοτ (Ross Perot) ήταν υποψήφιος Πρόεδρος. Ένας κωμικός μελέτησε τις ιδιορρυθμίες και τον τρόπο ομιλίας του τόσο πολύ, ώστε έγινε ειδικός (εξπέρ) στο να τον μιμείται. Πώς το έκανε αυτό; Μελετώντας τον εκτεταμένα και πολύ προσεκτικά. Εμείς πρέπει να γνωρίσουμε τη φωνή του Θεού τόσο καλά, ώστε να τον αναγνωρίζουμε όταν μιλάει Εκείνος και να μην παροδηγηθούμε από κάποιον που τον μιμείται. Γι’ αυτό πηγαίνουμε στις συναθροίσεις, για να ακούσουμε τα λόγια του ξανά και ξανά. Τα χρειαζόμαστε. Είναι αλήθεια ότι δε μαθαίνουμε πάντα καινούργια πράγματα, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο πηγαίνουμε στις συναθροίσεις. Όπως στο δείπνο δεν τρώμε πάντα καινούργια πιάτα, αλλά συχνά τρώμε το ίδιο φαγητό. Στις συναθροίσεις ακούμε τη φωνή του Θεού ξανά και ξανά για να τη διακρίνουμε όταν θα χρειαστεί να τη γνωρίζουμε, γρήγορα, χωρίς αμφιβολίες. Δε θα εξαπατηθούμε από άλλους μίμους, όπως είναι οι αποστάτες. Αυτοί λένε πράγματα που απομιμούνται το Θεό. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Αυτοί μπορεί να λένε πράγματα «στο όνομα του Θεού». Αλλά δεν πρόκειται ούτε για το νου του Θεού ούτε για τη φωνή Του. Μπορεί να πουν «Απλά χρησιμοποίησε την συνείδηση σου, μην ανησυχείς. Να κηρύξεις; Απλά πήγαινε όποτε θέλεις. Δεν υπάρχει τίποτα το επείγον». Να είστε προσεκτικοί – δεν είναι η φωνή του Ιεχωβά.

Οι υπάλληλοι τραπεζών αρχικά εκπαιδεύονται να αναγνωρίζουν ένα γνήσιο νόμισμα. Μελετώντας το γνήσιο δολάριο, μπορούν ν’ αναγνωρίσουν το ψεύτικο αμέσως. Υπάρχει μια ιστορία για έναν άνδρα ο οποίος χρειάστηκε κάποια φάρμακα αργά τη νύχτα. Είπε στη γυναίκα του να κλειδώσει την πόρτα και να μην αφήσει κανέναν άλλο να μπει μέσα. Όταν επέστρεψε και χτύπησε την πόρτα, εκείνη ρώτησε ποιος ήταν. Αυτός μουρμούρισε «εγώ». Του άνοιξε την πόρτα. Πώς κατάλαβε η γυναίκα ποιος ήταν, αφού αυτός το μόνο που έκανε ήταν να μουρμουρίσει «εγώ»; Ήταν τόσο καλά εξοικειωμένη με τη φωνή του ύστερα από 25 χρόνια γάμου, που αμέσως κατάλαβε ποιος ήταν. Χρειάζεται κι εμείς να μελετάμε τη φωνή του Θεού.

Β) Επίσης, η φωνή του Ιησού προκαλεί δέος όπως ένας καταρράκτης σύμφωνα με το Αποκάλυψη 1:15 : «Η φωνή του ήταν σαν τον ήχο πολλών νερών». Αυτό του αρμόζει, επειδή αυτός είναι ο «Λόγος». Είναι δεύτερος μόνο σε σύγκριση με τον Ιεχωβά. Το Ματθαίος 28:18 μας λέει ότι μιλούσε με όλη την εξουσία, αυτός έχει τη φωνή της εξουσίας. Ο Ιησούς ηγείται είναι η κεφαλή μιας κυβέρνησης με παγκόσμια κυριαρχία. Πιθανώς ήταν εκείνος που μίλησε στον Αδάμ και οδήγησε τον Ισραήλ στην έρημο. Τι μας λέει να κάνουμε σήμερα; Ματθαίος 28:19,20 : «Πηγαίνετε, λοιπόν, και κάντε μαθητές από όλα τα έθνη, … διδάσκοντας τους να τηρούν όλα όσα σας έχω παραγγείλει». Αυτό σημαίνει να κηρύττουμε. Πρέπει να ρωτήσουμε τον εαυτό μας: «Εγώ ακούω και υπακούω;» Ο Ιησούς είπε στο Ιωάννης 14:6 : «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή». Ναι, αυτός είναι η οδός προς την ευτυχία, τη σωτηρία και την αιώνια ζωή, η οδός προς μια ζωή υψίστης αξίας μετά τον Αρμαγεδδώνα και προς την αλήθεια. Ο Ιησούς ποτέ δεν ψεύδεται. Στοχαστείτε πάνω στη ζωή του, όπως είναι καταγραμμένη στο βιβλίο Μεγαλύτερος Άνθρωπος. Το όνομα του αντιπροσωπεύει την εκτελεστική εξουσία που του ανάθεσε ο Ιεχωβά. Ο Ιησούς έχει εμπιστοσύνη σε εμάς ως τα πρόβατα του. Στο Ιωάννης 10:3 λέει ότι «φωνάζει τα δικά του πρόβατα με το όνομα τους». Όποιο κι αν είναι το όνομα σας, εκείνος το γνωρίζει. Πρεσβύτεροι, εσείς γνωρίζετε τα πρόβατα με το όνομα τους; Προσπαθείτε να το χρησιμοποιείτε; Είστε σε θέση να τους χαιρετάτε χρησιμοποιώντας το όνομα τους; Χρειάζεται χρόνο. Μια μέρα, όμως θα γνωρίζουμε κάθε άνθρωπο πάνω στη γη. Όλα τα «άλλα πρόβατα» θα γνωρίζουν τα ονόματα των αγίων, των 144.000. Αρχίστε να κάνετε συνήθεια σας το να προσπαθείτε να μάθετε τους αδελφούς μας.

Γ) Υπάρχει μια ακόμη φωνή εξουσίας, αυτή του «πιστού και φρόνιμου δούλου» και του Κυβερνώντος Σώματος. Αυτοί είναι δούλοι που έχουν τοποθετηθεί στις θέσεις τους από τον Ιεχωβά και τον Ιησού. Αποτελούν διευθετήσεις του Θεού για να μην χάσουμε την όραση μας, αν δεν είμαστε προσεκτικοί. Ίσως σκεφτούμε: «Αυτοί οι άνδρες είναι σαν κι εμένα – ατελείς». Αυτή η σκέψη διαγράφει το γεγονός ότι ο Ιεχωβά έχει διορίσει αυτόν το «δούλο». Θυμηθείτε το Έξοδος 16:2. Το έθνος Ισραήλ γόγγυζε εναντίον του Μωυσή και του Ααρών. Εναντίον τίνος γόγγυζαν στην πραγματικότητα; Το Έξοδος 16:8 λέει: «Ο Ιεχωβά άκουσε τους γογγυσμούς σας με τους οποίους γογγύζετε εναντίον του. Και τι είμαστε εμείς; Οι γογγυσμοί σας δεν είναι εναντίον μας, αλλά εναντίον του Ιεχωβά». Εκείνοι μπορεί να είχαν σκεφτεί ότι γόγγυζαν εναντίον ατελών ανδρών, αλλά στην πραγματικότητα ήταν ένοχοι γογγυσμού εναντίον του Θεού. Εμείς δεν θα το κάναμε αυτό ηθελημένα, αλλά το περιστατικό αυτό αποτελεί καλή υπενθύμιση.

Δ) Μια άλλη φωνή εξουσίας είναι αυτή των πρεσβυτέρων. Είναι δώρα σε μορφή ανθρώπων για την εκκλησία. Τα Εφεσίους 4:8-12 μας λένε: «Όταν ανέβηκε στα ύψη, πήρε αιχμαλώτους, έδωσε δώρα [σε μορφή] ανθρώπων……και έδωσε μερικούς ως αποστόλους, μερικούς ως προφήτες, μερικούς ως ευαγγελιστές, μερικούς ως ποιμένες και δασκάλους, με προοπτική τη διόρθωση των αγίων, για διακονικό έργο, για την εποικοδόμηση του σώματος του Χριστού». Προσέξτε – δίνονται για να αναπροσαρμόσουν και να οικοδομήσουν το ποίμνιο. Αποτελούν δώρο του Ιεχωβά προς εμάς. Τους δεχόμαστε ως δώρα; Τα Χριστούγεννα οι άνθρωποι παίρνουν πολλά δώρα. Ωστόσο, την επόμενη μέρα τα μαγαζιά γεμίζουν καθώς οι άνθρωποι επιστρέφουν τα δώρα. Δεν τους άρεσαν ή δεν εκτίμησαν τα δώρα τους. Εμείς όμως πρέπει να εκτιμούμε τα δώρα του Ιεχωβά και να μην τα «ξεγράφουμε». Ο Ιεχωβά διάλεξε το δώρο κι εκείνος γνωρίζει τι χρειαζόμαστε. Θα πούμε: «τι να πω γι’ αυτούς τους πρεσβυτέρους. Κάτι δεν πάει καλά με το δώρο μας;» Αυτοί είναι διορισμένοι από το πνεύμα με τη φωνή της εξουσίας. Όπως λέει το Εβραίους 13:17, πρέπει να είμαστε υπάκουοι και να τους δείχνουμε σεβασμό.

Από την άλλη πλευρά, οι πρεσβύτεροι πρέπει να ακούν τη φωνή των συμπρεσβυτέρων τους. Στο 18ο κεφάλαιο της Εξόδου, ο Μωυσής άκουσε τον Ιοθόρ. Το εδάφιο 24 λέει: «Αμέσως ο Μωυσής άκουσε τη φωνή του πεθερού του και έκανε όλα όσα είχε πει εκείνος». Μερικές φορές εμείς δεν ανταποκρινόμαστε αμέσως. Ίσως αργότερα να είναι πολύ αργά. Χρειάζεται επίσης να σκεφτούμε τον τόνο της φωνής μας. Για παράδειγμα ένας άνδρας μπορεί να πει «Σ’ αγαπώ» στη γυναίκα του με απότομο τόνο. Αλλά τι θα γινόταν αν μιλούσε με πιο ευγενικό, τρυφερό τρόπο; Θα λάβαινε διαφορετική απόκριση. Αφήστε τη μουσική να συνδυάσει τις λέξεις και τη φωνή το μήνυμα.

Τι θα πούμε για τη φωνή των συζύγων; Οι γυναίκες πρέπει να ακούν με βαθύ σεβασμό. Η ίδια Ελληνική λέξη μεταφράζεται στο Ματθαίος 10:28 (Και μη φοβηθείτε εκείνους που θανατώνουν το σώμα αλλά δεν μπορούν να θανατώσουν την ψυχή) ως φόβος. Όχι νοσηρός φόβος, αλλά φόβος με την έννοια να μη θέλουμε να δυσαρεστήσουμε κάποιον από αγάπη. Οι σύζυγοι, άνδρες και γυναίκες, βρίσκονται υπό ένα ζυγό και πρέπει να τον τραβάνε μαζί, όχι να ανταγωνίζονται. Γυναίκες, αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχετε φωνή στο γάμο. Έχετε φωνή κι ένας σοφός σύζυγος θα ακούει τη σύζυγο του. Μπορεί να χρειαστεί να του το υπενθυμίσετε μερικές φορές. Θυμόμαστε ότι ο Ιεχωβά χρειάστηκε να το θυμίσει αυτό στον Αβραάμ. όσον αφορά τη Σάρα. Κι εγώ χρειάστηκε να λάβω υπενθύμιση. Μια μέρα καθώς ταξιδεύαμε στο Τούνελ Λίνκολν, η σύζυγος μου παρατήρησε ότι ήμουν πολύ μακριά από τα άλλα αυτοκίνητα και είπε ότι θα έπρεπε να πάω πιο κοντά. Αλλά εγώ δεν την άκουσα, μέχρι που άκουσα τη δυνατή φωνή ενός αστυνομικού από ένα μεγάφωνο να λέει: «Κλείστε το κενό!» Τώρα αυτή κι αν ήταν φωνή εξουσίας! Κάλυψα αμέσως την απόσταση.

Πρέπει να αναγνωρίζουμε την εξουσία όταν αυτή μας μιλάει. Οι φωνές του Ιεχωβά, του Ιησού, του «πιστού και φρόνιμου δούλου», του Κυβερνώντος Σώματος, των πρεσβυτέρων και των συζυγών είναι όλες φωνές εξουσίας.

27 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1999
Σημειώσεις από την ομιλία του αδελφού Samuel Herd.
(Ο αδελφός Σάμιουελ Χερντ ήταν μέλος του Κυβερνώντος Σώματος).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “«Ακούγοντας τη Φωνή της Εξουσίας»”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!