«Να Μαθαίνετε από τα Λάθη Σας»

Η αφήγηση του Ιωνά δείχνει ότι ο Ιεχωβά δεν μας απορρίπτει όταν κάνουμε λάθη. Ωστόσο, αναμένει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να κάνουμε τις αναγκαίες αλλαγές.

Ιων 1:3 Ποιο λάθος έκανε ο Ιωνάς όταν έλαβε τον διορισμό του από τον Ιεχωβά; Η θαλάσσια διαδρομή από την Ιόππη στη Θαρσείς

Ιων 2:1-10 Για ποιο πράγμα προσευχήθηκε ο Ιωνάς, και πώς απάντησε ο Ιεχωβά; Ο Ιωνάς προσεύχεται στην ακτή

Ιων 3:1-3 Πώς έδειξε ο Ιωνάς ότι είχε μάθει από τα λάθη του;

Ιων 3:1-3—Ο Ιωνάς έμαθε από τα λάθη του (ia σ. 114 ¶22, 23)

Τι απέγινε ο Ιωνάς; Έμαθε άραγε να δείχνει την ευγνωμοσύνη του στον Ιεχωβά μέσω υπακοής; Ναι. Ύστερα από τρία μερόνυχτα, το ψάρι τον μετέφερε στην ακτή και τον «εξέμεσε . . . στη στεριά». (Ιωνάς 2:10) Φανταστείτε—έπειτα από όλα αυτά, ο Ιωνάς δεν χρειάστηκε καν να κολυμπήσει μέχρι τη στεριά! Βέβαια, έπρεπε να βρει ο ίδιος πώς θα έφευγε από την παραλία, όπου και αν βρισκόταν αυτή. Σε λίγο, όμως, το πνεύμα της ευγνωμοσύνης του δοκιμάστηκε. Τα εδάφια Ιωνάς 3:1, 2 λένε: «Κατόπιν ο λόγος του Ιεχωβά ήρθε στον Ιωνά δεύτερη φορά, λέγοντας: “Σήκω, πήγαινε στη Νινευή, τη μεγάλη πόλη, και εξάγγειλε προς αυτήν την εξαγγελία που σου λέω”». Τι θα έκανε; Ο Ιωνάς δεν δίστασε. Διαβάζουμε: «Τότε ο Ιωνάς σηκώθηκε και πήγε στη Νινευή σύμφωνα με το λόγο του Ιεχωβά». (Ιωνάς 3:3) Ναι, υπάκουσε. Είναι σαφές ότι είχε μάθει από τα λάθη του. Και εμείς επίσης χρειάζεται να μιμούμαστε την πίστη του Ιωνά ως προς αυτό. Όλοι αμαρτάνουμε, όλοι κάνουμε λάθη. (Ρωμ. 3:23) Αλλά παραιτούμαστε; Ή αντίθετα μαθαίνουμε από τα λάθη μας και στρεφόμαστε σε μια πορεία υπάκουης υπηρεσίας προς τον Θεό;

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Αβδ 10—Πώς επήλθε “η εκκοπή του Εδώμ στον αιώνα”; (w07 1/11 σ. 13 ¶5)

Πώς επήλθε “η εκκοπή του Εδώμ στον αιώνα”; Όπως είχε προλεχθεί, ο Εδώμ ως έθνος, με δική του κυβέρνηση και πληθυσμό σε συγκεκριμένη περιοχή της γης, εξέλιπε. Ο Βαβυλώνιος Βασιλιάς Ναβονίδης κατέκτησε τον Εδώμ περίπου στα μέσα του έκτου αιώνα Π.Κ.Χ. Τον τέταρτο αιώνα Π.Κ.Χ., η περιοχή του Εδώμ κατοικούνταν πλέον από τους Ναβαταίους, και οι Εδωμίτες αναγκάστηκαν να εγκατασταθούν στο νότιο τμήμα της Ιουδαίας, στην περιοχή της Νεγκέμπ που έγινε αργότερα γνωστή ως Ιδουμαία. Μετά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Ρωμαίους το 70 Κ.Χ., οι Εδωμίτες έπαψαν να υπάρχουν.

Αβδ 12—Τι μας διδάσκει η καταδίκη του Εδώμ από τον Θεό; (jd σ. 112 ¶4, 5)

Μπορείτε να εντοπίσετε ένα δίδαγμα στην καταδίκη του Θεού για τον Εδώμ, μια χώρα κοντά στον Ισραήλ: «Δεν έπρεπε να παρακολουθείς το θέαμα την ημέρα του αδελφού σου, την ημέρα της δυστυχίας του· και δεν έπρεπε να χαρείς σε βάρος των γιων του Ιούδα την ημέρα του αφανισμού τους». (Αβδιού 12) Οι Τύριοι ίσως ήταν “αδελφοί” σε σχέση με εμπορικές δραστηριότητες, αλλά οι Εδωμίτες ήταν με κυριολεκτική έννοια “αδελφοί” του Ισραήλ, διότι κατάγονταν από τον Ησαύ, το δίδυμο αδελφό του Ιακώβ. Ακόμη και ο Ιεχωβά αποκάλεσε τους Εδωμίτες “αδελφούς” του Ισραήλ. (Δευτερονόμιο 2:1-4) Άρα λοιπόν, ήταν πραγματική ένδειξη μίσους το ότι οι Εδωμίτες χάρηκαν όταν οι Ιουδαίοι υπέστησαν συμφορά από τους Βαβυλωνίους.—Ιεζεκιήλ 25:12-14.

Σε ποιες καταστάσεις θα μπορούσαμε να δείξουμε πνεύμα σαν των Εδωμιτών; Σαφώς, ο Θεός δεν επιδοκίμαζε τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκαν οι Εδωμίτες στους Ιουδαίους αδελφούς τους. Θα μπορούσαμε, όμως, να ρωτήσουμε: “Πώς θα αξιολογούσε ο Θεός τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρομαι εγώ στους αδελφούς μου;” Ένας τομέας που πρέπει να μας απασχολεί είναι το πώς βλέπουμε και πώς αντιμετωπίζουμε κάποιον αδελφό όταν τα πράγματα δεν έχουν κυλήσει ομαλά. Για παράδειγμα, φανταστείτε ότι ένας Χριστιανός σάς πρόσβαλε ή είχε κάποιο πρόβλημα με έναν συγγενή σας. Αν έχετε «αιτία για παράπονο», μήπως θα τρέφετε μνησικακία αντί να ξεχάσετε το ζήτημα ή να προσπαθήσετε να το τακτοποιήσετε; (Κολοσσαείς 3:13· Ιησούς του Ναυή 22:9-30· Ματθαίος 5:23, 24) Αυτό μπορεί να επηρεάσει τις ενέργειές σας απέναντι στον αδελφό. Ίσως να φέρεστε ψυχρά, αποφεύγοντας τη συντροφιά του ή μιλώντας αρνητικά για αυτόν. Για να επεκτείνουμε το παράδειγμα, φανταστείτε ότι αυτός ο αδελφός αργότερα έσφαλε και ίσως μάλιστα χρειάστηκε συμβουλή ή διόρθωση από τους πρεσβυτέρους. (Γαλάτες 6:1) Μήπως θα δείχνατε πνεύμα σαν των Εδωμιτών και θα χαιρόσασταν με τη δύσκολη κατάσταση του αδελφού; Πώς θα ήθελε ο Θεός να ενεργήσετε;

Αβδ 5-8—Τι σημαίνει η σύγκριση της καταστροφής του Εδώμ με τον ερχομό λεηλατητών τη νύχτα, καθώς και με τον ερχομό τρυγητών; Αν είχαν έρθει κλέφτες στον Εδώμ, θα έπαιρναν μόνο όσα ήθελαν. Αν είχαν έρθει τρυγητές, θα άφηναν πίσω τους μέρος της συγκομιδής ως αποτρυγήματα. Όταν πέσει ο Εδώμ, όμως, οι κατακτητές θα ψάξουν καλά αναζητώντας τους θησαυρούς του και αυτός θα λεηλατηθεί εντελώς από τους «άντρες που βρίσκονταν σε διαθήκη με [αυτόν]»—από τους συμμάχους του, τους Βαβυλωνίους.—Ιερεμίας 49:9, 10.

Αβδ 10—Πώς επήλθε “η εκκοπή του Εδώμ στον αιώνα”; Όπως είχε προλεχθεί, ο Εδώμ ως έθνος, με δική του κυβέρνηση και πληθυσμό σε συγκεκριμένη περιοχή της γης, εξέλιπε. Ο Βαβυλώνιος Βασιλιάς Ναβονίδης κατέκτησε τον Εδώμ περίπου στα μέσα του έκτου αιώνα Π.Κ.Χ. Τον τέταρτο αιώνα Π.Κ.Χ., η περιοχή του Εδώμ κατοικούνταν πλέον από τους Ναβαταίους, και οι Εδωμίτες αναγκάστηκαν να εγκατασταθούν στο νότιο τμήμα της Ιουδαίας, στην περιοχή της Νεγκέμπ που έγινε αργότερα γνωστή ως Ιδουμαία. Μετά την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Ρωμαίους το 70 Κ.Χ., οι Εδωμίτες έπαψαν να υπάρχουν.

Αβδ 3, 4. Επειδή ζούσαν σε μια δύσβατη περιοχή με ψηλά βουνά και βαθιά φαράγγια που πρόσφεραν εξαιρετικά στρατηγικά πλεονεκτήματα, οι Εδωμίτες ίσως εξαπατούσαν με αυθάδεια τον εαυτό τους νιώθοντας σιγουριά και ασφάλεια. Αλλά οι κρίσεις του Ιεχωβά είναι αναπόφευκτες.

Αβδ 8, 9, 15. Η ανθρώπινη σοφία και κραταιότητα δεν παρέχει προστασία κατά την «ημέρα του Ιεχωβά».—Ιερεμίας 49:7, 22.

Αβδ 12-14. Οι Εδωμίτες χρησιμεύουν ως προειδοποιητικό παράδειγμα για όσους επιχαίρουν βλέποντας τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι υπηρέτες του Θεού. Ο Ιεχωβά δεν παίρνει στα ελαφρά την κακομεταχείριση του λαού του.

Αβδ 17-20. Αυτή η προφητεία αποκατάστασης σχετικά με τους γιους του Ιακώβ άρχισε να εκπληρώνεται όταν ένα υπόλοιπο επέστρεψε στην Ιερουσαλήμ από τη Βαβυλώνα το 537 Π.Κ.Χ. Ο λόγος του Ιεχωβά βγαίνει πάντα αληθινός. Μπορούμε να έχουμε πλήρη πεποίθηση στις υποσχέσεις Του.

Ιων 3:3—Αντιστοιχούσε πράγματι το μέγεθος της Νινευή με «απόσταση οδοιπορίας τριών ημερών»; Ναι. Στην αρχαιότητα, πιθανώς θεωρούνταν ότι η Νινευή περιλάμβανε και άλλους οικισμούς που εκτείνονταν από τη Χορσαμπάντ στα βόρεια ως τη Νιμρούντ στα νότια. Όλοι οι οικισμοί που ταυτίζονται με τη Νινευή σχηματίζουν ένα τετράγωνο με περιφέρεια περίπου 100 χιλιόμετρα.

Ιων 3:4—Χρειάστηκε να μάθει ο Ιωνάς την ασσυριακή γλώσσα για να κηρύξει στους Νινευίτες; Ο Ιωνάς ίσως γνώριζε ήδη την ασσυριακή γλώσσα ή μπορεί να είχε λάβει θαυματουργικά την ικανότητα να τη μιλάει. Ένα άλλο ενδεχόμενο είναι ότι μετέδιδε το περιεκτικό του άγγελμα στην εβραϊκή και κάποιος έκανε διερμηνεία. Αν ισχύει το τελευταίο, τα λόγια του θα δημιουργούσαν ακόμη μεγαλύτερη περιέργεια γύρω από το άγγελμά του.

Ιων 1:1-3. Το να προγραμματίζουμε σκόπιμα άλλες δραστηριότητες ώστε να μη συμμετέχουμε πλήρως στο έργο κηρύγματος της Βασιλείας και μαθήτευσης αποτελεί ένδειξη εσφαλμένου κινήτρου. Όποιος το κάνει αυτό φεύγει, κατά κάποιον τρόπο, από έναν θεόδοτο διορισμό.

Ιων 1:1, 2· 3:10. Το έλεος του Ιεχωβά δεν περιορίζεται σε ένα έθνος ή σε μία φυλή ή σε κάποια ειδική ομάδα ανθρώπων. «Ο Ιεχωβά είναι αγαθός απέναντι σε όλους και τα ελέη του είναι πάνω σε όλα τα έργα του».—Ψαλμός 145:9.

Ιων 1:17· 2:10. Τα τρία μερόνυχτα κατά τα οποία ο Ιωνάς βρισκόταν μέσα σε ένα μεγάλο ψάρι στρέφουν προφητικά την προσοχή στο θάνατο και στην ανάσταση του Ιησού.—Ματθαίος 12:39, 40· 16:21.

Ιων 1:17· 2:10· 4:6. Ο Ιεχωβά απελευθέρωσε τον Ιωνά από τη μανιασμένη θάλασσα. Επίσης, ο Θεός «όρισε . . . μια νεροκολοκυθιά, ώστε να ανεβεί πάνω από τον Ιωνά, προκειμένου να κάνει ίσκιο πάνω από το κεφάλι του, για να τον γλιτώσει από τη συμφορά που τον είχε βρει». Οι σύγχρονοι λάτρεις του Ιεχωβά μπορούν να θέτουν την εμπιστοσύνη τους στον Θεό τους και στη στοργική του καλοσύνη, με την πεποίθηση ότι θα διαφυλαχτούν και θα απελευθερωθούν.—Ψαλμός 13:5· 40:11.

Ιων 2:1, 2, 9, 10. Ο Ιεχωβά ακούει τις προσευχές των υπηρετών του και δίνει προσοχή στις ικεσίες τους.—Ψαλμός 120:1· 130:1, 2.

Ιων 3:8, 10. Ο αληθινός Θεός «μεταμελήθηκε», δηλαδή άλλαξε γνώμη, για τη συμφορά που είχε πει, και «δεν την έφερε». Γιατί; Επειδή οι Νινευίτες «είχαν επιστρέψει από την κακή οδό τους». Παρόμοια σήμερα, οι δυσμενείς κρίσεις του Θεού μπορούν να αποτραπούν αν ο αμαρτωλός εκδηλώσει γνήσια μετάνοια.

Ιων 4:1-4. Κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει τον Θεό να περιορίσει το έλεός Του. Πρέπει να προσέχουμε ώστε να μην επικρίνουμε τις γεμάτες έλεος οδούς του Ιεχωβά.

Ιων 4:11. Ο Ιεχωβά φροντίζει υπομονετικά να κηρύττεται το άγγελμα της Βασιλείας σε όλη τη γη επειδή—όπως έκανε και με τους 120.000 ανθρώπους της Νινευή—λυπάται όσους «δεν ξέρουν καθόλου τη διαφορά ανάμεσα στο δεξί τους χέρι και στο αριστερό». Δεν πρέπει και εμείς να λυπόμαστε τους ανθρώπους του τομέα μας και να συμμετέχουμε με ζήλο στο έργο κηρύγματος της Βασιλείας και μαθήτευσης;—2 Πέτρου 3:9.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΒΔΙΟΥ 1–ΙΩΝΑΣ 4”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!