ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΜΩΣ 1-9

«Αναζητήστε τον Ιεχωβά και θα Εξακολουθήσετε να Ζείτε»

5:6, 14, 15 Τι σημαίνει να αναζητούμε τον Ιεχωβά; Σημαίνει ότι συνεχίζουμε να μαθαίνουμε για τον Ιεχωβά και να ζούμε σύμφωνα με τους κανόνες του Τι συνέβη στους Ισραηλίτες όταν δεν αναζητούσαν τον Ιεχωβά; Σταμάτησαν “να μισούν το κακό και να αγαπούν το καλό” Επικεντρώθηκαν στο να ευαρεστούν τον εαυτό τους Αγνόησαν την κατεύθυνση του Ιεχωβά

Αμ 5:4, 6—Πρέπει να αποκτούμε γνώση για τον Ιεχωβά και να κάνουμε το θέλημά του (w04 15/11 σ. 24 ¶20)

Δεν πρέπει να ήταν εύκολο για οποιονδήποτε ζούσε τότε στον Ισραήλ να παραμείνει πιστός στον Ιεχωβά. Είναι δύσκολο να κολυμπάει κανείς αντίθετα στο ρεύμα, σαν να λέγαμε, όπως γνωρίζουν καλά οι Χριστιανοί σήμερα, νέοι και ηλικιωμένοι. Ωστόσο, η αγάπη για τον Θεό και η επιθυμία να τον ευαρεστούν υποκινούσαν μερικούς Ισραηλίτες να ασκούν την αληθινή λατρεία. Ο Ιεχωβά τούς απηύθυνε την ένθερμη πρόσκληση που αναφέρεται στο εδάφιο Αμώς 5:4: «Αναζητήστε με και θα εξακολουθήσετε να ζείτε». Σήμερα, ο Θεός ελεεί παρόμοια εκείνους που μετανοούν και τον αναζητούν αποκτώντας ακριβή γνώση του Λόγου του και κατόπιν εκτελώντας το θέλημά του. Δεν είναι εύκολο να ακολουθεί κανείς μια τέτοια πορεία, αλλά αυτό οδηγεί στην αιώνια ζωή.—Ιωάννης 17:3.

Αμ 5:14, 15—Πρέπει να αποδεχόμαστε τους κανόνες του Ιεχωβά για το τι είναι καλό και τι κακό και να μάθουμε να τους αγαπάμε (jd σ. 90, 91 ¶16, 17)

16. Πώς σχετίζεται το εδάφιο Αμώς 5:15 με τους κανόνες του Θεού; 16 Ο πρώτος άνθρωπος, ο Αδάμ, έκανε ανόητη επιλογή όσον αφορά το τίνος οι κανόνες περί καλού και κακού ήταν οι καλύτεροι. Θα κάνουμε εμείς σοφότερη επιλογή; Ο Αμώς μάς έδωσε τη νουθεσία να έχουμε ισχυρά αισθήματα ως προς αυτό, λέγοντας: «Να μισείτε το κακό και να αγαπάτε το καλό». (Αμώς 5:15) Ο Γουίλιαμ Ρέινι Χάρπερ, εκλιπών καθηγητής σημιτικών γλωσσών και σημιτικής λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, έκανε το εξής σχόλιο για αυτό το εδάφιο: «Ο κανόνας περί καλού και κακού, στη διάνοια [του Αμώς], είναι η συμμόρφωση με το θέλημα του Γιαχβέ». Αυτό είναι ένα κεντρικό δίδαγμα που μπορούμε να αντλήσουμε από τους 12 προφήτες. Είμαστε εμείς πρόθυμοι να αποδεχόμαστε τους κανόνες του Ιεχωβά περί καλού και κακού; Αυτοί οι υψηλοί κανόνες μάς αποκαλύπτονται στην Αγία Γραφή και εξηγούνται από ώριμους, έμπειρους Χριστιανούς οι οποίοι αποτελούν “τον πιστό και φρόνιμο δούλο”.—Ματθαίος 24:45-47.

17, 18. (α) Γιατί είναι ζωτικό να μισούμε το κακό; (β) Δείξτε με παράδειγμα πώς μπορούμε να καλλιεργούμε ισχυρό μίσος για το κακό. 17 Το ότι μισούμε το κακό μάς βοηθάει να αποφεύγουμε τα πράγματα που δυσαρεστούν τον Θεό. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να αντιλαμβάνεται τους κινδύνους που ενέχει η πορνογραφία στο Ιντερνέτ και να προσπαθεί να την αποφεύγει. Πώς, όμως, νιώθει ο “εσωτερικός του άνθρωπος” για το περιεχόμενο των πορνογραφικών ιστοσελίδων; (Εφεσίους 3:16) Αν εφαρμόζει τη θεϊκή προτροπή που βρίσκεται στο εδάφιο Αμώς 5:15, θα του είναι ευκολότερο να καλλιεργήσει μίσος για το κακό. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να βγει νικητής στον πνευματικό του αγώνα.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Αμ 2:12—Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε το μάθημα αυτού του εδαφίου; (w07 1/10 σ. 14 ¶8)

Δεν πρέπει να αποθαρρύνουμε φιλόπονους σκαπανείς, περιοδεύοντες επισκόπους, ιεραποστόλους και Μπεθελίτες προτρέποντάς τους να σταματήσουν την ολοχρόνια υπηρεσία τους για να επιδιώξουν έναν φυσιολογικό τρόπο ζωής, όπως αποκαλείται. Αντίθετα, πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να συνεχίζουν το καλό τους έργο.

Αμ 8:1, 2—Τι υποδήλωνε το “καλάθι με τους καλοκαιρινούς καρπούς”; (w07 1/10 σ. 14 ¶6)

Τι υποδήλωνε το “καλάθι με τους καλοκαιρινούς καρπούς”; Υποδήλωνε ότι η ημέρα του Ιεχωβά πλησίαζε. Οι καλοκαιρινοί καρποί μαζεύονται προς το τέλος της περιόδου της συγκομιδής, δηλαδή προς το τέλος του γεωργικού έτους. Όταν ο Ιεχωβά έκανε τον Αμώς να δει «ένα καλάθι με καλοκαιρινούς καρπούς», αυτό σήμαινε ότι πλησίαζε το τέλος για τον Ισραήλ. Γι’ αυτό, ο Θεός είπε στον Αμώς: «Το τέλος έχει έρθει για το λαό μου τον Ισραήλ. Δεν θα τους δικαιολογήσω άλλο πια».

Αμ 4:1—Ποιους απεικονίζουν οι «αγελάδες της Βασάν»; Το υψίπεδο της Βασάν, μια περιοχή ανατολικά της Θάλασσας της Γαλιλαίας, ήταν γνωστό για τις εξαιρετικές ράτσες ζώων που υπήρχαν εκεί, περιλαμβανομένων και των αγελάδων. Τα πλούσια βοσκοτόπια της περιοχής συνέβαλαν σε αυτό. Ο Αμώς παρομοίασε τις γυναίκες της Σαμάρειας οι οποίες αγαπούσαν την πολυτέλεια με τις αγελάδες της Βασάν. Αυτές οι γυναίκες πίεζαν αναμφίβολα “τους κυρίους τους”, δηλαδή τους συζύγους τους, να εξαπατούν τους ασήμαντους για να ικανοποιούν τη δική τους όρεξη για πλούτη.

Αμ 4:6—Τι σημαίνει η έκφραση «καθαρότητα στα δόντια»; Εφόσον χρησιμοποιείται παράλληλα με την «έλλειψη ψωμιού», αυτή η φράση θα μπορούσε να αναφέρεται σε κάποια περίοδο πείνας όταν τα δόντια παραμένουν καθαρά εξαιτίας της έλλειψης τροφής.

Αμ 5:5—Με ποια έννοια δεν έπρεπε να “αναζητάει τη Βαιθήλ” ο Ισραήλ; Ο Ιεροβοάμ είχε καθιερώσει τη μοσχολατρία στη Βαιθήλ. Έκτοτε, εκείνη η πόλη είχε γίνει κέντρο της ψεύτικης λατρείας. Τα Γάλγαλα και η Βηρ-σαβεέ πρέπει επίσης να ήταν τοποθεσίες αποστατικής λατρείας. Για να ξεφύγει από την προειπωμένη συμφορά, ο Ισραήλ χρειαζόταν να σταματήσει να ταξιδεύει σε εκείνους τους τόπους για θρησκευτικά προσκυνήματα και να αρχίσει να αναζητάει τον Ιεχωβά.

Αμ 7:1—Σε τι αναφέρεται «το κομμένο χορτάρι του βασιλιά»; Πιθανώς αναφέρεται στο φόρο που επέβαλλε ο βασιλιάς για τη συντήρηση των ιππέων του και των ζώων του. Εκείνος ο φόρος έπρεπε να καταβάλλεται «όταν άρχιζε να φυτρώνει η δεύτερη σπορά». Κατόπιν, ο λαός μπορούσε να μαζέψει τη σοδειά του. Προτού μπορέσουν να το κάνουν αυτό, όμως, σχηματίστηκε ένα σμήνος ακρίδων και κατέφαγε τη σοδειά τους μαζί με την υπόλοιπη βλάστηση.

Αμ 8:1, 2—Τι υποδήλωνε το “καλάθι με τους καλοκαιρινούς καρπούς”; Υποδήλωνε ότι η ημέρα του Ιεχωβά πλησίαζε. Οι καλοκαιρινοί καρποί μαζεύονται προς το τέλος της περιόδου της συγκομιδής, δηλαδή προς το τέλος του γεωργικού έτους. Όταν ο Ιεχωβά έκανε τον Αμώς να δει «ένα καλάθι με καλοκαιρινούς καρπούς», αυτό σήμαινε ότι πλησίαζε το τέλος για τον Ισραήλ. Γι’ αυτό, ο Θεός είπε στον Αμώς: «Το τέλος έχει έρθει για το λαό μου τον Ισραήλ. Δεν θα τους δικαιολογήσω άλλο πια».

Αμ 1:3, 6, 9, 11, 13· 2:1, 4, 6. Σχετικά με την οργή του προς τον Ισραήλ, τον Ιούδα και τα έξι έθνη που τους περιέβαλλαν, ο Ιεχωβά λέει: «Δεν θα το ανακαλέσω». Οι κρίσεις του Ιεχωβά είναι αναπότρεπτες.—Αμώς 9:2-5.

Αμ 2:12. Δεν πρέπει να αποθαρρύνουμε φιλόπονους σκαπανείς, περιοδεύοντες επισκόπους, ιεραποστόλους και Μπεθελίτες προτρέποντάς τους να σταματήσουν την ολοχρόνια υπηρεσία τους για να επιδιώξουν έναν φυσιολογικό τρόπο ζωής, όπως αποκαλείται. Αντίθετα, πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να συνεχίζουν το καλό τους έργο.

Αμ 3:8. Όπως κάποιος νιώθει φόβο όταν ακούει ένα λιοντάρι να βρυχιέται, έτσι και ο Αμώς ένιωσε την ώθηση να κηρύξει όταν άκουσε τον Ιεχωβά να λέει: «Πήγαινε, προφήτευσε στο λαό μου». (Αμώς 7:15) Ο θεοσεβής φόβος πρέπει να υποκινεί και εμάς να είμαστε ζηλωτές κήρυκες του αγγέλματος της Βασιλείας.

Αμ 3:13-15· 5:11. Με τη βοήθεια του Ιεχωβά, ο ταπεινός βοσκός Αμώς κατάφερε να “δώσει μαρτυρία” σε ανθρώπους που ήταν πλούσιοι και ως εκ τούτου εφησυχασμένοι. Παρόμοια, ο Ιεχωβά είναι σε θέση να εξαρτίσει και εμάς ώστε να διακηρύττουμε το άγγελμα της Βασιλείας ανεξάρτητα από το πόσο δύσκολος μπορεί να είναι κάποιος τομέας.

Αμ 4:6-11· 5:4, 6, 14. Παρότι οι Ισραηλίτες αρνήθηκαν επανειλημμένα να “επιστρέψουν” στον Ιεχωβά, τους δόθηκε η προτροπή να “αναζητήσουν τον Ιεχωβά και θα εξακολουθήσουν να ζουν”. Όσο ο Ιεχωβά επιτρέπει υπομονετικά στο πονηρό σύστημα πραγμάτων να συνεχίζει να υπάρχει, εμείς πρέπει να προτρέπουμε όσους βρίσκονται σε αυτό να στραφούν στον Θεό.

Αμ 5:18, 19. Το να “λαχταρούμε την ημέρα του Ιεχωβά” χωρίς να είμαστε πραγματικά έτοιμοι για αυτήν είναι ανόητο. Η κατάσταση ενός ανθρώπου που ενεργεί έτσι μοιάζει με την κατάσταση κάποιου ο οποίος τρέπεται σε φυγή εξαιτίας ενός λιονταριού αλλά συναντάει μια αρκούδα και κατόπιν ξεφεύγει από την αρκούδα αλλά τον δαγκώνει ένα φίδι. Θα ήταν σοφό να “είμαστε άγρυπνοι” πνευματικά και να παραμένουμε σε κατάσταση ετοιμότητας.—Λουκάς 21:36.

Αμ 7:12-17. Πρέπει να διακηρύττουμε το άγγελμα του Θεού με αφοβιά και τόλμη.

Αμ 9:7-10. Το ότι ήταν απόγονοι των πιστών πατριαρχών και εκείνων που απελευθερώθηκαν από την Αίγυπτο ως εκλεκτός λαός του Θεού δεν εμπόδισε τους άπιστους Ισραηλίτες να έχουν κακή υπόσταση ενώπιον του Θεού όπως αυτή που είχαν οι Χουσίτες. Η απόκτηση επιδοκιμασμένης υπόστασης ενώπιον του απροσωπόληπτου Θεού εξαρτάται, όχι από το αν έχουμε μια συγκεκριμένη καταγωγή, αλλά από το αν “τον φοβόμαστε και εργαζόμαστε δικαιοσύνη”.—Πράξεις 10:34, 35.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΜΩΣ 1-9”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!