«Η Σουλαμίτισσα—Ένα Αξιομίμητο Παράδειγμα»

Τι την έκανε εξαιρετικό παράδειγμα για τους λάτρεις του Ιεχωβά;

Ασμ 2:7· 4:12 Η Σουλαμίτισσα με τις κόρες της Ιερουσαλήμ Περίμενε με σύνεση την αληθινή αγάπη Δεν επέτρεψε στους άλλους να την πιέσουν να ερωτευτεί οποιονδήποτε Ήταν ταπεινή, μετριόφρων και αγνή Δεν θα άφηνε την αγάπη της να εξαγοραστεί με χρυσάφι ή κολακείες

Ασμ 2:7· 3:5—Η Σουλαμίτισσα ήταν αποφασισμένη να περιμένει εκείνον τον οποίο αγαπούσε αληθινά (w15 15/1 σ. 31 ¶11-13)

Τι μαθαίνουν οι ανύπαντροι Χριστιανοί από τα λόγια που είπε η Σουλαμίτισσα στις κόρες της Ιερουσαλήμ; Το Άσμα Ασμάτων διδάσκει πολλά και στους ανύπαντρους Χριστιανούς, ειδικά σε εκείνους που αναζητούν σύντροφο. Η κοπέλα δεν ένιωθε αγάπη για τον Σολομώντα. Βάζοντας τις κόρες της Ιερουσαλήμ να ορκιστούν, είπε: «Μην προσπαθήσετε να ξυπνήσετε ή να εγείρετε την αγάπη μέσα μου ώσπου να το θελήσει». (Άσμ. Ασμ. 2:7· 3:5) Γιατί; Απλούστατα, επειδή δεν είναι κατάλληλο να αρχίζει κάποιος αισθηματική σχέση με τον οποιονδήποτε. Αν ένας Χριστιανός ή μια Χριστιανή επιθυμεί λοιπόν να παντρευτεί, είναι σοφό να περιμένει υπομονετικά ώσπου να γνωρίσει το άτομο που μπορεί να αγαπήσει αληθινά.

Γιατί αγαπούσε η Σουλαμίτισσα τον ποιμένα; Γιατί αγαπούσε η Σουλαμίτισσα τον ποιμένα; Είναι αλήθεια ότι ήταν όμορφος, “έμοιαζε με γαζέλα”. Τα χέρια του ήταν δυνατά σαν «κύλινδροι χρυσοί», και τα πόδια του ήταν όμορφα και στιβαρά σαν «στύλοι μαρμάρινοι». Αλλά δεν ήταν μόνο η δύναμη και η ομορφιά του. «Σαν μηλιά ανάμεσα στα δέντρα του δάσους», έτσι ήταν «ο αγαπημένος [της] ανάμεσα στους γιους». Για να έχει αυτή η θεοσεβής κοπέλα τέτοια αισθήματα για τον ποιμένα της, θα πρέπει να επρόκειτο για πνευματικό άντρα.—Άσμ. Ασμ. 2:3, 9· 5:14, 15.

Γιατί αγαπούσε ο ποιμένας τη Σουλαμίτισσα; Και τι θα πούμε για τη Σουλαμίτισσα; Αν και ήταν αρκετά όμορφη για να τραβήξει την προσοχή ενός βασιλιά που τότε είχε «εξήντα βασίλισσες και ογδόντα παλλακίδες και κοπέλες αναρίθμητες», εκείνη θεωρούσε ότι δεν ήταν «παρά ένα σαφράνι στην παράκτια πεδιάδα»—ένα συνηθισμένο λουλούδι. Ήταν πολύ μετριόφρων και ταπεινή. Διόλου παράξενο που για τον ποιμένα της ήταν «σαν κρίνο ανάμεσα σε αγκαθιές»—κάθε άλλο παρά συνηθισμένη! Ήταν μια κοπέλα πιστή στον Ιεχωβά.—Άσμ. Ασμ. 2:1, 2· 6:8.

Ασμ 4:12· 8:8-10—Παρέμεινε όσια και αγνή καθώς περίμενε (w15 15/1 σ. 32 ¶14-16)

Τι διδάσκει τους άγαμους Χριστιανούς που θέλουν να παντρευτούν η αγάπη η οποία περιγράφεται στο Άσμα Ασμάτων; Στις Γραφές, οι Χριστιανοί λαβαίνουν την ισχυρή νουθεσία να παντρεύονται «μόνο εν Κυρίω». (1 Κορ. 7:39) Οι άγαμοι Χριστιανοί που θέλουν να παντρευτούν δεν δημιουργούν αισθηματικούς δεσμούς με μη ομόπιστα άτομα—αναζητούν σύντροφο μόνο ανάμεσα στους όσιους λάτρεις του Ιεχωβά. Εκτός αυτού, για να αντιμετωπίσει ένα ζευγάρι τις πιέσεις της ζωής διατηρώντας ειρήνη και πνευματική ενότητα στο γάμο του, απαιτείται πίστη και αφοσίωση στον Θεό—ιδιότητες που είναι σοφό να αναζητήσει κανείς σε έναν μελλοντικό γαμήλιο σύντροφο. Αυτές ακριβώς τις ιδιότητες βρήκαν ο ένας στον άλλον ο ποιμένας και η Σουλαμίτισσα.

Η ΝΥΦΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ «ΚΗΠΟΣ ΦΡΑΓΜΕΝΟΣ»

Πώς είναι παράδειγμα η Σουλαμίτισσα για τους ανύπαντρους θεοσεβείς άντρες και γυναίκες; Διαβάστε Άσμα Ασμάτων 4:12. Γιατί περιγράφει ο ποιμένας την αγαπημένη του σαν “κήπο φραγμένο”; Ένας περιτειχισμένος ή περιφραγμένος κήπος δεν είναι ανοιχτός σε όλους. Μπορεί κανείς να μπει σε αυτόν μόνο μέσω μιας αυλόπορτας που κλειδώνει. Η Σουλαμίτισσα είναι σαν έναν τέτοιον κήπο επειδή έδειχνε τη στοργή της μόνο στο μελλοντικό σύζυγό της—τον ποιμένα. Μη ενδίδοντας στα δελεάσματα του βασιλιά, απέδειξε ότι ήταν σαν «τείχος», όχι σαν «πόρτα» ανοιγμένη διάπλατα. (Άσμ. Ασμ. 8:8-10) Όπως εκείνη, έτσι και οι θεοσεβείς ανύπαντροι άντρες και γυναίκες κρατούν την αγάπη και την τρυφερότητά τους μόνο για το μελλοντικό σύντροφό τους.

Τι διδάσκει το Άσμα Ασμάτων σχετικά με τη στενή γνωριμία; Όταν ο ποιμένας ζήτησε από τη Σουλαμίτισσα να πάει μια βόλτα μαζί του κάποια ανοιξιάτικη μέρα, οι αδελφοί της δεν την άφησαν. Αντιθέτως, της ανέθεσαν να φυλάει τα αμπέλια. Γιατί; Μήπως δεν την εμπιστεύονταν; Μήπως πίστευαν ότι είχε ανήθικες προθέσεις; Όχι, αλλά έπαιρναν προφυλάξεις ώστε να μη βρεθεί η αδελφή τους σε μια κατάσταση που θα την έβαζε σε πειρασμό. (Άσμ. Ασμ. 1:6· 2:10-15) Εδώ λοιπόν υπάρχει ένα μάθημα για τους άγαμους Χριστιανούς: Στη διάρκεια της στενής γνωριμίας, να παίρνετε τις αναγκαίες προφυλάξεις για να κρατήσετε τη σχέση σας αγνή. Να αποφεύγετε τα απομονωμένα μέρη. Αν και οι καθαρές εκφράσεις στοργής μπορεί να είναι κατάλληλες, να προσέχετε να μη βρεθείτε σε πειρασμό.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ασμ 2:1—Ποιες ιδιότητες έκαναν τη Σουλαμίτισσα ακόμα πιο όμορφη; (w15 15/1 σ. 31 ¶13)

Γιατί αγαπούσε ο ποιμένας τη Σουλαμίτισσα; Και τι θα πούμε για τη Σουλαμίτισσα; Αν και ήταν αρκετά όμορφη για να τραβήξει την προσοχή ενός βασιλιά που τότε είχε «εξήντα βασίλισσες και ογδόντα παλλακίδες και κοπέλες αναρίθμητες», εκείνη θεωρούσε ότι δεν ήταν «παρά ένα σαφράνι στην παράκτια πεδιάδα»—ένα συνηθισμένο λουλούδι. Ήταν πολύ μετριόφρων και ταπεινή. Διόλου παράξενο που για τον ποιμένα της ήταν «σαν κρίνο ανάμεσα σε αγκαθιές»—κάθε άλλο παρά συνηθισμένη! Ήταν μια κοπέλα πιστή στον Ιεχωβά.—Άσμ. Ασμ. 2:1, 2· 6:8.

Ασμ 8:6—Γιατί περιγράφεται η αληθινή αγάπη ως «η φλόγα του Γιαχ»; (w15 15/1 σ. 29 ¶3· w06 15/11 σ. 20 ¶6)

Η αληθινή αγάπη είναι «η φλόγα του Γιαχ». Γιατί; Επειδή αυτού του είδους η αγάπη προέρχεται από τον Ιεχωβά. Αυτός είναι που μας έχει εμφυτεύσει την ικανότητα να αγαπάμε. Η αληθινή αγάπη είναι άσβεστη φλόγα. Το Άσμα Ασμάτων απεικονίζει με ωραίο τρόπο ότι η αγάπη μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας μπορεί να είναι «ισχυρή [ακλόνητη] όπως ο θάνατος».—Άσμα Ασμάτων 8:6.

Ασμ 1:5—Γιατί παρομοιάζει η χωριατοπούλα τη μελαμψή εμφάνισή της με «τις σκηνές του Κηδάρ»; Οι τρίχες του κατσικιού, από τις οποίες έφτιαχναν ύφασμα, είχαν πολλές χρήσεις. (Αριθμοί 31:20) Παραδείγματος χάρη, «υφάσματα από τρίχες κατσικιού» χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχτεί «το επίστρωμα της σκηνής». (Έξοδος 26:7) Όπως οι σκηνές των Βεδουίνων ακόμη και σήμερα, έτσι και οι σκηνές του Κηδάρ μπορεί κάλλιστα να φτιάχνονταν από τρίχες μαύρου κατσικιού.

Ασμ 1:15—Τι εννοούσε ο νεαρός βοσκός όταν είπε: «Τα μάτια σου είναι μάτια περιστεριών»; Ο νεαρός βοσκός λέει ότι τα μάτια της συντρόφισσάς του είναι τρυφερά και καλοσυνάτα στην εμφάνιση όπως τα μάτια των περιστεριών.

Ασμ 2:7· 3:5—Γιατί όρκισε η Σουλαμίτισσα τις αυλικές «στις γαζέλες ή στις ελαφίνες του αγρού»; Οι γαζέλες και οι ελαφίνες φημίζονται για τη χάρη και την ομορφιά τους. Στην ουσία η Σουλαμίτισσα κόρη ορκίζει τις αυλικές σε καθετί χαριτωμένο και όμορφο να μην προσπαθήσουν να ξυπνήσουν την αγάπη μέσα της.

Μαθήματα για Εμάς

Ασμ 1:2· 2:6. Οι αγνές εκδηλώσεις τρυφερότητας ίσως είναι κατάλληλες στη διάρκεια της στενής γνωριμίας. Ωστόσο, ένα ζευγάρι πρέπει να προσέχει ώστε αυτές να είναι εκδηλώσεις γνήσιας στοργής και όχι ακάθαρτου πάθους το οποίο μπορεί να προλειάνει το έδαφος για σεξουαλική ανηθικότητα.—Γαλάτες 5:19.

Ασμ 1:6· 2:10-15. Τα αδέλφια της Σουλαμίτισσας δεν την άφησαν να πάει με τον αγαπημένο της σε κάποιο απομονωμένο μέρος στα βουνά, αλλά όχι επειδή αυτή ήταν ανήθικη ή επειδή δεν είχε ορθά κίνητρα. Αντίθετα, πήραν προληπτικά μέτρα με σκοπό να την εμποδίσουν να αναμειχθεί σε μια κατάσταση η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε πειρασμό. Το μάθημα για τα ζευγάρια που κάνουν στενή γνωριμία είναι ότι πρέπει να αποφεύγουν τα απομονωμένα μέρη.

Ασμ 2:1-3, 8, 9. Παρότι η Σουλαμίτισσα κόρη ήταν όμορφη, έβλεπε με μετριοφροσύνη τον εαυτό της σαν «ένα σαφράνι [συνηθισμένο λουλούδι] στην παράκτια πεδιάδα». Λόγω της ομορφιάς της και της πιστότητάς της στον Ιεχωβά, ο νεαρός βοσκός τη θεωρούσε «κρίνο ανάμεσα σε αγκαθιές». Και τι μπορεί να λεχθεί για αυτόν; Επειδή ήταν γοητευτικός, εκείνη τον έβλεπε σαν «γαζέλα». Πρέπει να ήταν επίσης άτομο πνευματικό και αφοσιωμένο στον Ιεχωβά. «Σαν μηλιά [η οποία παρέχει σκιά και καρπούς] ανάμεσα στα δέντρα του δάσους», λέει η ίδια, «έτσι είναι ο αγαπημένος μου ανάμεσα στους γιους». Δεν είναι η πίστη και η αφοσίωση στον Θεό επιθυμητές ιδιότητες τις οποίες πρέπει να αναζητούμε σε κάποιον υποψήφιο γαμήλιο σύντροφο;

Ασμ 2:7· 3:5. Η χωριατοπούλα δεν ένιωθε ερωτική έλξη για τον Σολομώντα. Όρκισε επίσης τις αυλικές να μην προσπαθήσουν να εγείρουν μέσα της αγάπη για οποιονδήποτε άλλον εκτός από το νεαρό βοσκό. Δεν είναι ούτε εφικτό ούτε σωστό να νιώθουμε ερωτική αγάπη για τον οποιονδήποτε. Ένας άγαμος Χριστιανός που επιθυμεί να παντρευτεί πρέπει να σκέφτεται μόνο κάποιο άτομο που υπηρετεί όσια τον Ιεχωβά.—1 Κορινθίους 7:39.

Ασμ 4:1-7. Η Σουλαμίτισσα, αντιστεκόμενη στα δελεάσματα του Σολομώντα, παρότι ατελής, απέδειξε ότι δεν είχε ηθικό ψεγάδι. Έτσι λοιπόν, η ηθική της δύναμη τόνιζε τη φυσική της ομορφιά. Αυτό πρέπει να ισχύει και για τις Χριστιανές γυναίκες.

Ασμ 4:12. Όπως ένας όμορφος κήπος που περικλειόταν από φράχτη ή τοίχο με πρόσβαση μόνο μέσω μιας αυλόπορτας που κλείδωνε, η Σουλαμίτισσα κόρη έδειχνε τα τρυφερά συναισθήματά της μόνο στο μελλοντικό της σύζυγο. Τι έξοχο παράδειγμα για τους ανύπαντρους Χριστιανούς, άντρες και γυναίκες!

Απαντήσεις σε Γραφικά Ερωτήματα

Ασμ 4:1· 6:5—Γιατί παρομοιάζονται τα μαλλιά της κοπέλας με «κοπάδι από κατσίκια»; Η παρομοίωση υποδηλώνει ότι τα μαλλιά της ήταν λαμπερά και πλούσια όπως οι μαύρες τρίχες των κατσικιών.

Ασμ 4:11—Τι είναι αξιοσημείωτο όσον αφορά το “μέλι κηρήθρας που στάζουν τα χείλη” της Σουλαμίτισσας και το “μέλι και το γάλα που είναι κάτω από τη γλώσσα της”; Το μέλι της κηρήθρας είναι πιο εύγευστο και πιο γλυκό από το μέλι που έχει εκτεθεί στον αέρα. Αυτή η παρομοίωση, καθώς και η σκέψη ότι το μέλι και το γάλα βρίσκονται κάτω από τη γλώσσα της κοπέλας, τονίζει πόσο ενάρετα και ευχάριστα είναι τα λόγια της Σουλαμίτισσας.

Ασμ 5:12—Τι σημαίνει η έκφραση «τα μάτια του [είναι] σαν περιστέρια κοντά σε ρυάκια με νερό, που λούζονται στο γάλα»; Η κοπέλα μιλάει για τα ωραία μάτια του αγαπημένου της. Ίσως παρομοιάζει με ποιητικό τρόπο τις σκούρες κόρες που περιβάλλονται από το ασπράδι των ματιών του με γκριζογάλαζα περιστέρια τα οποία λούζονται στο γάλα.

Ασμ 5:14, 15—Γιατί περιγράφονται με αυτόν τον τρόπο τα χέρια και τα πόδια του βοσκού; Η κοπέλα αναφέρεται προφανώς στα δάχτυλα του βοσκού ως χρυσούς κυλίνδρους και στα νύχια του ως χρυσόλιθο. Παρομοιάζει τα πόδια του με “στύλους μαρμάρινους” επειδή είναι δυνατά και όμορφα.

Ασμ 6:4, υποσημείωση στη ΜΝΚ—Αναφέρεται η έκφραση «Ευάρεστη Πόλη» στην Ιερουσαλήμ; Όχι. Η «Ευάρεστη Πόλη» είναι η «Θερσά». Αυτή η χαναανιτική πόλη κατακτήθηκε από τον Ιησού του Ναυή, και μετά την εποχή του Σολομώντα έγινε η πρώτη πρωτεύουσα του βόρειου δεκάφυλου βασιλείου του Ισραήλ. (Ιησούς του Ναυή 12:7, 24· 1 Βασιλέων 16:5, 6, 8, 15) «Φαίνεται ότι η πόλη ήταν ιδιαίτερα όμορφη», λέει ένα σύγγραμμα, «εξού και η μνεία που της γίνεται εδώ».

Ασμ 6:13, υποσημείωση στη ΜΝΚ—Τι είναι “ο χορός δύο καταυλισμών”; Αυτή η έκφραση μπορεί επίσης να αποδοθεί «χορός της Μαχαναΐμ». Η πόλη που έφερε αυτό το όνομα βρισκόταν στην ανατολική πλευρά του Ιορδάνη Ποταμού κοντά στην κοιλάδα του χειμάρρου Ιαβόκ. (Γένεση 32:2, 22· 2 Σαμουήλ 2:29) “Ο χορός δύο καταυλισμών” ίσως αναφέρεται σε έναν συγκεκριμένο χορό που γινόταν σε εκείνη την πόλη στα πλαίσια κάποιας γιορτής.

Ασμ 7:4—Γιατί παρομοιάζει ο Σολομών το λαιμό της Σουλαμίτισσας κόρης με “πύργο από ελεφαντόδοντο”; Πρωτύτερα, η κοπέλα έλαβε την εξής φιλοφρόνηση: «Ο λαιμός σου είναι σαν τον πύργο του Δαβίδ». (Άσμα Ασμάτων 4:4) Ο πύργος είναι ψηλός και λεπτός, και το ελεφαντόδοντο είναι λείο. Ο Σολομών εντυπωσιάζεται με το πόσο λεπτός και απαλός είναι ο λαιμός της κοπέλας.

Άσμ 6:1, 8-10 Αν ο Σολομών αναφερόταν στη δική του κατάσταση, αυτό σημαίνει ότι είχε αποκτήσει όλες αυτές τις γυναίκες εκείνη την περίοδο της βασιλείας του.

Άσμ 1:2· 2:6 Οι Χριστιανοί γαμήλιοι σύντροφοι πρέπει να συμπεριφέρονται ο ένας στον άλλον με τρυφερότητα.

Άσμ 8:6, 7 Είθε όλες οι γυναίκες που αποδέχονται μια πρόταση γάμου να είναι αποφασισμένες να παραμένουν πιστές στους συζύγους τους και να τους σέβονται βαθιά.

Άσμ 8:4 Γι’ αυτό, να έχετε λογικές, ρεαλιστικές προσδοκίες όσον αφορά το πόσο στενές θα είναι οι σχέσεις σας με τα θετά σας παιδιά.

Άσμ 1:2 Αν μιλάτε στους εφήβους μόνο για τους κινδύνους, μπορεί να τους δημιουργήσετε μια διαστρεβλωμένη και αντιγραφική άποψη για το ζήτημα.

Άσμ 4:11 Η φροντίδα για την προσωπική μας υγιεινή δείχνει αγάπη για τους άλλους, καθώς δεν θέλουμε να αναγκάζουμε τους γύρω μας να εισπνέουν δυσάρεστες οσμές.

Άσμ 1:7 Ο δίκαιος κατευθύνει ή οδηγεί τους άλλους στην οδό της δικαιοσύνης και η ομιλία του τρέφει όσους τον ακούν.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ 1-8”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!