«Μείνετε στην “Κοιλάδα των Βουνών”»

14:3-5 Ο Ιεχωβά σχημάτισε «μια πολύ μεγάλη κοιλάδα» το 1914 όταν εγκαθίδρυσε τη Μεσσιανική Βασιλεία, ένα «βουνό» υποδεέστερο της παγκόσμιας κυριαρχίας του. Από το 1919, οι υπηρέτες του Θεού βρίσκουν προστασία “στην κοιλάδα των βουνών” Πώς “φεύγουν στην κοιλάδα” της προστασίας οι άνθρωποι;

14:12, 15 Όλοι όσοι βρίσκονται έξω από τη συμβολική κοιλάδα θα καταστραφούν στον Αρμαγεδδώνα. Πώς μπορώ να μείνω εγώ στην κοιλάδα της προστασίας;

Ζαχ 14:3, 4—Η «πολύ μεγάλη κοιλάδα» εξεικονίζει τη θεϊκή προστασία (w13 15/2 σ. 19 ¶10)

Όταν το συμβολικό βουνό σκίζεται, το μισό προς το βορρά και το μισό προς το νότο, τα πόδια του Ιεχωβά συνεχίζουν να πατούν και στα δύο βουνά. Κάτω από τα πόδια του δημιουργείται «μια πολύ μεγάλη κοιλάδα». Αυτή η συμβολική κοιλάδα εξεικονίζει τη θεϊκή προστασία, μέσω της οποίας οι υπηρέτες του Ιεχωβά βρίσκουν ασφάλεια υπό την παγκόσμια κυριαρχία του και τη Μεσσιανική Βασιλεία του Γιου του. Ο Ιεχωβά θα διασφαλίσει ότι η αγνή λατρεία δεν πρόκειται να εκριζωθεί. Πότε έλαβε χώρα αυτή η διαίρεση του βουνού των ελαιόδεντρων; Όταν η Μεσσιανική Βασιλεία εγκαθιδρύθηκε στο τέλος των Καιρών των Εθνών το 1914. Πότε άρχισε η φυγή των αληθινών λάτρεων στη συμβολική κοιλάδα;

Ζαχ 14:5—Όσοι “φεύγουν στην κοιλάδα” και μένουν εκεί θα προστατευτούν (w13 15/2 σ. 20 ¶13)

Αν μείνουμε προσκολλημένοι στον Ιεχωβά και σταθεροί στην αλήθεια, Αυτός και ο Γιος του, ο Ιησούς Χριστός, θα κάνουν το δικό τους μέρος, και ο Θεός δεν θα επιτρέψει σε κανέναν ή σε τίποτα να μας «αρπάξει από το χέρι Του». (Ιωάν. 10:28, 29) Ο Ιεχωβά είναι έτοιμος να παράσχει οποιαδήποτε βοήθεια χρειαζόμαστε για να τον υπακούμε ως Παγκόσμιο Κυρίαρχο και να παραμένουμε όσιοι υπήκοοι της Μεσσιανικής Βασιλείας. Είναι επιτακτικό να παραμείνουμε στην κοιλάδα της προστασίας διότι, στη διάρκεια της μεγάλης θλίψης που πλησιάζει γοργά, αυτή θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους αληθινούς λάτρεις.

Ζαχ 14:6, 7, 12, 15—Όσοι βρίσκονται έξω από την κοιλάδα της προστασίας του Ιεχωβά θα καταστραφούν (w13 15/2 σ. 20 ¶15)

Την ημέρα του πολέμου του Θεού, ποια θα είναι η κατάσταση όσων θα βρίσκονται έξω από τη «μεγάλη κοιλάδα» της προστασίας; Δεν θα έχουν το «πολύτιμο φως» της θεϊκής εύνοιας να λάμπει πάνω τους. Στην επικείμενη ημέρα της μάχης, “το άλογο, το μουλάρι, η καμήλα και το αρσενικό γαϊδούρι και κάθε είδους κατοικίδιο ζώο”—σύμβολα του στρατιωτικού εξοπλισμού των εθνών—θα πληγούν. Αυτός ο εξοπλισμός θα “παγώσει”, δηλαδή θα αχρηστευτεί σαν να έπιασε πάγο. Ο Ιεχωβά θα χρησιμοποιήσει επίσης επιδημία καθώς και «τη μάστιγα». Είτε θα είναι κυριολεκτική είτε όχι, αυτή η μάστιγα θα κατασιγάσει τις τρομακτικές τους απειλές. Εκείνη την ημέρα, “τα μάτια τους . . . και η γλώσσα τους θα σαπίσουν” με την έννοια ότι οι επιτιθέμενοι θα μπορούν να χτυπούν μόνο στα τυφλά και ότι η προκλητική τους ομιλία θα κατασιωπηθεί. (Ζαχ. 14:6, 7, 12, 15) Κανένα τμήμα της γης δεν θα γλιτώσει την καταστροφή. Οι δυνάμεις που θα συνταχθούν με τον Σατανά στη μάχη θα είναι τεράστιες. (Αποκ. 19:19-21) «Εκείνοι που θα θανατωθούν από τον Ιεχωβά θα βρίσκονται εκείνη την ημέρα από τη μία άκρη της γης ως την άλλη άκρη».—Ιερ. 25:32, 33.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ζαχ 12:3—Πώς καθιστά ο Ιεχωβά «την Ιερουσαλήμ επιβαρυντική πέτρα»; (w07 15/12 σ. 23 ¶9, 10)

9. Ποια Ιερουσαλήμ συμβολίζει η «επιβαρυντική πέτρα» που αναφέρεται στο εδάφιο Ζαχαρίας 12:3, και ποιοι την αντιπροσωπεύουν στη γη; Η προφητεία του Ζαχαρία ρίχνει φως στο λόγο για τον οποίο τα έθνη παίρνουν θέση εναντίον των αληθινών Χριστιανών. Προσέξτε τι λέει το εδάφιο Ζαχαρίας 12:3: «Εκείνη την ημέρα θα καταστήσω την Ιερουσαλήμ επιβαρυντική πέτρα για όλους τους λαούς». Σε ποια Ιερουσαλήμ αναφέρεται αυτή η προφητεία; Η προφητεία του Ζαχαρία σχετικά με την Ιερουσαλήμ εφαρμόζεται στην «ουράνια Ιερουσαλήμ», την ουράνια Βασιλεία στην οποία έχουν κληθεί οι χρισμένοι Χριστιανοί. (Εβραίους 12:22) Ένα μικρό υπόλοιπο αυτών των κληρονόμων της Μεσσιανικής Βασιλείας βρίσκεται ακόμα στη γη. Μαζί με τους συντρόφους τους, τα «άλλα πρόβατα», παροτρύνουν τους ανθρώπους να στραφούν στη Βασιλεία του Θεού όσο υπάρχει ακόμα καιρός. (Ιωάννης 10:16· Αποκάλυψη 11:15) Πώς έχουν αντιδράσει τα έθνη σε αυτή την πρόσκληση; Και τι είδους υποστήριξη παρέχει ο Ιεχωβά στους αληθινούς λάτρεις σήμερα; Ας το εξακριβώσουμε καθώς εξετάζουμε περαιτέρω το νόημα του 12ου κεφαλαίου του Ζαχαρία. Κάνοντάς το αυτό, μπορούμε να λάβουμε τη διαβεβαίωση ότι “κανένα όπλο δεν θα έχει επιτυχία” εναντίον των χρισμένων του Θεού και των αφιερωμένων συντρόφων τους.

10. (α) Γιατί δέχεται επιθέσεις ο λαός του Θεού; (β) Τι συμβαίνει σε όσους προσπαθούν να απομακρύνουν την «επιβαρυντική πέτρα»; Το εδάφιο Ζαχαρίας 12:3 δείχνει ότι τα έθνη “καταγδέρνονται”. Πώς συμβαίνει αυτό; Ο Θεός έχει αποφασίσει ότι τα καλά νέα της Βασιλείας πρέπει να κηρυχτούν. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά παίρνουν στα σοβαρά την υποχρέωση να κηρύττουν. Ωστόσο, η διακήρυξη ότι η Βασιλεία είναι η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας έχει γίνει «επιβαρυντική πέτρα» για τα έθνη. Προσπαθούν να την απομακρύνουν παρεμποδίζοντας τους κήρυκες της Βασιλείας. Κάνοντάς το αυτό, τα έθνη που παρεμβαίνουν έχουν “καταγδαρθεί”, έχουν γεμίσει αμυχές. Ακόμα και η υπόληψή τους έχει τραυματιστεί καθώς υφίστανται ταπεινωτικές αποτυχίες. Δεν μπορούν να φιμώσουν τους αληθινούς λάτρεις, οι οποίοι θεωρούν πολύτιμο το προνόμιο να διακηρύττουν τα «αιώνια καλά νέα» της Μεσσιανικής Βασιλείας του Θεού πριν από το τέλος αυτού του συστήματος πραγμάτων. (Αποκάλυψη 14:6) Όταν ένας δεσμοφύλακας σε κάποια χώρα της Αφρικής είδε τη βία που ασκούνταν στους υπηρέτες του Ιεχωβά, είπε: “Χάνετε τον καιρό σας διώκοντας αυτούς τους ανθρώπους. Αυτοί ποτέ δεν θα συμβιβαστούν. Απλώς αυξάνουν”.

Ζαχ 12:7—Πώς θα σώσει ο Ιεχωβά «τις σκηνές του Ιούδα πρώτα»; (w07 15/12 σ. 25 ¶13)

Διαβάστε τα εδάφια Ζαχαρίας 12:7, 8. Στον αρχαίο Ισραήλ, οι σκηνές αποτελούσαν χαρακτηριστική εικόνα του τόπου, καθώς τις χρησιμοποιούσαν κατά καιρούς οι ποιμένες και οι γεωργοί. Αυτοί οι άνθρωποι θα ήταν οι πρώτοι που θα επηρεάζονταν και θα είχαν ανάγκη προστασίας αν κάποιο εχθρικό έθνος ερχόταν να επιτεθεί στην πόλη της Ιερουσαλήμ. Η έκφραση «σκηνές του Ιούδα» δείχνει ότι το χρισμένο υπόλοιπο στην εποχή μας βρίσκεται έξω, στην ύπαιθρο, σαν να λέγαμε, και όχι σε οχυρωμένες πόλεις. Εκεί υπερασπίζονται άφοβα τα συμφέροντα της Μεσσιανικής Βασιλείας. Ο Ιεχωβά των στρατευμάτων θα σώσει «τις σκηνές του Ιούδα πρώτα» επειδή αυτές είναι ο άμεσος στόχος της επίθεσης του Σατανά.

Ζαχ 11:7-14—Τι υποδηλώνει το γεγονός ότι ο Ζαχαρίας έκανε κομμάτια ένα ραβδί που ονομαζόταν «Τερπνότητα» και ένα άλλο που ονομαζόταν «Ένωση»; Ο Ζαχαρίας απεικονίζεται ως κάποιος που στέλνεται για “να ποιμαίνει το ποίμνιο το προορισμένο για τη σφαγή”—προβατοειδείς ανθρώπους τους οποίους εκμεταλλεύονταν οι ηγέτες τους. Στο ρόλο του ως ποιμένας, ο Ζαχαρίας προσκίαζε τον Ιησού Χριστό, ο οποίος στάλθηκε στο λαό με τον οποίο είχε συνάψει διαθήκη ο Θεός αλλά απορρίφθηκε από εκείνους. Το κομμάτιασμα της “Τερπνότητας” συμβόλιζε ότι ο Θεός θα τερμάτιζε τη διαθήκη του Νόμου με τους Ιουδαίους και θα έπαυε να πολιτεύεται ευμενώς με εκείνους. Το κομμάτιασμα της “Ένωσης” σήμαινε τη διάλυση του θεοκρατικού δεσμού αδελφοσύνης μεταξύ του Ιούδα και του Ισραήλ.

Ζαχ 12:11—Τι είναι “ο θρήνος της Αδαδριμμών στο λεκανοπέδιο της Μεγιδδώ”; Ο Βασιλιάς Ιωσίας του Ιούδα θανατώθηκε σε μια μάχη με τον Φαραώ Νεχώ της Αιγύπτου «στο λεκανοπέδιο της Μεγιδδώ», και για το θάνατό του ψάλλονταν “θρηνωδίες” στο διάβα των ετών. (2 Χρονικών 35:25) Συνεπώς, “ο θρήνος της Αδαδριμμών” ίσως αναφέρεται στο πένθος για το θάνατο του Ιωσία.

Ζαχ 12:6. Όσοι βρίσκονται σε θέσεις επίβλεψης ανάμεσα στο λαό του Ιεχωβά πρέπει να είναι “σαν πύρινος πυρσός”—εξαιρετικά ζηλωτές.

Ζαχ 13:3. Η οσιότητά μας στον αληθινό Θεό και στην οργάνωσή του πρέπει να υπερβαίνει την οσιότητα σε οποιονδήποτε άνθρωπο, όσο στενή σχέση και αν έχουμε μαζί του.

Ζαχ 13:8, 9. Οι αποστάτες τους οποίους απέρριψε ο Ιεχωβά ήταν πολυάριθμοι, αποτελώντας δύο μέρη της γης. Μόνο ένα τρίτο μέρος υποβλήθηκε σε καθαρισμό σαν να πέρασε μέσα από φωτιά. Στις μέρες μας ο Χριστιανικός κόσμος, ο οποίος αποτελεί την πλειονότητα όσων ισχυρίζονται ότι είναι Χριστιανοί, έχει απορριφθεί από τον Ιεχωβά. Μόνο ένας μικρός αριθμός ατόμων, οι χρισμένοι Χριστιανοί, “έχουν επικαλεστεί το όνομα του Ιεχωβά” και έχουν υποβάλει τον εαυτό τους στη διαδικασία καθαρισμού. Αυτοί και οι ομόπιστοί τους αποδεικνύουν ότι δεν είναι μόνο κατ’ όνομα Μάρτυρες του Ιεχωβά.

Ζαχ 14:7 Ας Είναι Ισχυρά τα Χέρια Σας Η αληθινή λατρεία στο μεγάλο πνευματικό ναό του Θεού θα είναι η μόνη μορφή λατρείας στη γη.

Ζαχ 12:3 Κανένα Όπλο που Κατασκευάζεται Εναντίον σου Δεν θα Έχει Επιτυχία Προσέξτε τι λέει το εδάφιο Ζαχαρίας 12:3: «Εκείνη την ημέρα θα καταστήσω την Ιερουσαλήμ επιβαρυντική πέτρα για όλους τους λαούς».

Ζαχ 14:1-3 Είστε Έτοιμοι για την Ημέρα του Ιεχωβά; Η Αγία Γραφή προλέγει επίσης μια «ημέρα του Ιεχωβά» κατά την οποία εκείνος θα “πολεμήσει ενάντια σε όλα τα έθνη”.

Ζαχ 9:9 Προλέγει το Μέλλον η Αγία Γραφή; Κάθε λεπτομέρεια βγήκε αληθινή.

Ζαχ 9:9 Είναι η Βασιλεία του Θεού Κατάσταση της Καρδιάς; Λαχταρούσαν τη σωτηρία, την ειρήνη και τη δικαιοσύνη που θα έφερνε η Βασιλεία.

Ζαχ 9:9 Να Καλλιεργείτε Χριστοειδή Άποψη για τη Μεγαλοσύνη Αν και οι μαθητές του ήταν κατά καιρούς απερίσκεπτοι και εριστικοί, εκείνος τους δίδασκε υπομονετικά, δείχνοντάς τους ότι ήταν πραγματικά ταπεινός και πράος.

Ζαχ 9:17 Ιεχωβά—Το Υπέρτατο Παράδειγμα Αγαθότητας «Πόσο μεγάλη είναι η αγαθότητά του!» αναφώνησε ο προφήτης Ζαχαρίας.

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑΣ 9-14”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!