«Ας Ανεβούμε στο Βουνό του Ιεχωβά»:

Ησ 2:2, 3 «Στο τελικό διάστημα των ημερών» Η περίοδος που ζούμε τώρα «Το βουνό του οίκου του Ιεχωβά» Η εξυψωμένη αγνή λατρεία του Ιεχωβά «Σε αυτό θα συρρέουν όλα τα έθνη» Τα άτομα που δέχονται την αγνή λατρεία συγκεντρώνονται με ενότητα «Ελάτε να ανεβούμε στο βουνό του Ιεχωβά» Οι αληθινοί λάτρεις προσκαλούν και άλλους να ενωθούν μαζί τους «Αυτός θα μας διδάξει τις οδούς του και εμείς θα περπατήσουμε στους δρόμους του» Ο Ιεχωβά μέσω του Λόγου του μας καθοδηγεί και μας βοηθάει να περπατάμε στους δρόμους του

Ησ 2:4 «Ούτε θα μάθουν πια τον πόλεμο» Ο Ησαΐας περιέγραψε τη μετατροπή πολεμικών όπλων σε γεωργικά εργαλεία, δείχνοντας ότι ο λαός του Ιεχωβά θα επιδίωκε ειρήνη. Ποια ήταν αυτά τα εργαλεία την εποχή του Ησαΐα;

“Τα σπαθιά σε υνιά” 1 Το υνί ήταν το μέρος από το αλέτρι που εισχωρούσε στην επιφάνεια του εδάφους. Ορισμένα ήταν φτιαγμένα από μέταλλο.—1Σα 13:20

“Τα δόρατα σε δρεπάνια” 2 Το δρεπάνι ήταν ενδεχομένως μια μεταλλική λεπίδα στερεωμένη σε λαβή. Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιούνταν για το κλάδεμα του αμπελιού.—Ησ 18:5.

Ησ 2:2, 3—«Το βουνό του οίκου του Ιεχωβά» συμβολίζει την αγνή λατρεία (ip-1 σ. 38-41 ¶6-11· σ. 44, 45 ¶20, 21)

Πότε εκπληρώνεται η προφητεία του Ησαΐα; Πότε πρόκειται να εκπληρωθεί η προφητεία του Ησαΐα; «Στο τελικό διάστημα των ημερών». Η Απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα λέει: «Εις τας τελευταίας ημέρας». Οι Χριστιανικές Ελληνικές Γραφές προείπαν χαρακτηριστικά που θα προσδιόριζαν αυτή την περίοδο. Σε αυτά περιλαμβάνονται πόλεμοι, σεισμοί, επιδημίες, πείνες και «καιροί . . . κρίσιμοι, δύσκολοι στην αντιμετώπισή τους».* (2 Τιμόθεο 3:1-5· Λουκάς 21:10, 11) Η εκπλήρωση αυτών των προφητειών παρέχει άφθονες αποδείξεις ότι ζούμε «στο τελικό διάστημα των ημερών», στις τελευταίες ημέρες του παρόντος παγκόσμιου συστήματος. Λογικά, λοιπόν, θα αναμέναμε να δούμε στην εποχή μας την εκπλήρωση των όσων προείπε ο Ησαΐας.

Ένα Βουνό Όπου Αποδίδεται Λατρεία Ποια προφητική εικόνα φιλοτεχνεί ο Ησαΐας; Ο Ησαΐας φιλοτεχνεί με λίγα λόγια μια παραστατική προφητική εικόνα. Βλέπουμε ένα ψηλό βουνό, στου οποίου την κορυφή υπάρχει ένας ένδοξος οίκος, ο ναός του Ιεχωβά. Αυτό το βουνό δεσπόζει στα γύρω βουνά και τους λόφους. Ωστόσο, δεν είναι απειλητικό ούτε τρομακτικό· είναι ελκυστικό. Άνθρωποι από όλα τα έθνη λαχταρούν να ανεβούν στο βουνό του οίκου του Ιεχωβά· συρρέουν σε αυτό. Εύκολα οραματιζόμαστε αυτή την εικόνα, αλλά τι σημαίνει;

(α) Με τι συνδέονται οι λόφοι και τα βουνά στις ημέρες του Ησαΐα; (β) Τι εξεικονίζει η συρροή των εθνών στο «βουνό του οίκου του Ιεχωβά»; Στις ημέρες του Ησαΐα, οι λόφοι και τα βουνά συνδέονται συχνά με τη λατρεία. Λόγου χάρη, χρησιμοποιούνται για ειδωλολατρία και εκεί υπάρχουν βωμοί ψεύτικων θεών. (Δευτερονόμιο 12:2· Ιερεμίας 3:6) Ωστόσο, ο οίκος, δηλαδή ο ναός, του Ιεχωβά στολίζει την κορυφή του Όρους Μοριά στην Ιερουσαλήμ. Οι πιστοί Ισραηλίτες ταξιδεύουν στην Ιερουσαλήμ τρεις φορές το χρόνο και ανεβαίνουν στο Όρος Μοριά για να λατρέψουν τον αληθινό Θεό. (Δευτερονόμιο 16:16) Άρα, η συρροή των εθνών στο «βουνό του οίκου του Ιεχωβά» εξεικονίζει τη σύναξη πολλών λαών στην αγνή λατρεία.

Τι συμβολίζει «το βουνό του οίκου του Ιεχωβά»; Φυσικά, ο λαός του Θεού σήμερα δεν συνάγεται σε ένα κατά γράμμα βουνό όπου υπάρχει κάποιος πέτρινος ναός. Ο ναός του Ιεχωβά στην Ιερουσαλήμ καταστράφηκε από τα ρωμαϊκά στρατεύματα το 70 Κ.Χ. Εκτός αυτού, ο απόστολος Παύλος διασαφήνισε ότι ο ναός της Ιερουσαλήμ και η σκηνή που υπήρχε πριν από αυτόν συμβόλιζαν κάτι. Συμβόλιζαν μια μεγαλύτερη, πνευματική πραγματικότητα, “την αληθινή σκηνή, την οποία ανήγειρε ο Ιεχωβά, και όχι άνθρωπος”. (Εβραίους 8:2) Αυτή η πνευματική σκηνή είναι η διευθέτηση μέσω της οποίας πλησιάζει κάποιος τον Ιεχωβά για να τον λατρέψει με βάση τη λυτρωτική θυσία του Ιησού Χριστού. (Εβραίους 9:2-10, 23) Σε αρμονία με αυτό, «το βουνό του οίκου του Ιεχωβά» που αναφέρεται στο εδάφιο Ησαΐας 2:2 συμβολίζει την εξυψωμένη αγνή λατρεία του Ιεχωβά στην εποχή μας. Τα άτομα που ενστερνίζονται την αγνή λατρεία δεν συνάγονται σε καμιά γεωγραφική τοποθεσία· συνάγονται σε ενότητα λατρείας.

Η Εξύψωση της Αγνής Λατρείας

Με ποια έννοια έχει εξυψωθεί στις ημέρες μας η λατρεία του Ιεχωβά; Ο προφήτης λέει ότι «το βουνό του οίκου του Ιεχωβά», δηλαδή η αγνή λατρεία, θα “στερεωνόταν πάνω από την κορυφή των βουνών” και “θα υψωνόταν πάνω από τους λόφους”. Πολύ πριν από την εποχή του Ησαΐα, ο Βασιλιάς Δαβίδ ανέβασε την κιβωτό της διαθήκης στο Όρος Σιών, στην Ιερουσαλήμ, που βρισκόταν 760 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η κιβωτός έμεινε εκεί ωσότου μεταφέρθηκε στον αποπερατωμένο ναό, στο Όρος Μοριά. (2 Σαμουήλ 5:7· 6:14-19· 2 Χρονικών 3:1· 5:1-10) Άρα, στις ημέρες του Ησαΐα, η ιερή κιβωτός με κατά γράμμα έννοια είχε ήδη υψωθεί και τοποθετηθεί στο ναό, σε μια θέση υψηλότερη από τους πολλούς γύρω λόφους που χρησιμοποιούνταν για την ψεύτικη λατρεία. Φυσικά, με πνευματική έννοια, η λατρεία του Ιεχωβά ήταν πάντοτε ανώτερη από τις θρησκευτικές συνήθειες όσων υπηρετούν ψεύτικους θεούς. Στις ημέρες μας, όμως, ο Ιεχωβά έχει εξυψώσει τη λατρεία του μέχρι τους ουρανούς, πάνω από όλες τις μορφές ακάθαρτης λατρείας, ναι, πολύ πιο πάνω από όλους «τους λόφους» και από «την κορυφή των βουνών». Πώς έχει γίνει αυτό; Κυρίως μέσω της σύναξης των ατόμων που θέλουν να τον λατρεύουν «με πνεύμα και αλήθεια».—Ιωάννης 4:23.

Ο Ιεχωβά δεν αφήνει τα μέλη του λαού του να περιπλανιούνται σαν χαμένα πρόβατα. Μέσω της Αγίας Γραφής και των εντύπων που βασίζονται σε αυτήν, τους αποκαλύπτει το “νόμο” του και το “λόγο” του, για να μάθουν τις οδούς του. Αυτή η γνώση τούς εξοπλίζει για να “περπατούν στους δρόμους του”. Υποκινούμενοι από καρδιά που είναι γεμάτη εκτίμηση και σε αρμονία με τη θεϊκή κατεύθυνση, μιλούν ο ένας στον άλλον για τις οδούς του Ιεχωβά. Συναθροίζονται σε μεγάλες συνελεύσεις και σε μικρότερες ομάδες—στις Αίθουσες Βασιλείας και σε ιδιωτικά σπίτια—για να ακούν και να μαθαίνουν τις οδούς του Θεού. (Δευτερονόμιο 31:12, 13) Έτσι, μιμούνται το υπόδειγμα των πρώτων Χριστιανών, που συναθροίζονταν για να ενθαρρύνουν και να παρακινήσουν ο ένας τον άλλον να αφθονούν σε «αγάπη και καλά έργα».—Εβραίους 10:24, 25.

Σε ποιο έργο συμμετέχουν οι υπηρέτες του Ιεχωβά; Προσκαλούν και άλλους να “ανεβούν” στην εξυψωμένη λατρεία του Ιεχωβά Θεού. Πόσο εναρμονίζεται αυτό με την εντολή που έδωσε ο Ιησούς στους μαθητές του ακριβώς προτού αναληφθεί στον ουρανό! Τους είπε: «Πηγαίνετε, λοιπόν, και κάντε μαθητές από όλα τα έθνη, βαφτίζοντάς τους στο όνομα του Πατέρα και του Γιου και του αγίου πνεύματος, διδάσκοντάς τους να τηρούν όλα όσα σας έχω παραγγείλει». (Ματθαίος 28:19, 20) Με θεϊκή υποστήριξη, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά πηγαίνουν υπάκουα σε όλη τη γη, διδάσκοντας, κάνοντας μαθητές και βαφτίζοντάς τους.

Ησ 2:4—Οι λάτρεις του Ιεχωβά δεν μαθαίνουν πια τον πόλεμο (ip-1 σ. 46, 47 ¶24, 25)

Σε ποιους εκπληρώνονται τα λόγια του Ησαΐα, και με ποιον τρόπο; Τα έθνη ως σύνολο δεν θα πραγματοποιήσουν ποτέ αυτόν τον υψηλό στόχο. Είναι πέρα από τις δυνατότητές τους. Τα λόγια του Ησαΐα εκπληρώνονται από άτομα προερχόμενα από πολλά έθνη, τα οποία είναι ενωμένα στην αγνή λατρεία. Ο Ιεχωβά έχει «τακτοποιήσει τα ζητήματα» ανάμεσά τους. Έχει διδάξει τα μέλη του λαού του να ζουν ειρηνικά μεταξύ τους. Πράγματι, σε έναν διαιρεμένο και σπαρασσόμενο από διαμάχες κόσμο, αυτοί έχουν σφυρηλατήσει «τα σπαθιά τους σε υνιά και τα δόρατά τους σε δρεπάνια» συμβολικά. Πώς; Πρώτα πρώτα, δεν παίρνουν το μέρος κάποιας παράταξης στους πολέμους των εθνών. Λίγο πριν από το θάνατο του Ιησού, ήρθαν οπλισμένοι άντρες για να τον συλλάβουν. Όταν ο Πέτρος όρμησε να υπερασπιστεί τον Κύριό του με ένα σπαθί, ο Ιησούς τού είπε: «Επίστρεψε το σπαθί σου στη θέση του, γιατί όλοι εκείνοι που παίρνουν σπαθί θα αφανιστούν από σπαθί». (Ματθαίος 26:52) Από τότε, όσοι ακολουθούν τα βήματα του Ιησού έχουν σφυρηλατήσει τα σπαθιά τους σε υνιά και δεν παίρνουν όπλα για να σκοτώσουν το συνάνθρωπό τους ούτε υποστηρίζουν τις πολεμικές προσπάθειες με άλλους τρόπους. “Επιδιώκουν ειρήνη με όλους τους ανθρώπους”.—Εβραίους 12:14.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ησ 1:8, 9—Με ποια έννοια “απέμεινε η κόρη της Σιών σαν το στέγαστρο στο αμπέλι”; (w06 1/12 σ. 8 ¶5)

Με ποια έννοια πρόκειται η κόρη της Σιών να «απομείνει σαν το στέγαστρο στο αμπέλι, σαν την καλύβα του φύλακα σε περιβόλι με αγγούρια»; Αυτό σημαίνει ότι, στη διάρκεια της ασσυριακής εισβολής, η Ιερουσαλήμ θα φαίνεται εξαιρετικά ευάλωτη, σαν ένα απλό στέγαστρο στο αμπέλι ή μια ετοιμόρροπη καλύβα σε περιβόλι με αγγούρια. Αλλά ο Ιεχωβά σπεύδει σε βοήθειά της και δεν την αφήνει να γίνει σαν τα Σόδομα και τα Γόμορρα.

Ησ 1:18—Τι σημαίνουν τα λόγια του Ιεχωβά: “Ας τακτοποιήσουμε τα ζητήματα ανάμεσά μας”; (w06 1/12 σ. 8 ¶6· it-2 σ. 1063 ¶5)

Τι σημαίνουν τα λόγια: «Ελάτε, τώρα, να τακτοποιήσουμε τα ζητήματα ανάμεσά μας»; Αυτή δεν είναι μια πρόσκληση για να μιλήσουν και να φτάσουν σε συμφωνία από κοινού μέσω συζήτησης κατά την οποία γίνονται αμοιβαίες υποχωρήσεις. Αντίθετα, το εδάφιο αναφέρεται στη συγκρότηση ενός δικαστηρίου στο οποίο ο δίκαιος Κριτής, ο Ιεχωβά, δίνει στον Ισραήλ μια ευκαιρία να αλλάξει και να καθαριστεί.

Τα αναγκαία βήματα για την επίτευξη συμφιλίωσης. Εφόσον ο Θεός είναι η αδικημένη πλευρά, δεδομένου ότι ο νόμος του παραβιάστηκε και εξακολουθεί να παραβιάζεται, ο άνθρωπος είναι αυτός που πρέπει να συμφιλιωθεί με τον Θεό, και όχι ο Θεός με τον άνθρωπο. (Ψλ 51:1-4) Ο άνθρωπος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τον Θεό επί ίσοις όροις, ούτε μπορεί να αλλάξει, να διορθωθεί ή να τροποποιηθεί η θέση του Θεού ως προς το τι είναι ορθό. (Ησ 55:6-11· Μαλ 3:6· παράβαλε Ιακ 1:17.) Συνεπώς, οι όροι που θέτει Εκείνος για τη συμφιλίωση δεν επιδέχονται διαπραγματεύσεις, αμφισβητήσεις ή συμβιβασμούς. (Παράβαλε Ιωβ 40:1, 2, 6-8· Ησ 40:13, 14.) Ενώ πολλές μεταφράσεις αποδίδουν το εδάφιο Ησαΐας 1:18 ως: «Ελάτε, τώρα, να συζητήσουμε λογικά μαζί, λέει ο ΚΥΡΙΟΣ» (KJ· AT· JP· RS), μια πιο σωστή και συνεπής μετάφραση είναι: «“Ελάτε, τώρα, να τακτοποιήσουμε τα ζητήματα [«να λύσουμε τη διαφορά», Ro] ανάμεσά μας”, λέει ο Ιεχωβά». Το σφάλμα που επιφέρει τη δυσαρμονία βαραίνει αποκλειστικά τον άνθρωπο, όχι τον Θεό.—Παράβαλε Ιεζ 18:25, 29-32.

Απαντήσεις σε Γραφικά Ερωτήματα

Ησ 1:8, 9—Με ποια έννοια πρόκειται η κόρη της Σιών να «απομείνει σαν το στέγαστρο στο αμπέλι, σαν την καλύβα του φύλακα σε περιβόλι με αγγούρια»; Αυτό σημαίνει ότι, στη διάρκεια της ασσυριακής εισβολής, η Ιερουσαλήμ θα φαίνεται εξαιρετικά ευάλωτη, σαν ένα απλό στέγαστρο στο αμπέλι ή μια ετοιμόρροπη καλύβα σε περιβόλι με αγγούρια. Αλλά ο Ιεχωβά σπεύδει σε βοήθειά της και δεν την αφήνει να γίνει σαν τα Σόδομα και τα Γόμορρα.

Ησ 1:18—Τι σημαίνουν τα λόγια: «Ελάτε, τώρα, να τακτοποιήσουμε τα ζητήματα ανάμεσά μας»; Αυτή δεν είναι μια πρόσκληση για να μιλήσουν και να φτάσουν σε συμφωνία από κοινού μέσω συζήτησης κατά την οποία γίνονται αμοιβαίες υποχωρήσεις. Αντίθετα, το εδάφιο αναφέρεται στη συγκρότηση ενός δικαστηρίου στο οποίο ο δίκαιος Κριτής, ο Ιεχωβά, δίνει στον Ισραήλ μια ευκαιρία να αλλάξει και να καθαριστεί.

Μαθήματα για Εμάς

Ησ 1:3. Το να αρνούμαστε να ζούμε σύμφωνα με όσα απαιτεί ο Δημιουργός μας από εμάς είναι σαν να γνωρίζουμε λιγότερα από έναν ταύρο ή ένα γαϊδούρι. Από την άλλη πλευρά, αν οικοδομούμε εκτίμηση για όλα όσα έχει κάνει ο Ιεχωβά για εμάς αυτό θα μας εμποδίσει να συμπεριφερθούμε χωρίς κατανόηση και να τον εγκαταλείψουμε.

Ησ 1:11-13. Οι υποκριτικές θρησκευτικές τελετουργίες και οι τυπικιστικές προσευχές είναι κάτι κουραστικό για τον Ιεχωβά. Οι ενέργειές μας και οι προσευχές μας πρέπει να πηγάζουν από ορθό κίνητρο καρδιάς.

Ησ 1:25-27· 2:2· 4:2, 3. Η υποδούλωση και η ερήμωση του Ιούδα επρόκειτο να τερματιστούν με την επιστροφή του μετανοημένου υπολοίπου στην Ιερουσαλήμ και την αποκατάσταση της αληθινής λατρείας. Ο Ιεχωβά δείχνει έλεος στους μετανοημένους παραβάτες.

Ησ 2:2-4. Η γεμάτη ζήλο συμμετοχή μας στο έργο κηρύγματος της Βασιλείας και μαθήτευσης βοηθάει άτομα από πολλά έθνη να μάθουν τις οδούς της ειρήνης και να επιδιώκουν ειρήνη μεταξύ τους.

Ησ 4:4. Ο Ιεχωβά θα αφαιρέσει, ή αλλιώς θα καθαρίσει, την ηθική ρυπαρότητα και την ενοχή αίματος.

Ησ 5:11-13. Το να μην εκδηλώνει κάποιος αυτοσυγκράτηση και μετριοπάθεια όταν επιλέγει αναψυχή σημαίνει ότι αρνείται να ενεργήσει σύμφωνα με τη γνώση.—Ρωμαίους 13:13.

Ησ 5:21-23. Οι Χριστιανοί πρεσβύτεροι, ή αλλιώς επίσκοποι, δεν πρέπει να είναι «σοφοί στα δικά τους μάτια». Χρειάζεται επίσης να ασκούν μετριοπάθεια στην «οινοποσία» και δεν πρέπει να δείχνουν μεροληψία.

Ησ 2:2-4 Όταν υπάρχουν προσαρμογές στην εξήγηση κάποιων Γραφικών περικοπών ή στον τρόπο με τον οποίο γίνονται ορισμένα πράγματα, πρέπει να αποδεχόμαστε αυτές τις προσαρμογές.

Ησ 1:11-17 Για να είναι οι πνευματικές μας θυσίες αποδεκτές στον Θεό, και εμείς επίσης πρέπει να έχουμε σωστά κίνητρα και να εμπιστευόμαστε σε αυτόν πλήρως.

Ησ 2:2,3 Απεικονίζοντας τη χτυπητή αντίθεση μεταξύ της αληθινής και της ψεύτικης λατρείας, τα εδάφια Ησαΐας 60:2, 3 αναφέρουν: «Σκοτάδι θα σκεπάσει τη γη και ζόφος τις εθνότητες· πάνω σου, όμως, θα λάμψει ο Ιεχωβά, και η δόξα του θα φανεί πάνω σου.

Ησ 1:16-19 Ό,τι πρόβλημα και αν αντιμετωπίζουμε, μπορούμε να αντλήσουμε παρηγοριά γνωρίζοντας ότι ο Ιεχωβά ενδιαφέρεται για εμάς και θέλει να μας βοηθήσει.

Ησ. 2:2 3 Έχουμε τη Σχολή Υπηρεσίας Σκαπανέα, τη Σχολή για Ευαγγελιστές της Βασιλείας, τη Σχολή Γαλαάδ, τη Σχολή Εισερχομένων στο Μπέθελ, τη Σχολή για τους Επισκόπους Περιοχής και τις Συζύγους Τους, τη Σχολή για τους Πρεσβυτέρους των Εκκλησιών, τη Σχολή Διακονίας της Βασιλείας, καθώς και τη Σχολή για τα Μέλη Επιτροπών Τμήματος και τις Συζύγους Τους.

Ησ 2:2-4 Σε αρμονία με αυτή την προφητεία, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά συμμετέχουν σε ένα παγκόσμιο εκπαιδευτικό έργο που έχει ήδη βοηθήσει εκατομμύρια άτομα να υπερνικήσουν τα εθνικιστικά και τα φυλετικά μίση τα οποία αποτελούν βασική αιτία των περισσότερων πολέμων.

Ησ 1:15 Ωστόσο, εκείνοι μπορούν να “τακτοποιήσουν τα ζητήματα” μαζί του αλλάζοντας την πορεία τους.

Ησ 2:2,3 Η ιερή μας υπηρεσία στον Θεό πρέπει να αποδίδεται, όχι μόνο με καθαρό σώμα, αλλά και με καθαρή διάνοια και καρδιά.

Ησ 2:3,4 Εκατομμύρια άνθρωποι «από όλα τα έθνη και τις φυλές και τους λαούς και τις γλώσσες» έχουν προσαρμόσει τον τρόπο σκέψης τους για να εναρμονίζεται με «το καλό και ευπρόσδεκτο και τέλειο θέλημα του Θεού».

Ησ 2:2,3 Ασφαλώς είναι ευλογία να έχουμε τέτοια εκπαίδευση για τις οδούς του Ιεχωβά.

Ησ 2:12,17 Το να διαβάζουμε το Λόγο του Θεού, την Αγία Γραφή, καθημερινά και να στοχαζόμαστε αυτά που διαβάζουμε αποτελεί θαυμάσια βοήθεια για να παραμείνουμε πνευματικά άγρυπνοι.

Ησ 2:2, 3 Το ευχάριστο αποτέλεσμα είναι ότι, όπως τόνισε ο Ιησούς, όλοι μαζί “δοξάζουν τον ουράνιο Πατέρα τους”, τον Ιεχωβά Θεό.

Ησ 1:17 Όταν ενεργούμε δίκαια προς τους άλλους, ίσως υποκινηθούν και αυτοί να ενεργήσουν δίκαια προς εμάς σε ανταπόδοση.

Ησ 1:15 Επίσης, αν κάποιος κακομεταχειρίζεται τη σύζυγό του, οι προσευχές του είναι δυνατόν να παρεμποδίζονται.

Ησ 1:18 Ας είμαστε, λοιπόν, αποφασισμένοι να μην παραιτηθούμε ποτέ καθώς προσπαθούμε να κάνουμε το θέλημα του Θεού.

Ησ 1:13 Μια περίοδος ασθένειας ασφαλώς δεν είναι καιρός για να κάνουμε κάτι που θα μπορούσε να εμποδίσει τις προσευχές μας και να θέσει σε κίνδυνο τη σχέση μας με τον Θεό.

Ησ 2:4 Προκειμένου να παραμείνουμε φίλοι του Θεού αντί να γίνουμε εχθροί του, πρέπει “να απομακρυνόμαστε από το κακό και να κάνουμε το καλό”.

Ησ 5:20 Αυτοί που κατοικούν σε πνευματικό σκοτάδι επηρεάζονται από το θεό του σκοταδιού, τον Σατανά τον Διάβολο, και ως εκ τούτου αποξενώνονται από την πηγή του φωτός και της ζωής.

Ησ 3:10· 26:7 Είναι φανερό ότι για να παράγουν οι ενέργειές μας καλούς καρπούς πρέπει να πράττουμε το ευθές στα μάτια του Θεού.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΗΣΑΪΑΣ 1-5”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!