«Η Κατάχρηση Δύναμης Οδηγεί σε Απώλεια Εξουσίας»

Ησ 22:15, 16—Ο Σεβνά χρησιμοποίησε την εξουσία του με ιδιοτελή τρόπο (ip-1 σ. 238, 239 ¶16, 17)

Ο Σεβνά ήταν οικονόμος «υπεύθυνος για το σπιτικό», πιθανώς για το σπιτικό του Βασιλιά Εζεκία. Ήταν δεύτερος μόνο μετά τον βασιλιά, και αναμένονταν πολλά από αυτόν.

Ησ 22:15, 16 Ο Σεβνά έπρεπε να φροντίζει για τις ανάγκες του λαού του Ιεχωβά Προσπάθησε με ιδιοτέλεια να αποκτήσει δόξα για τον εαυτό του

Ησ 22:20-22 Ο Ιεχωβά αντικατέστησε τον Σεβνά με τον Ελιακείμ Στον Ελιακείμ δόθηκε «το κλειδί του οίκου του Δαβίδ», το οποίο συμβόλιζε δύναμη και εξουσία Σκεφτείτε: Πώς θα μπορούσε ο Σεβνά να είχε χρησιμοποιήσει την εξουσία του για να βοηθάει τους άλλους;

(α) Ποιος λαβαίνει τώρα ένα προειδοποιητικό άγγελμα από τον Ιεχωβά, και γιατί; (β) Τι θα συμβεί στον Σεβνά εξαιτίας των μεγάλων φιλοδοξιών του; Ο προφήτης στρέφει τώρα την προσοχή του από έναν άπιστο λαό σε ένα άπιστο άτομο. Ο Ησαΐας γράφει: «Αυτό είπε ο Υπέρτατος Κύριος, ο Ιεχωβά των στρατευμάτων: “Πήγαινε, βρες αυτόν τον οικονόμο, τον Σεβνά, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το σπιτικό· «Τι νομίζεις ότι έχεις εδώ, και ποιον νομίζεις ότι έχεις εδώ, ώστε λάξευσες εδώ τάφο για τον εαυτό σου;» Πάνω σε ύψωμα λαξεύει τον τάφο του· σε απόκρημνο βράχο σμιλεύει κατοικία για τον εαυτό του”».—Ησαΐας 22:15, 16. Ο Σεβνά είναι “οικονόμος υπεύθυνος για το σπιτικό”, πιθανώς για το σπιτικό του Βασιλιά Εζεκία. Κατέχει, λοιπόν, μια θέση επιρροής και είναι δεύτερος μόνο μετά το βασιλιά. Αναμένονται πολλά από αυτόν. (1 Κορινθίους 4:2) Ωστόσο, ενώ θα έπρεπε να έχει ως πρώτο μέλημά του τις υποθέσεις του έθνους, ο Σεβνά προσπαθεί να αποκτήσει δόξα για τον εαυτό του. Βάζει να του λαξεύσουν έναν πολυτελή τάφο—που μοιάζει βασιλικός—ψηλά σε έναν απόκρημνο βράχο. Ο Ιεχωβά το παρατηρεί αυτό και εμπνέει τον Ησαΐα να προειδοποιήσει τον άπιστο οικονόμο: «Δες! Ο Ιεχωβά θα σε ρίξει κάτω με βίαιο ρίξιμο, ακμαίε άντρα, και θα σε πιάσει γερά. Εξάπαντος θα σε τυλίξει σφιχτά, σαν μπάλα για ευρύχωρη γη. Εκεί θα πεθάνεις, και εκεί τα άρματα της δόξας σου θα είναι η ατίμωση του οίκου του κυρίου σου. Και θα σε απομακρύνω από τη θέση σου· και από το αξίωμά σου κάποιος θα σε γκρεμίσει». (Ησαΐας 22:17-19) Εξαιτίας του εγωκεντρισμού του, ο Σεβνά δεν θα έχει ούτε καν έναν συνηθισμένο τάφο στην Ιερουσαλήμ. Αντίθετα, θα πεταχτεί σαν μπάλα, για να πεθάνει σε μακρινή γη. Αυτό αποτελεί προειδοποίηση για όλα τα άτομα στα οποία είναι εμπιστευμένη εξουσία μέσα στο λαό του Θεού. Η κατάχρηση δύναμης θα οδηγήσει στην απώλεια αυτής της εξουσίας, πιθανώς δε και στην αποπομπή τους.

Ησ 22:17-22—Ο Ιεχωβά αντικατέστησε τον Σεβνά με τον Ελιακείμ (ip-1 σ. 239, 240 ¶17, 18)

Ο Σεβνά είναι “οικονόμος υπεύθυνος για το σπιτικό”, πιθανώς για το σπιτικό του Βασιλιά Εζεκία. Κατέχει, λοιπόν, μια θέση επιρροής και είναι δεύτερος μόνο μετά το βασιλιά. Αναμένονται πολλά από αυτόν. (1 Κορινθίους 4:2) Ωστόσο, ενώ θα έπρεπε να έχει ως πρώτο μέλημά του τις υποθέσεις του έθνους, ο Σεβνά προσπαθεί να αποκτήσει δόξα για τον εαυτό του. Βάζει να του λαξεύσουν έναν πολυτελή τάφο—που μοιάζει βασιλικός—ψηλά σε έναν απόκρημνο βράχο. Ο Ιεχωβά το παρατηρεί αυτό και εμπνέει τον Ησαΐα να προειδοποιήσει τον άπιστο οικονόμο: «Δες! Ο Ιεχωβά θα σε ρίξει κάτω με βίαιο ρίξιμο, ακμαίε άντρα, και θα σε πιάσει γερά. Εξάπαντος θα σε τυλίξει σφιχτά, σαν μπάλα για ευρύχωρη γη. Εκεί θα πεθάνεις, και εκεί τα άρματα της δόξας σου θα είναι η ατίμωση του οίκου του κυρίου σου. Και θα σε απομακρύνω από τη θέση σου· και από το αξίωμά σου κάποιος θα σε γκρεμίσει». (Ησαΐας 22:17-19) Εξαιτίας του εγωκεντρισμού του, ο Σεβνά δεν θα έχει ούτε καν έναν συνηθισμένο τάφο στην Ιερουσαλήμ. Αντίθετα, θα πεταχτεί σαν μπάλα, για να πεθάνει σε μακρινή γη. Αυτό αποτελεί προειδοποίηση για όλα τα άτομα στα οποία είναι εμπιστευμένη εξουσία μέσα στο λαό του Θεού. Η κατάχρηση δύναμης θα οδηγήσει στην απώλεια αυτής της εξουσίας, πιθανώς δε και στην αποπομπή τους.

Ποιος θα αντικαταστήσει τον Σεβνά, και τι σημαίνει το γεγονός ότι αυτός θα λάβει τα επίσημα ενδύματα του Σεβνά και το κλειδί του οίκου του Δαβίδ; Πώς θα απομακρυνθεί, όμως, ο Σεβνά από τη θέση του; Μέσω του Ησαΐα, ο Ιεχωβά εξηγεί: «Εκείνη την ημέρα θα καλέσω τον υπηρέτη μου, τον Ελιακείμ, το γιο του Χελκία. Και θα τον ντύσω με το χιτώνα σου, και το περίζωμά σου θα το δέσω γερά πάνω του, και την εξουσία σου θα τη δώσω στο χέρι του· και αυτός θα γίνει πατέρας για τον κάτοικο της Ιερουσαλήμ και για τον οίκο του Ιούδα. Και θα βάλω το κλειδί του οίκου του Δαβίδ πάνω στον ώμο του, και θα ανοίγει χωρίς να κλείνει κανείς, και θα κλείνει χωρίς να ανοίγει κανείς». (Ησαΐας 22:20-22) Αντικαθιστώντας τον Σεβνά, ο Ελιακείμ θα λάβει τα επίσημα ενδύματα του οικονόμου μαζί με το κλειδί του οίκου του Δαβίδ. Η Αγία Γραφή χρησιμοποιεί τον όρο «κλειδί» ως σύμβολο εξουσίας, διακυβέρνησης ή δύναμης. (Παράβαλε Ματθαίος 16:19.) Στην αρχαιότητα, ο σύμβουλος του βασιλιά, στον οποίο ήταν εμπιστευμένα τα κλειδιά, μπορεί να είχε τη γενική επίβλεψη των βασιλικών διαμερισμάτων, αποφασίζοντας ακόμη και για το ποιοι από τους υποψήφιους θα γίνονταν υπηρέτες του βασιλιά. (Παράβαλε Αποκάλυψη 3:7, 8.) Άρα η θέση του οικονόμου είναι σημαντική, και αναμένονται πολλά από εκείνον που την κατέχει. (Λουκάς 12:48) Ο Σεβνά ίσως είναι ικανός, αλλά επειδή είναι άπιστος, ο Ιεχωβά θα τον αντικαταστήσει.

Ησ 22:23-25—Το παράδειγμα του Σεβνά μάς διδάσκει πολύτιμα μαθήματα (w07 15/1 σ. 8 ¶6· ip-1 σ. 240, 241 ¶19, 20)

Μολονότι ο Σεβνά απομακρύνθηκε από την υπηρεσία που είχε ως οικονόμος, του επιτράπηκε να συνεχίσει να υπηρετεί το βασιλιά ως γραμματέας του αντικαταστάτη του. (Ησαΐας 22:15, 19) Αν μας απομακρύνουν από μια θέση ευθύνης στην οργάνωση του Ιεχωβά για κάποιον λόγο, δεν πρέπει να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τον Θεό με οποιαδήποτε ιδιότητα επιτρέψει εκείνος;

(α) Πώς θα αποδειχτεί ο Ελιακείμ ευλογία για το λαό του; (β) Τι θα συμβεί σε όσους εξακολουθούν να αποβλέπουν στον Σεβνά; Τελικά, ο Ιεχωβά χρησιμοποιεί συμβολική γλώσσα για να περιγράψει τη μεταβίβαση εξουσίας από τον Σεβνά στον Ελιακείμ, λέγοντας: «“Θα τον καρφώσω [τον Ελιακείμ] σαν ξύλινο κρεμαστάρι σε μόνιμη θέση, και θα γίνει σαν θρόνος δόξας για τον οίκο του πατέρα του. Και θα κρεμάσουν πάνω του όλη τη δόξα του οίκου του πατέρα του, τους απογόνους και τα βλαστάρια, όλα τα σκεύη μικρού μεγέθους, τα σκεύη που έχουν σχήμα κούπας καθώς και όλα τα μεγάλα σταμνοειδή σκεύη. Εκείνη την ημέρα”, λέει ο Ιεχωβά των στρατευμάτων, “το ξύλινο κρεμαστάρι [ο Σεβνά] που είναι καρφωμένο σε μόνιμη θέση θα αφαιρεθεί και θα πελεκηθεί και θα πέσει, και το φορτίο που είναι πάνω του θα εκκοπεί, γιατί ο ίδιος ο Ιεχωβά το είπε αυτό”».—Ησαΐας 22:23-25. Σε αυτά τα εδάφια, το πρώτο ξύλινο κρεμαστάρι είναι ο Ελιακείμ. Αυτός θα γίνει «θρόνος δόξας» για τον οίκο του πατέρα του, του Χελκία. Σε αντίθεση με τον Σεβνά, αυτός δεν θα ντροπιάσει τον οίκο ή το όνομα του πατέρα του. Ο Ελιακείμ θα αποτελέσει μόνιμο στήριγμα για τα οικιακά σκεύη, δηλαδή για τους υπόλοιπους που υπηρετούν το βασιλιά. (2 Τιμόθεο 2:20, 21) Αντίθετα, το δεύτερο ξύλινο κρεμαστάρι αναφέρεται στον Σεβνά. Μολονότι μπορεί να φαίνεται ότι βρίσκεται σε ασφαλή θέση, θα αφαιρεθεί. Όλοι όσοι εξακολουθούν να αποβλέπουν σε αυτόν θα πέσουν.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ησ 21:1—Ποια περιοχή αποκαλούνταν “η έρημος της θάλασσας”, και γιατί; (w06 1/12 σ. 11 ¶3)

Ποια περιοχή αποκαλείται “η έρημος της θάλασσας”; Παρότι η Βαβυλώνα δεν βρισκόταν κοντά σε πραγματική θάλασσα, της αποδίδεται ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός. Αυτό συμβαίνει επειδή τα νερά των ποταμών Ευφράτη και Τίγρη, τα οποία υπερχείλιζαν, πλημμύριζαν την περιοχή κάθε χρόνο, δημιουργώντας μια ελώδη «θάλασσα».

Ησ 23:17, 18—Πώς έγινε «άγιο για τον Ιεχωβά» το υλικό κέρδος της Τύρου; (ip-1 σ. 253, 254 ¶22-24)

Τι θα συμβεί στην Τύρο όταν θα πάψει να είναι κάτω από την κυριαρχία της Βαβυλώνας; Ο Ησαΐας συνεχίζει: «Στο τέλος των εβδομήντα χρόνων θα συμβεί στην Τύρο όπως λέει το τραγούδι της πόρνης: “Πάρε μια άρπα, γύρισε ολόγυρα την πόλη, ξεχασμένη πόρνη. Παίξε τις χορδές όσο καλύτερα μπορείς· πλήθυνε τα τραγούδια σου, για να σε θυμηθούν”. Και στο τέλος των εβδομήντα χρόνων ο Ιεχωβά θα στρέψει την προσοχή του στην Τύρο και αυτή θα επιστρέψει στο μίσθωμά της και θα πορνεύσει με όλα τα βασίλεια της γης πάνω στην επιφάνεια του εδάφους».—Ησαΐας 23:15β-17. Μετά την πτώση της Βαβυλώνας το 539 Π.Κ.Χ., η Φοινίκη γίνεται σατραπεία της Μηδοπερσικής Αυτοκρατορίας. Ο Πέρσης μονάρχης Κύρος ο Μέγας είναι ανεκτικός ηγέτης. Υπό αυτή τη νέα διακυβέρνηση, η Τύρος θα ξαναρχίσει τις παλιές της δραστηριότητες και θα προσπαθήσει σκληρά να αναγνωριστεί εκ νέου ως παγκόσμιο εμπορικό κέντρο—ακριβώς όπως μια πόρνη που έχει ξεχαστεί και έχει χάσει την πελατεία της προσπαθεί να προσελκύσει νέους πελάτες γυρίζοντας ολόγυρα στην πόλη, παίζοντας την άρπα της και τραγουδώντας τα τραγούδια της. Θα επιτύχει η Τύρος; Ναι, ο Ιεχωβά θα της χαρίσει επιτυχία. Με τον καιρό, η νησιωτική πόλη θα ευημερήσει τόσο πολύ ώστε στα τέλη του έκτου αιώνα Π.Κ.Χ. ο προφήτης Ζαχαρίας θα πει: «Η Τύρος έχτισε ένα περιτείχισμα για τον εαυτό της και συσσώρευσε ασήμι σαν το χώμα και χρυσάφι σαν τη λάσπη των δρόμων».—Ζαχαρίας 9:3.

“Το Κέρδος της θα Γίνει Κάτι Άγιο” (α) Πώς γίνεται κάτι άγιο για τον Ιεχωβά το κέρδος της Τύρου; (β) Μολονότι η Τύρος βοηθάει το λαό του Θεού, ποια προφητεία εμπνέει ο Ιεχωβά σχετικά με αυτήν; Πόσο αξιοσημείωτα είναι τα ακόλουθα προφητικά λόγια! «Το κέρδος της, το μίσθωμά της, θα γίνει κάτι άγιο για τον Ιεχωβά. Δεν θα φυλαχτεί ούτε θα αποταμιευτεί, επειδή το μίσθωμά της θα είναι για εκείνους που κατοικούν ενώπιον του Ιεχωβά, για να τρώνε μέχρι χορτασμού και για να έχουν κομψά ενδύματα». (Ησαΐας 23:18) Πώς γίνεται κάτι άγιο το υλικό κέρδος της Τύρου; Ο Ιεχωβά κατευθύνει τα ζητήματα έτσι ώστε να χρησιμοποιηθεί το κέρδος σύμφωνα με το θέλημά του—για να τρώει ο λαός του μέχρι χορτασμού και για να έχει ενδύματα. Αυτό εκπληρώνεται όταν οι Ισραηλίτες επιστρέφουν από την εξορία στη Βαβυλώνα. Οι κάτοικοι της Τύρου τούς βοηθούν προμηθεύοντάς τους ξύλα κέδρου για την ανοικοδόμηση του ναού. Επίσης, ξαναρχίζουν να εμπορεύονται με την πόλη της Ιερουσαλήμ.—Έσδρας 3:7· Νεεμίας 13:16.

Ησ 20:2-5—Περπατούσε πράγματι εντελώς γυμνός ο Ησαΐας επί τρία χρόνια; Ο Ησαΐας έβγαλε πιθανώς μόνο τα εξωτερικά του ενδύματα και περπατούσε «ελαφρά ντυμένος».—1 Σαμουήλ 19:24, υποσημείωση στη ΜΝΚ.

Ησ 17:7, 8. Παρότι οι περισσότεροι στον Ισραήλ δεν άκουγαν, μερικά άτομα απέβλεπαν στον Ιεχωβά. Παρόμοια, μερικοί στο Χριστιανικό κόσμο ανταποκρίνονται στο άγγελμα της Βασιλείας.

Ησ 22:15, 19 Αν μας απομακρύνουν από μια θέση ευθύνης στην οργάνωση του Ιεχωβά για κάποιον λόγο, δεν πρέπει να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τον Θεό με οποιαδήποτε ιδιότητα επιτρέψει εκείνος;

Ησ 23:8, 9 Προσέξτε να Μην Αναπτύξετε Υπεροπτική Καρδιά Οι βασιλιάδες της Τύρου απέκτησαν πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους και άρχισαν να καταδυναστεύουν το λαό του Θεού.

Ησ 22:13 Αντί να ζηλεύετε τέτοιου είδους ανθρώπους, δεν είναι καλύτερα να συλλογίζεστε την πολύτιμη ελπίδα που έχει θέσει ο Ιεχωβά ενώπιον των οσίων του;

Ησ 22:13 Για να έχει η ελπίδα της ανάστασης τη δύναμη να μας στηρίζει στη ζωή, όπως συνέβαινε με τον Παύλο, πρέπει να αποφεύγουμε όσους έχουν τέτοιο νοσηρό πνεύμα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΗΣΑΪΑΣ 17-23”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!