«Η Πίστη του Εζεκία Ανταμείφθηκε»

Ο Βασιλιάς Σενναχειρείμ της Ασσυρίας έστειλε τον Ραβσάκη στην Ιερουσαλήμ για να απαιτήσει την παράδοση της πόλης. Οι Ασσύριοι χρησιμοποίησαν διάφορα επιχειρήματα στην προσπάθειά τους να κάνουν τους Ιουδαίους να παραδοθούν αμαχητί.

Απομόνωση. Η Αίγυπτος θα σας προσφέρει ελάχιστη βοήθεια.—Ησ 36:6

Αμφιβολία. Ο Ιεχωβά δεν θα πολεμήσει για εσάς γιατί είναι δυσαρεστημένος μαζί σας.—Ησ 36:7, 10

Εκφοβισμός. Δεν έχετε καμιά ελπίδα να απωθήσετε τον πανίσχυρο ασσυριακό στρατό.—Ησ 36:8, 9

Πειρασμός. Αν παραδοθείτε στην Ασσυρία θα βελτιώσετε την ποιότητα της ζωής σας.—Ησ 36:16, 17 Ο Εζεκίας έδειξε ακλόνητη πίστη στον Ιεχωβά

Ησ 37:1, 2, 14-20, 36 Έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του ώστε να προετοιμάσει την πόλη για την πολιορκία Προσευχήθηκε στον Ιεχωβά για απελευθέρωση ενθαρρύνοντας τον λαό να κάνει το ίδιο Η πίστη του ανταμείφθηκε όταν ο Ιεχωβά έστειλε έναν άγγελο να πατάξει 185.000 Ασσύριους πολεμιστές σε μία νύχτα

Ησ 36:1, 4-10, 15, 18-20—Οι Ασσύριοι ενέπαιζαν τον Ιεχωβά και απειλούσαν τον λαό του (ip-1 σ. 385-388 ¶7-14)

7. Ποιος είναι ο Ραβσάκης, και γιατί στέλνεται στην Ιερουσαλήμ;

7 Ο Σενναχειρείμ στέλνει στην Ιερουσαλήμ τον Ραβσάκη (πρόκειται για στρατιωτικό τίτλο, όχι για όνομα) μαζί με δύο άλλους επισήμους για να απαιτήσουν την παράδοση της πόλης. (2 Βασιλέων 18:17) Αυτούς τους συναντούν έξω από το τείχος της πόλης τρεις εκπρόσωποι του Εζεκία, ο Ελιακείμ, που έχει την επίβλεψη του σπιτικού του Εζεκία, ο Σεβνά ο γραμματέας και ο Ιωάχ, ο γιος του Ασάφ, ο υπομνηματογράφος.—Ησαΐας 36:2, 3.

8. Πώς προσπαθεί ο Ραβσάκης να κάμψει την αντίσταση της Ιερουσαλήμ;

8 Ο στόχος του Ραβσάκη είναι απλός—να πείσει την Ιερουσαλήμ να παραδοθεί αμαχητί. Μιλώντας εβραϊκά, στην αρχή φωνάζει: «Ποια είναι αυτή η πεποίθηση στην οποία εμπιστεύτηκες; . . . Σε ποιον . . . έθεσες εμπιστοσύνη και στασίασες εναντίον μου;» (Ησαΐας 36:4, 5) Κατόπιν ο Ραβσάκης εμπαίζει τους τρομαγμένους Ιουδαίους, υπενθυμίζοντάς τους ότι είναι εντελώς απομονωμένοι. Σε ποιον μπορούν να στραφούν για υποστήριξη; Σε εκείνο το «συντριμμένο καλάμι», την Αίγυπτο; (Ησαΐας 36:6) Αυτή την εποχή, η Αίγυπτος μοιάζει πράγματι με συντριμμένο καλάμι. Μάλιστα αυτή η πρώην παγκόσμια δύναμη έχει κατακτηθεί προσωρινά από την Αιθιοπία, και ο τωρινός Φαραώ της Αιγύπτου, ο Βασιλιάς Τιρχάκα, δεν είναι Αιγύπτιος, αλλά Αιθίοπας. Και αυτός πρόκειται να ηττηθεί από την Ασσυρία. (2 Βασιλέων 19:8, 9) Εφόσον η Αίγυπτος δεν μπορεί να σώσει τον εαυτό της, είναι ελάχιστη η βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στον Ιούδα.

9. Από ό,τι φαίνεται, τι οδηγεί τον Ραβσάκη στο συμπέρασμα ότι ο Ιεχωβά θα εγκατέλειπε το λαό Του, αλλά ποια είναι η πραγματικότητα;

9 Τώρα ο Ραβσάκης υποστηρίζει ότι ο Ιεχωβά δεν θα πολεμήσει για το λαό Του επειδή είναι δυσαρεστημένος μαζί του, και λέει: «Αν μου πεις: “Στον Ιεχωβά τον Θεό μας εμπιστευτήκαμε”, δεν είναι αυτός του οποίου τους υψηλούς τόπους και του οποίου τα θυσιαστήρια αφαίρεσε ο Εζεκίας;» (Ησαΐας 36:7) Φυσικά, οι Ιουδαίοι κάθε άλλο παρά απέρριψαν τον Ιεχωβά γκρεμίζοντας τους υψηλούς τόπους και τα θυσιαστήρια που υπήρχαν στη χώρα· στην πραγματικότητα επέστρεψαν στον Ιεχωβά.

10. Γιατί δεν έχει σημασία αν οι υπερασπιστές του Ιούδα είναι πολλοί ή λίγοι;

10 Στη συνέχεια, ο Ραβσάκης θυμίζει στους Ιουδαίους ότι από στρατιωτική άποψη είναι απελπιστικά κατώτεροι. Τους απευθύνει την εξής αλαζονική πρόκληση: «Ας σου δώσω δύο χιλιάδες άλογα για να δούμε αν μπορείς εσύ να βάλεις αναβάτες πάνω τους». (Ησαΐας 36:8) Στην πραγματικότητα, όμως, έχει άραγε σημασία αν το εκπαιδευμένο ιππικό του Ιούδα είναι μικρό ή μεγάλο; Όχι, διότι η σωτηρία του Ιούδα δεν εξαρτάται από τη στρατιωτική υπεροχή. Το εδάφιο Παροιμίες 21:31 εξηγεί το ζήτημα ως εξής: «Το άλογο ετοιμάζεται για την ημέρα της μάχης, αλλά η σωτηρία ανήκει στον Ιεχωβά». Έπειτα ο Ραβσάκης ισχυρίζεται ότι ο Ιεχωβά έχει δώσει την ευλογία του στους Ασσυρίους, όχι στους Ιουδαίους. Αλλιώς, λέει, οι Ασσύριοι δεν θα είχαν καταφέρει σε καμία περίπτωση να εισχωρήσουν τόσο βαθιά στο έδαφος του Ιούδα.—Ησαΐας 36:9, 10.

11, 12. (α) Γιατί επιμένει ο Ραβσάκης να μιλάει «στη γλώσσα των Ιουδαίων», και πώς προσπαθεί να δελεάσει τους Ιουδαίους που τον ακούν; (β) Τι επίδραση μπορεί να έχουν στους Ιουδαίους τα λόγια του Ραβσάκη;

11 Οι εκπρόσωποι του Εζεκία ανησυχούν για την επίδραση που θα έχουν τα επιχειρήματα του Ραβσάκη στους άντρες οι οποίοι μπορούν να τον ακούσουν από την κορυφή του τείχους της πόλης. Αυτοί οι Ιουδαίοι αξιωματούχοι υποβάλλουν το ακόλουθο αίτημα: «Μίλησε, παρακαλούμε, στους υπηρέτες σου στη συριακή γλώσσα, γιατί εμείς καταλαβαίνουμε· και μη μας μιλάς στη γλώσσα των Ιουδαίων, ενώ ακούει ο λαός που είναι πάνω στο τείχος». (Ησαΐας 36:11) Αλλά ο Ραβσάκης δεν προτίθεται να μιλήσει στη συριακή γλώσσα. Θέλει να σπείρει αμφιβολία και φόβο στους Ιουδαίους ώστε να παραδοθούν και να καταληφθεί η Ιερουσαλήμ αμαχητί! (Ησαΐας 36:12) Γι’ αυτό, ο Ασσύριος μιλάει και πάλι «στη γλώσσα των Ιουδαίων». Προειδοποιεί τους κατοίκους της Ιερουσαλήμ: «Μη σας απατάει ο Εζεκίας, γιατί δεν είναι ικανός να σας διασώσει». Αμέσως μετά, προσπαθεί να δελεάσει όσους τον ακούν περιγράφοντας τη ζωή που θα μπορούσαν να απολαμβάνουν οι Ιουδαίοι υπό την ασσυριακή διακυβέρνηση: «Συνθηκολογήστε μαζί μου και ελάτε σε εμένα και φάτε ο καθένας από το κλήμα του και ο καθένας από τη συκιά του και πιείτε ο καθένας το νερό της στέρνας του, μέχρι να έρθω και να σας πάρω σε μια γη σαν τη δική σας γη, γη με σιτηρά και καινούριο κρασί, γη με ψωμί και αμπέλια».—Ησαΐας 36:13-17.

12 Οι Ιουδαίοι δεν θα θερίσουν φέτος—η εισβολή των Ασσυρίων δεν τους επέτρεψε να σπείρουν. Η προοπτική να τρώνε ζουμερά σταφύλια και να πίνουν δροσερό νερό πρέπει να είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους άντρες που ακούν πάνω στο τείχος. Αλλά ο Ραβσάκης δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη την προσπάθειά του να κάμψει τους Ιουδαίους.

13, 14. Παρά τα επιχειρήματα του Ραβσάκη, γιατί τα όσα συνέβησαν στη Σαμάρεια είναι άσχετα με την κατάσταση του Ιούδα;

13 Ο Ραβσάκης βγάζει άλλο ένα προφορικό όπλο από το οπλοστάσιο των επιχειρημάτων του. Προειδοποιεί τους Ιουδαίους να μην πιστέψουν τον Εζεκία αν πει: «Ο Ιεχωβά θα μας διασώσει». Ο Ραβσάκης υπενθυμίζει στους Ιουδαίους ότι οι θεοί της Σαμάρειας στάθηκαν ανήμποροι να αποτρέψουν την ήττα των δέκα φυλών από τους Ασσυρίους. Και τι έγινε με τους θεούς των άλλων εθνών που κατέκτησε η Ασσυρία; «Πού είναι οι θεοί της Αιμάθ και της Αρφάδ;» απαιτεί να μάθει. «Πού είναι οι θεοί της Σεφαρβαΐμ; Και μήπως διέσωσαν τη Σαμάρεια από το χέρι μου;»—Ησαΐας 36:18-20.

14 Φυσικά, ο Ραβσάκης, που λατρεύει ψεύτικους θεούς, δεν κατανοεί ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της αποστατικής Σαμάρειας και της Ιερουσαλήμ υπό τον Εζεκία. Οι ψεύτικοι θεοί της Σαμάρειας δεν είχαν τη δύναμη να σώσουν το δεκάφυλο βασίλειο. (2 Βασιλέων 17:7, 17, 18) Από την άλλη μεριά, η Ιερουσαλήμ υπό τον Εζεκία έχει στρέψει τα νώτα της στους ψεύτικους θεούς και έχει επιστρέψει στην υπηρεσία του Ιεχωβά. Εντούτοις, οι τρεις Ιουδαίοι εκπρόσωποι δεν επιχειρούν να το εξηγήσουν αυτό στον Ραβσάκη. «Αυτοί παρέμειναν σιωπηλοί και δεν του απάντησαν λέξη, γιατί η εντολή του βασιλιά έλεγε: “Δεν πρέπει να του απαντήσετε”». (Ησαΐας 36:21) Ο Ελιακείμ, ο Σεβνά και ο Ιωάχ επιστρέφουν στον Εζεκία και δίνουν επίσημη αναφορά για τα λόγια του Ραβσάκη.—Ησαΐας 36:22.

Ησ 37:1, 2, 14-20—Ο Εζεκίας έθεσε την εμπιστοσύνη του στον Ιεχωβά (ip-1 σ. 389-391 ¶15-17)

15. (α) Ποια απόφαση πρέπει να πάρει τώρα ο Εζεκίας; (β) Πώς καθησυχάζει ο Ιεχωβά το λαό του;

15 Ο Βασιλιάς Εζεκίας πρέπει να πάρει τώρα μια απόφαση. Θα παραδοθεί η Ιερουσαλήμ στους Ασσυρίους; Θα συμμαχήσει με την Αίγυπτο; Ή θα μείνει σταθερή στη θέση της και θα πολεμήσει; Ο Εζεκίας αντιμετωπίζει μεγάλη πίεση. Πηγαίνει στο ναό του Ιεχωβά, ενώ παράλληλα στέλνει τον Ελιακείμ και τον Σεβνά μαζί με τους πρεσβυτέρους των ιερέων να ρωτήσουν τον Ιεχωβά μέσω του προφήτη Ησαΐα. (Ησαΐας 37:1, 2) Ντυμένοι με σάκο, οι εκπρόσωποι του βασιλιά πλησιάζουν τον Ησαΐα και λένε: «Αυτή η ημέρα είναι ημέρα στενοχώριας και επίπληξης και θρασύτατης περιφρόνησης . . . Ίσως ακούσει ο Ιεχωβά ο Θεός σου τα λόγια του Ραβσάκη, τον οποίο έστειλε ο βασιλιάς της Ασσυρίας ο κύριός του, για να εμπαίξει τον ζωντανό Θεό, και ίσως του ζητήσει λογαριασμό για τα λόγια που άκουσε ο Ιεχωβά ο Θεός σου». (Ησαΐας 37:3-5) Ναι, οι Ασσύριοι προκαλούν τον ζωντανό Θεό! Θα δώσει ο Ιεχωβά προσοχή στους εμπαιγμούς τους; Μέσω του Ησαΐα, ο Ιεχωβά καθησυχάζει το λαό των Ιουδαίων: «Μη φοβάσαι εξαιτίας των λόγων που άκουσες, με τους οποίους μίλησαν υβριστικά για εμένα οι υπηρέτες του βασιλιά της Ασσυρίας. Εγώ βάζω ένα πνεύμα σε αυτόν, και θα ακούσει μια είδηση και θα επιστρέψει στη γη του· και θα τον κάνω να πέσει από σπαθί στην ίδια του τη γη».—Ησαΐας 37:6, 7.

16. Τι επιστολές στέλνει ο Σενναχειρείμ;

16 Στο μεταξύ, ο Ραβσάκης καλείται να επιστρέψει στον Σενναχειρείμ ώστε να είναι στο πλευρό του βασιλιά ενόσω αυτός πολεμάει στη Λιβνά. Ο Σενναχειρείμ θα ασχοληθεί με την Ιερουσαλήμ αργότερα. (Ησαΐας 37:8) Ωστόσο, η αποχώρηση του Ραβσάκη δεν μειώνει την πίεση που αντιμετωπίζει ο Εζεκίας. Ο Σενναχειρείμ στέλνει απειλητικές επιστολές περιγράφοντας τι περιμένει τους κατοίκους της Ιερουσαλήμ αν αρνηθούν να παραδοθούν: «Άκουσες τι έκαναν οι βασιλιάδες της Ασσυρίας σε όλους τους τόπους αφιερώνοντάς τους στην καταστροφή, και θα διασωθείς εσύ; Μήπως οι θεοί των εθνών τα οποία κατέστρεψαν οι προπάτορές μου τα διέσωσαν; . . . Πού είναι ο βασιλιάς της Αιμάθ και ο βασιλιάς της Αρφάδ και ο βασιλιάς της πόλης Σεφαρβαΐμ—της Ενά και της Ιββά;» (Ησαΐας 37:9-13) Ουσιαστικά, ο Ασσύριος λέει ότι είναι ανόητο να αντισταθούν—η αντίσταση θα επιφέρει μόνο επιπρόσθετα δεινά!

17, 18. (α) Με ποιο κίνητρο ζητάει ο Εζεκίας προστασία από τον Ιεχωβά; (β) Πώς απαντάει ο Ιεχωβά στον Ασσύριο μέσω του Ησαΐα;

17 Ανησυχώντας βαθιά για τις συνέπειες της απόφασης που πρέπει να πάρει, ο Εζεκίας απλώνει τις επιστολές του Σενναχειρείμ ενώπιον του Ιεχωβά στο ναό. (Ησαΐας 37:14) Προσευχόμενος εγκάρδια, ικετεύει τον Ιεχωβά να ακούσει τις απειλές του Ασσυρίου και τελειώνει την προσευχή του με τα λόγια: «Τώρα λοιπόν, Ιεχωβά Θεέ μας, σώσε μας από το χέρι του, για να γνωρίσουν όλα τα βασίλεια της γης ότι εσύ, Ιεχωβά, είσαι ο μόνος Θεός». (Ησαΐας 37:15-20) Από αυτό φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο Εζεκίας ανησυχεί πρωτίστως, όχι για τη δική του απελευθέρωση, αλλά για το όνειδος που θα συσσωρευτεί στο όνομα του Ιεχωβά αν η Ασσυρία νικήσει την Ιερουσαλήμ.

Ησ 37:33-38—Ο Ιεχωβά υπερασπίστηκε τον λαό του (ip-1 σ. 391-394 ¶18-22)

18 Η απάντηση του Ιεχωβά στην προσευχή του Εζεκία έρχεται μέσω του Ησαΐα. Η Ιερουσαλήμ δεν πρέπει να παραδοθεί στην Ασσυρία, αλλά να μείνει σταθερή στη θέση της. Μιλώντας σαν να απευθύνεται στον Σενναχειρείμ, ο Ησαΐας αναγγέλλει με θάρρος το άγγελμα του Ιεχωβά προς τον Ασσύριο: «Η παρθένα κόρη της Σιών σε καταφρόνησε, σε χλεύασε. Από πίσω σου η κόρη της Ιερουσαλήμ κούνησε το κεφάλι της [περιπαικτικά]». (Ησαΐας 37:21, 22) Κατόπιν ο Ιεχωβά ουσιαστικά προσθέτει: “Ποιος είσαι εσύ που εμπαίζεις τον Άγιο του Ισραήλ; Γνωρίζω τα έργα σου. Έχεις μεγάλες φιλοδοξίες· κάνεις μεγάλους κομπασμούς. Εμπιστεύεσαι στη στρατιωτική σου δύναμη και έχεις κατακτήσει πολλά εδάφη. Αλλά δεν είσαι ακατανίκητος. Εγώ θα ματαιώσω τα σχέδιά σου. Θα σε νικήσω. Τότε θα σου κάνω ό,τι έκανες εσύ στους άλλους. Θα βάλω άγκιστρο στη μύτη σου και θα σε οδηγήσω πίσω στην Ασσυρία!”—Ησαΐας 37:23-29.

«Αυτό θα Είναι το Σημείο για Εσένα»

19. Ποιο σημείο δίνει ο Ιεχωβά στον Εζεκία, και τι σημαίνει αυτό;

19 Ποια εγγύηση έχει ο Εζεκίας ότι η προφητεία του Ησαΐα θα εκπληρωθεί; Ο Ιεχωβά απαντάει: «Αυτό θα είναι το σημείο για εσένα: Αυτόν το χρόνο θα φάτε ό,τι βλαστήσει από πεσμένους σπόρους, και το δεύτερο χρόνο αυτοφυή σιτηρά· αλλά τον τρίτο χρόνο να σπείρετε και να θερίσετε, και να φυτέψετε αμπέλια και να φάτε τους καρπούς τους». (Ησαΐας 37:30) Ο Ιεχωβά θα παράσχει τροφή στους παγιδευμένους Ιουδαίους. Μολονότι δεν μπόρεσαν να σπείρουν εξαιτίας της ασσυριακής κατοχής, θα μπορέσουν να φάνε σταχυολογώντας τα υπολείμματα του περσινού θερισμού. Το επόμενο έτος, που είναι σαββατιαίο, πρέπει να αφήσουν τους αγρούς τους να αναπαυτούν, παρά την απελπιστική τους κατάσταση. (Έξοδος 23:11) Ο Ιεχωβά υπόσχεται ότι, αν ο λαός υπακούσει στη φωνή του, θα φυτρώσουν αρκετά σιτηρά στους αγρούς για τη συντήρησή τους. Στη συνέχεια, το επόμενο έτος, θα σπείρουν κανονικά και θα απολαύσουν τους καρπούς του κόπου τους.

20. Με ποιον τρόπο «θα βγάλουν ρίζες κάτω και θα παραγάγουν καρπούς πάνω» εκείνοι που θα διαφύγουν από την επίθεση των Ασσυρίων;

20 Ο Ιεχωβά παρομοιάζει τώρα το λαό του με ένα φυτό που δεν μπορεί να ξεριζωθεί εύκολα: «Όσοι από τον οίκο του Ιούδα διαφύγουν . . . θα βγάλουν ρίζες κάτω και θα παραγάγουν καρπούς πάνω». (Ησαΐας 37:31, 32) Ναι, όσοι εμπιστεύονται στον Ιεχωβά δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Αυτοί και οι απόγονοί τους θα παραμείνουν σταθερά εδραιωμένοι στη γη.

21, 22. (α) Τι προφητεύεται για τον Σενναχειρείμ; (β) Πώς και πότε εκπληρώνονται τα λόγια του Ιεχωβά σχετικά με τον Σενναχειρείμ;

21 Τι θα γίνει με τις απειλές του Ασσυρίου κατά της Ιερουσαλήμ; Ο Ιεχωβά απαντάει: «Δεν θα μπει σε αυτή την πόλη ούτε θα τοξεύσει βέλος εκεί ούτε θα έρθει εναντίον της με ασπίδα ούτε θα ανεγείρει πολιορκητικό πρόχωμα εναντίον της. Από το δρόμο από τον οποίο ήρθε θα επιστρέψει, και σε αυτή την πόλη δεν θα μπει». (Ησαΐας 37:33, 34) Τελικά δεν θα γίνει μάχη μεταξύ Ασσυρίας και Ιερουσαλήμ. Το εκπληκτικό είναι ότι αυτοί που θα ηττηθούν αμαχητί θα είναι οι Ασσύριοι και όχι οι Ιουδαίοι.

22 Πιστός στο λόγο του, ο Ιεχωβά στέλνει έναν άγγελο ο οποίος πατάσσει την αφρόκρεμα του στρατεύματος του Σενναχειρείμ—185.000 άντρες. Φαίνεται ότι αυτό συμβαίνει στη Λιβνά και, όταν ξυπνάει, ο Σενναχειρείμ βρίσκει νεκρούς τους ηγέτες, τους αρχηγούς και τους κραταιούς άντρες του στρατεύματός του. Ντροπιασμένος, επιστρέφει στη Νινευή. Ωστόσο, παρά τη βαρύτατη ήττα του, παραμένει με πείσμα αφοσιωμένος στον ψεύτικο θεό του, τον Νισρώκ. Έπειτα από μερικά χρόνια, την ώρα που προσφέρει λατρεία στο ναό του Νισρώκ, ο Σενναχειρείμ δολοφονείται από δύο γιους του. Άλλη μια φορά, ο άψυχος Νισρώκ αποδεικνύεται ανήμπορος να προσφέρει σωτηρία.—Ησαΐας 37:35-38.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ησ 35:8—Τι ήταν η «Οδός της Αγιότητας», και ποιοι είχαν τα προσόντα να περπατούν σε αυτήν; (w08 15/5 σ. 26 ¶4· σ. 27 ¶1)

Ο Ιεχωβά προείπε ότι ο λαός του που βρισκόταν εξόριστος στη Βαβυλώνα θα αποκαθίστατο στην πατρίδα του. Η προφητεία της αποκατάστασης περιείχε την εξής εγγύηση: «Εκεί θα υπάρξει μια λεωφόρος, μια οδός· και Οδός της Αγιότητας θα ονομαστεί». (Ησ. 35:8α) Αυτά τα λόγια δείχνουν ότι ο Ιεχωβά, όχι μόνο διάνοιξε την οδό για να επιστρέψουν οι Ιουδαίοι στην πατρίδα τους, αλλά και τους διαβεβαίωσε ότι θα τους προστάτευε καθ’ οδόν.

Το 537 Π.Κ.Χ., οι Ιουδαίοι που επέστρεφαν έπρεπε να πληρούν μια σημαντική απαίτηση. Αναφορικά με εκείνους που είχαν τα προσόντα να περπατούν στην “Οδό της Αγιότητας”, το εδάφιο Ησαΐας 35:8β δηλώνει: «Ο ακάθαρτος δεν θα περάσει από αυτήν. Και αυτή θα είναι για εκείνον που περπατάει στην οδό, και ανόητοι δεν θα περιπλανιούνται σε αυτήν». Εφόσον σκοπός της επιστροφής των Ιουδαίων στην Ιερουσαλήμ ήταν η επανεδραίωση της αγνής λατρείας, δεν θα υπήρχε θέση για εκείνους οι οποίοι είχαν ιδιοτελή κίνητρα, δεν έδειχναν σεβασμό για τα ιερά πράγματα ή ήταν πνευματικά ακάθαρτοι. Εκείνοι που επέστρεφαν χρειαζόταν να τηρούν τους υψηλούς ηθικούς κανόνες του Ιεχωβά. Όσοι επιθυμούν την εύνοια του Θεού σήμερα χρειάζεται να πληρούν την ίδια απαίτηση. Πρέπει να επιδιώκουν «αγιότητα με φόβο Θεού». (2 Κορ. 7:1) Ποιες ακάθαρτες συνήθειες, λοιπόν, οφείλουμε να αποφεύγουμε;

Ησ 36:2, 3, 22—Πώς έθεσε ο Σεβνά καλό παράδειγμα ατόμου που δέχτηκε διαπαιδαγώγηση; (w07 15/1 σ. 8 ¶6)

Μολονότι ο Σεβνά απομακρύνθηκε από την υπηρεσία που είχε ως οικονόμος, του επιτράπηκε να συνεχίσει να υπηρετεί το βασιλιά ως γραμματέας του αντικαταστάτη του. (Ησαΐας 22:15, 19) Αν μας απομακρύνουν από μια θέση ευθύνης στην οργάνωση του Ιεχωβά για κάποιον λόγο, δεν πρέπει να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τον Θεό με οποιαδήποτε ιδιότητα επιτρέψει εκείνος;

Μαθήματα για Εμάς

Ησ 36:2, 3, 22. Μολονότι ο Σεβνά απομακρύνθηκε από την υπηρεσία που είχε ως οικονόμος, του επιτράπηκε να συνεχίσει να υπηρετεί το βασιλιά ως γραμματέας του αντικαταστάτη του. (Ησαΐας 22:15, 19) Αν μας απομακρύνουν από μια θέση ευθύνης στην οργάνωση του Ιεχωβά για κάποιον λόγο, δεν πρέπει να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τον Θεό με οποιαδήποτε ιδιότητα επιτρέψει εκείνος;

Ησ 37:1, 14, 15· 38:1, 2. Σε καιρούς στενοχώριας, είναι σοφό να στρεφόμαστε στον Ιεχωβά με προσευχή και να τον εμπιστευόμαστε πλήρως.

Ησ 37:15-20· 38:2, 3. Όταν η Ιερουσαλήμ βρέθηκε υπό την ασσυριακή απειλή, αυτό που ανησυχούσε πρωτίστως τον Εζεκία ήταν ότι η πτώση της Ιερουσαλήμ θα επέφερε όνειδος στο όνομα του Ιεχωβά. Όταν έμαθε ότι η ασθένειά του επρόκειτο να αποβεί μοιραία, ο Εζεκίας δεν ανησύχησε μόνο για τον εαυτό του. Αυτό που βάραινε περισσότερο τη διάνοιά του ήταν το τι θα συνεπαγόταν για τη Δαβιδική γραμμή βασιλιάδων το γεγονός ότι θα πέθαινε χωρίς να αφήσει κληρονόμο. Ανησυχούσε επίσης σχετικά με το ποιος θα αναλάμβανε την ηγεσία στον πόλεμο εναντίον των Ασσυρίων. Όπως ο Εζεκίας, έτσι και εμείς προσδίδουμε στον αγιασμό του ονόματος του Ιεχωβά και στην επεξεργασία του σκοπού του μεγαλύτερη σπουδαιότητα από ό,τι στη δική μας σωτηρία.

Ησ 11:6-9· 35:1-7 Σε λίγο, όταν ο Θεός θα καταστρέψει τους εχθρούς του, ολόκληρη η γη θα μετατραπεί σε φυσικό παράδεισο, όπως υποσχέθηκε ο Ιησούς στον κακοποιό που ήταν κρεμασμένος στο ξύλο.

Ησ 37:33-37 Παρόμοια, ούτε η αρχαία Βαβυλώνα ούτε η Βαβυλώνα η Μεγάλη μπορούν να αποφύγουν τις συνέπειες που προκύπτουν όταν καταδυναστεύουν το λαό του Θεού.

Ησ 37:33-37 Στη διάρκεια της επικείμενης μάχης του Αρμαγεδδώνα, παρόμοια, ο Ιεχωβά θα στείλει τον Μεγαλύτερο Εμμανουήλ, όχι μόνο για να κάνει κομμάτια τους εχθρούς Του, αλλά και για να διασώσει όλους όσους εμπιστεύονται σε Αυτόν.

Ησ 35:1,2,7 Πόσο σοφό είναι, λοιπόν, να χρησιμοποιούν συνετά το χρόνο της αναμονής, “έχοντας πάντοτε πολλά να κάνουν στο έργο του Κυρίου”!

Ησ 35:5, 6 Σκεφτείτε πόσο ευχάριστο θα είναι να περνάμε χρόνο με την αγαπημένη μας οικογένεια και τους φίλους μας, περιλαμβανομένων και αυτών που θα έχουν αναστηθεί!

Ησ 33:24· 35:5,6 Η ικανότητα που είχε να ανασταίνει τους νεκρούς μάς διαβεβαιώνει ότι η κραταιότητά του ως ουράνιου Βασιλιά εμπερικλείει τη δύναμη να αναστήσει τα αμέτρητα εκατομμύρια ανθρώπων που ευαρεστείται να θυμάται ο Πατέρας του.

Ησ 35:5,6 Δεν υπάρχει ασθένεια που να μην μπορεί να θεραπεύσει ο Ιησούς—είτε είναι σωματική είτε ψυχική είτε συναισθηματική.

Ησ 35:5,6 Πράγματι, η γη θα γίνει ένας παράδεισος όπου ακόμη και οι νεκροί θα επανέλθουν στη ζωή.

Ησ 35:5,6 Εκείνοι που θα ευλογηθούν με ζωή στο νέο κόσμο του Θεού θα είναι πάντα νέοι σε σύγκριση με την αιωνιότητα που θα έχουν μπροστά τους.

Ησ 35:5,6 Η σάρκα που έχει παραμορφωθεί από τα γηρατειά ή την αρρώστια θα γίνει πιο δροσερή από τη σάρκα παιδιού, και τη θέση των χρόνιων αδυναμιών θα πάρει η γεμάτη σφρίγος υγεία.

Ησ 35:5 Για να απολαύσουν τη ζωή σε εκείνον τον Παράδεισο, όλοι, περιλαμβανομένων και των κουφών, πρέπει πρώτα να εισέλθουν στον πνευματικό παράδεισο, την κατάσταση πνευματικής

Ησ 35:3 Γιατί, λοιπόν, να μη βάλετε στόχο σας να ενισχύετε και να ενθαρρύνετε έναν ή δύο συγχριστιανούς σας κάθε φορά που τους συναντάτε στις συναθροίσεις;

Ησ 35:8 Ναι, το να καλλιεργούμε τώρα καλές συνήθειες καθαριότητας αποτελεί ισχυρή απόδειξη για το ότι πιστεύουμε στην υπόσχεση του Θεού πως σε λίγο καιρό θα εδραιώσει μια καθαρή παραδεισιακή γη.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΗΣΑΪΑΣ 34-37”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!