«Όταν ο Ιεχωβά Συγχωρεί, Ξεχνάει;»

Ιεζ 18:21, 22 Όταν ο Ιεχωβά συγχωρεί τις αμαρτίες μας, δεν μας τις καταλογίζει στο μέλλον.

Τα παρακάτω Γραφικά παραδείγματα μας βοηθούν να εμπιστευόμαστε στη συγχωρητικότητα του Ιεχωβά.

Βασιλιάς Δαβίδ Ποια ήταν η αδικοπραγία του; Ποια μπορούσε να είναι η βάση για να συγχωρηθεί; Πώς έδειξε ο Ιεχωβά ότι τον συγχώρησε;

Βασιλιάς Μανασσής Ποια ήταν η αδικοπραγία του; Ποια μπορούσε να είναι η βάση για να συγχωρηθεί; Πώς έδειξε ο Ιεχωβά ότι τον συγχώρησε;

Απόστολος Πέτρος Ποια ήταν η αδικοπραγία του; Ποια μπορούσε να είναι η βάση για να συγχωρηθεί; Πώς έδειξε ο Ιεχωβά ότι τον συγχώρησε; Πώς μπορώ να μιμούμαι τη συγχωρητικότητα του Ιεχωβά;

Ιεζ 18:19, 20—Ο Ιεχωβά θεωρεί τον καθένα υπεύθυνο για τις δικές του πράξεις (w12 1/7 σ. 18 ¶2)

Με εκπρόσωπό του τον προφήτη Ιεζεκιήλ, ο Ιεχωβά εξήγγειλε κρίση εναντίον του άπιστου Ιούδα και της Ιερουσαλήμ. Ως σύνολο, το έθνος είχε εγκαταλείψει τη λατρεία του Ιεχωβά και είχε γεμίσει τη χώρα με βία. Εκείνος προείπε την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Βαβυλωνίους. Αλλά εν μέσω της εξαγγελίας του για κρίση, ο Ιεχωβά πρόσφερε ένα άγγελμα ελπίδας. Ο καθένας είχε τη δυνατότητα να επιλέξει και ήταν υπεύθυνος για τη δική του πορεία ενέργειας.—Εδάφια 19, 20.

Ιεζ 18:21, 22—Ο Ιεχωβά είναι πρόθυμος να συγχωρεί τους μετανοημένους και ποτέ ξανά δεν τους καταλογίζει τις αμαρτίες τους (w12 1/7 σ. 18 ¶3-7)

Τι θα συνέβαινε αν κάποιος έπαυε να κάνει το κακό και έκανε το καλό; Ο Ιεχωβά είπε: «Όσον αφορά . . . τον πονηρό, αν αυτός επιστρέψει από όλες τις αμαρτίες του τις οποίες έχει διαπράξει και τηρήσει όλα τα νομοθετήματά μου και εκτελέσει κρίση και δικαιοσύνη, οπωσδήποτε θα εξακολουθήσει να ζει. Δεν θα πεθάνει». (Εδάφιο 21) Ναι, ο Ιεχωβά ήταν “πρόθυμος να συγχωρήσει” τον αμαρτωλό που μετανοούσε ειλικρινά και επέστρεφε από την αχαλίνωτη πορεία του.—Ψαλμός 86:5.

Και τι θα λεχθεί για τις αμαρτίες που είχε διαπράξει; Ο Ιεχωβά εξήγησε: «Όλες οι παραβάσεις του τις οποίες έχει διαπράξει δεν θα έρθουν σε θύμηση σε βάρος του». (Εδάφιο 22) Παρατηρήστε ότι οι αμαρτίες του μετανοημένου “δεν θα έρχονταν σε θύμηση σε βάρος του”. Γιατί είναι αξιοσημείωτο αυτό;

Στην Αγία Γραφή, η λέξη του εβραϊκού κειμένου που μεταφράζεται «θυμάμαι» μπορεί να σημαίνει περισσότερα από «επαναφέρω το παρελθόν στη μνήμη». Κάποιο σύγγραμμα αναφέρει σχετικά με αυτή τη λέξη: «Στην πραγματικότητα, πολύ συχνά υποδηλώνει δράση ή εμφανίζεται σε συνδυασμό με ρήματα δράσης». Άρα, «θυμάμαι» μπορεί να σημαίνει «αναλαμβάνω δράση». Ως εκ τούτου, όταν ο Ιεχωβά λέει για τον μετανοημένο αμαρτωλό ότι οι αμαρτίες του «δεν θα έρθουν σε θύμηση σε βάρος του», εννοεί ότι στο εξής Εκείνος δεν θα αναλάβει δράση σε βάρος του εξαιτίας αυτών των αμαρτιών, παραδείγματος χάρη δεν θα τον κατηγορήσει ούτε θα τον τιμωρήσει για αυτές.*

Τα εδάφια Ιεζεκιήλ 18:21, 22 σκιαγραφούν συγκινητικά το εύρος της συγχωρητικότητας του Θεού. Άπαξ ο Ιεχωβά συγχωρήσει τις αμαρτίες μας, δεν μας τις καταλογίζει στο μέλλον. Απεναντίας, αφήνει πίσω του τις αμαρτίες των μετανοημένων. (Ησαΐας 38:17) Είναι σαν να τις διαγράφει.—Πράξεις 3:19.

Ως ατελείς άνθρωποι, χρειαζόμαστε το έλεος του Θεού εφόσον αμαρτάνουμε επανειλημμένα. (Ρωμαίους 3:23) Ο Ιεχωβά, όμως, θέλει να ξέρουμε ότι, αν μετανοούμε ειλικρινά, είναι διατεθειμένος να μας συγχωρεί. Και όταν συγχωρεί, ξεχνάει—δηλαδή δεν επαναφέρει ποτέ τις αμαρτίες μας στο προσκήνιο ώστε να μας κατηγορήσει ή να μας τιμωρήσει για αυτές. Τι παρηγορητική σκέψη! Σας ωθεί το έλεος του Θεού να τον πλησιάσετε περισσότερο;

Ιεζ 18:23, 32—Ο Ιεχωβά καταστρέφει τον πονηρό μόνο ως έσχατη λύση (w08 1/4 σ. 8 ¶4· w06 1/12 σ. 27 ¶11)

Εφόσον ο Θεός είναι ο Κριτής, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι σε κάθε περίπτωση οι κρίσεις εναντίον των πονηρών θα είναι δίκαιες. «Μήπως δεν πρόκειται να κάνει ο Κριτής όλης της γης αυτό που είναι σωστό;» ρώτησε ο Αβραάμ. Η απάντηση, όπως έμαθε ο Αβραάμ, είναι ότι ο Ιεχωβά κάνει πάντοτε το σωστό! (Γένεση 18:25) Επιπλέον, η Γραφή μάς διαβεβαιώνει ότι ο Ιεχωβά δεν βρίσκει ευχαρίστηση στο να καταστρέψει τον πονηρό. Το κάνει αυτό μόνο ως έσχατη λύση.—Ιεζεκιήλ 18:32· 2 Πέτρου 3:9.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να δείχνουμε αγάπη σε άτομα τα οποία δεν υπηρετούν τον Ιεχωβά, και γιατί; Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για να δείχνουμε αγάπη σε άτομα τα οποία δεν υπηρετούν τον Θεό είναι να μιμούμαστε τον ίδιο τον Ιεχωβά. Εκείνος, παρότι δεν αγαπάει την πονηρία, δείχνει στοργική καλοσύνη σε όλους δίνοντάς τους την ευκαιρία να επιστρέψουν από τις κακές οδούς τους και να λάβουν αιώνια ζωή. (Ιεζεκιήλ 18:23) Ο Ιεχωβά “θέλει όλοι να φτάσουν σε μετάνοια”. (2 Πέτρου 3:9) Είναι θέλημά του «να σωθούν κάθε είδους άνθρωποι και να έρθουν σε ακριβή γνώση της αλήθειας». (1 Τιμόθεο 2:4) Να γιατί ο Ιησούς ανέθεσε στους ακολούθους του να κηρύττουν και να διδάσκουν και να “κάνουν μαθητές από όλα τα έθνη”. (Ματθαίος 28:19, 20) Με τη συμμετοχή μας σε αυτό το έργο δείχνουμε αγάπη και για τον Θεό και για τον πλησίον, ναι, ακόμα και για τους εχθρούς μας!

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ιεζ 18:29—Γιατί ανέπτυξαν οι Ισραηλίτες εσφαλμένη άποψη για τον Ιεχωβά, και πώς θα αποφύγουμε εμείς να κάνουμε το ίδιο λάθος; (w13 15/8 σ. 11 ¶9)

Δεν γνωρίζουμε όλα τα γεγονότα. Επειδή δεν γνώριζαν όλα τα γεγονότα, οι Ισραηλίτες στην εποχή του Ιεζεκιήλ θεωρούσαν ότι η οδός του Ιεχωβά “δεν ήταν διευθετημένη σωστά”. (Ιεζ. 18:29) Ήταν σαν να είχαν αυτοδιοριστεί κριτές του Θεού, θέτοντας τους δικούς τους κανόνες δικαιοσύνης πάνω από του Ιεχωβά και κρίνοντάς τον με βάση τη δική τους περιορισμένη κατανόηση των γεγονότων. Αν εμείς μερικές φορές δεν κατανοούμε πλήρως μια Γραφική αφήγηση ή τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται τα πράγματα στη ζωή μας, μήπως νιώθουμε στην καρδιά μας ότι η οδός του Ιεχωβά είναι άδικη, ότι «δεν είναι διευθετημένη σωστά»;—Ιώβ 35:2.

Ιεζ 20:49—Γιατί νόμιζε ο λαός ότι ο Ιεζεκιήλ “συνέθετε παροιμιώδεις φράσεις”, και ποια προειδοποίηση μας δίνει αυτό; (w07 1/7 σ. 14 ¶3)

Η αντίδραση των πρεσβυτέρων του Ισραήλ δείχνει ότι αντιμετώπιζαν με δυσπιστία όσα είχε πει ο Ιεζεκιήλ. Είθε να μην αναπτύξουμε ποτέ στάση αμφιβολίας απέναντι στις θεϊκές προειδοποιήσεις.

Ιεζ 18:1-29. Είμαστε υπεύθυνοι για τις συνέπειες των πράξεών μας.

Ιεζ 20:1, 49. Η αντίδραση των πρεσβυτέρων του Ισραήλ δείχνει ότι αντιμετώπιζαν με δυσπιστία όσα είχε πει ο Ιεζεκιήλ. Είθε να μην αναπτύξουμε ποτέ στάση αμφιβολίας απέναντι στις θεϊκές προειδοποιήσεις.

Ιεζ 18:20 Αφού παρουσίασε μια σειρά Γραφικών εδαφίων τα οποία δείχνουν ότι πεθαίνει ολόκληρος ο άνθρωπος, πρόσθεσε: «Αλλά η πιο πειστική εξήγηση που μπορώ να επικαλεστώ για το θάνατο της ψυχής είναι αυτή που δίνει ο ίδιος ο Θεός, στο εδάφιο Ιεζεκ[ιήλ 18:]20

Ιεζ 18:2, 3 Και μερικοί είναι πεπεισμένοι ότι το επιβλαβές οικογενειακό παρελθόν τους τούς καταδικάζει να ζήσουν μια κακή ζωή, πιθανώς για να επαναλάβουν τα λάθη των γονέων τους.

Ιεζ 18:21, 22 Αλλά όταν ο Θεός λέει «την αμαρτία τους δεν θα τη θυμάμαι πια», μας διαβεβαιώνει ότι, από τη στιγμή που θα συγχωρήσει τους μετανοημένους αμαρτωλούς, δεν θα δράσει εναντίον τους για αυτές τις αμαρτίες σε κάποιον μελλοντικό χρόνο.

Ιεζ 18:21, 22 Όπως δείχνει η νέα διαθήκη, από τη στιγμή που ο Ιεχωβά συγχωρεί τις αμαρτίες με βάση τη θυσία του Ιησού, δεν τις θυμάται πια.—

Ιεζ 18:4 Δεκάδες Γραφικά εδάφια δείχνουν ότι η ψυχή είναι φθαρτή, πράγμα που αποκλείει σαφώς την αθανασία της ανθρώπινης ψυχής.

Ιεζ 18:23 Όσοι ανταποκρίνονται ευνοϊκά στα καλά νέα μπορούν να επιβιώσουν από τον Αρμαγεδδώνα και να ζήσουν για πάντα με τελειότητα σε μια παραδεισιακή γη.

Ιεζ 18:4 Μερικοί αυτοαποκαλούνται Χριστιανοί αν και πιστεύουν στη μετενσάρκωση ενώ άλλοι δεν διστάζουν να ακολουθούν συγχρόνως διαφορετικά θρησκεύματα.

Ιεζ 18:31, 32 Εκείνος έχει τη δύναμη να τιμωρεί, αλλά αποφεύγει εκούσια να το κάνει αυτό αμέσως προκειμένου να δώσει στον παραβάτη την ευκαιρία να αλλάξει.

Ιεζ 18:20 Σε τελική ανάλυση, ο Ιεχωβά θεωρεί τον αμαρτωλό—όχι εσάς—υπεύθυνο για την επιλογή του.

Ιεζ 20:41 Να είστε βέβαιοι ότι η “κατευναστική οσμή” της θυσίας αίνου που προσφέρετε θα φτάσει στον Ιεχωβά και ότι εκείνος θα σας χορηγήσει την επιδοκιμασία του.

Ιεζ 18:4 Η Αλήθεια για την Αμαρτία Αντίθετα, δηλώνει ξεκάθαρα ότι οι ανθρώπινες ψυχές που αμαρτάνουν δεν είναι αθάνατες, αλλά ότι μπορούν να “εξολοθρευτούν” και ότι “θα πεθάνουν”.

Ιεζ 18:20 Μολονότι η Αγία Γραφή διδάσκει ότι η ψυχή πεθαίνει, η πλειονότητα των εκκλησιών του Χριστιανικού κόσμου διδάσκουν την αντιγραφική δοξασία ότι ο άνθρωπος έχει αθάνατη ψυχή, η οποία συνεχίζει να ζει στο πνευματικό βασίλειο μετά θάνατον

Ιεζ. 18:4 Τέτοιου είδους έθιμα όπως ολονύχτιες αγρυπνίες, επικήδειες εορταστικές εκδηλώσεις, μνημόσυνα, σπονδές για τους νεκρούς και τελετουργίες που σχετίζονται με τη χηρεία είναι όλα ακάθαρτα και δυσαρεστούν τον Θεό επειδή συνδέονται με την αντιγραφική, δαιμονική διδασκαλία ότι η ψυχή ή το πνεύμα δεν πεθαίνει.

Ιεζ 18:4 Η αληθινή ελπίδα για τους νεκρούς είναι η ανάσταση, όχι η εσφαλμένη αντίληψη πολλών ότι η ψυχή εξακολουθεί να ζει μετά το θάνατο

Ιεζ 18:23 Εκείνος, παρότι δεν αγαπάει την πονηρία, δείχνει στοργική καλοσύνη σε όλους δίνοντάς τους την ευκαιρία να επιστρέψουν από τις κακές οδούς τους και να λάβουν αιώνια ζωή.

Ιεζ 18:20 Οι γονείς δεν μπορούν να υπηρετούν τον Θεό για λογαριασμό των παιδιών τους όπως και τα παιδιά δεν μπορούν να υπηρετούν τον Θεό για λογαριασμό των γονέων τους.

Ιεζ 18:32 Ως στοργικός Πατέρας, επιθυμεί να μετανοήσουν οι πονηροί και να επιστρέψουν κοντά του.

Ιεζ 18:4 Μάλιστα η σωστή κατανόηση της ανάστασης ξεχωρίζει τους αληθινούς Χριστιανούς από τους ψεύτικους.

Ιεζ 18:32 Πράγματι, είναι σε αντίθεση με τη φύση του το να αναζητάει λόγους για να κρίνει ακατάλληλους όσους προσπαθούν ειλικρινά να τον ευαρεστήσουν.

Ιεζ 18:4 Συνήθως, λίγα μόνο εδάφια είναι αρκετά για να ξεκαθαρίσουν αυτά τα ζητήματα σε κάποιον που πεινάει για την αλήθεια της Γραφής

Ιεζ 20:5 Το δεξί χέρι και ο ισχυρός βραχίονας του Ιεχωβά συμβολίζουν τη δύναμη και την ισχύ του.

Ιεζ 18:4 Παραδείγματος χάρη, η γνώση της αλήθειας σχετικά με την ψυχή μάς ελευθερώνει από το φόβο ότι οι νεκροί μπορούν να μας βλάψουν ή ότι οι προσφιλείς μας που έχουν πεθάνει υποφέρουν.

Ιεζ 18:4 Η ανάσταση μέσω αναδιοργάνωσης των αρχικών ατόμων ύλης δεν συμφωνεί με τη λογική, και οι άνθρωποι δεν έχουν αθάνατη ψυχή.

Ιεζ 18:4 Ωστόσο, τέτοιες πεποιθήσεις και συνήθειες ατιμάζουν τον Θεό της αλήθειας, διότι έρχονται σε αντίθεση με ό,τι είναι αποκαλυμμένο στον εμπνευσμένο του Λόγο, την Αγία Γραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΙΕΖΕΚΙΗΛ 18-20”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!