Ο Ισραήλ Ξέχασε τον Ιεχωβά» Ο Ιερεμίας έλαβε έναν δύσκολο διορισμό, ο οποίος εξεικόνιζε το ότι ο Ιεχωβά ήταν αποφασισμένος να καταστρέψει την πεισματική υπερηφάνεια του Ιούδα και της Ιερουσαλήμ. Ο Ιερεμίας αγόρασε μια λινή ζώνη

Ιερ 13:1, 2 Ο τρόπος με τον οποίο σφίγγει η ζώνη τη μέση συμβόλιζε τη στενή σχέση που ήταν εφικτή ανάμεσα στον Ιεχωβά και στο έθνος Ο Ιερεμίας πήγε τη ζώνη στον Ευφράτη Ποταμό

Ιερ 13:3-5 Την έκρυψε στη σχισμή ενός απόκρημνου βράχου, και μετά επέστρεψε στην Ιερουσαλήμ Ο Ιερεμίας επέστρεψε στον Ευφράτη Ποταμό για να πάρει τη ζώνη

Ιερ 13:6, 7 Η ζώνη είχε καταστραφεί Ο Ιεχωβά εξήγησε το ζήτημα αφού πρώτα ο Ιερεμίας έφερε σε πέρας τον διορισμό του

Ιερ 13:8-11 Η ολόκαρδη υπακοή του Ιερεμία σε κάτι που ίσως φαινόταν επουσιώδες έπαιξε ρόλο στις προσπάθειες που έκανε ο Ιεχωβά να αγγίξει την καρδιά του λαού

Ιερ 13:1-5—Ο Ιερεμίας υπάκουσε στις οδηγίες του Θεού να κρύψει μια λινή ζώνη, αν και χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια (jr σ. 51 ¶17)

Ο διορισμός του Ιερεμία προϋπέθετε υπακοή στην κατεύθυνση του Θεού. Αν ήσασταν ο Ιερεμίας, θα δεχόσασταν οποιεσδήποτε οδηγίες σάς έδινε Εκείνος; Κάποτε, ο Ιεχωβά είπε στον Ιερεμία να προμηθευτεί μια λινή ζώνη και να τη φορέσει. Κατόπιν, τον πρόσταξε να πάει στον Ευφράτη. Αν ανατρέξετε σε έναν χάρτη, θα δείτε ότι επρόκειτο για ταξίδι 500 περίπου χιλιομέτρων. Όταν θα έφτανε εκεί, ο Ιερεμίας έπρεπε να κρύψει τη ζώνη στη σχισμή ενός απόκρημνου βράχου και μετά να κάνει άλλο τόσο ταξίδι επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ. Αργότερα ο Θεός τού είπε να ξαναπάει στον Ευφράτη και να πάρει τη ζώνη. (Διαβάστε Ιερεμίας 13:1-9) Συνολικά, ο Ιερεμίας θα διένυε γύρω στα 2.000 χιλιόμετρα. Κάποιοι κριτικοί της Αγίας Γραφής αδυνατούν να πιστέψουν ότι διένυσε τέτοια απόσταση, περπατώντας επί μήνες.* (Έσδρ. 7:9) Ωστόσο, αυτό είπε ο Θεός και αυτό έκανε ο Ιερεμίας.

Ιερ 13:6, 7—Όταν ο Ιερεμίας έκανε τη μεγάλη οδοιπορία για να πάρει τη ζώνη, διαπίστωσε ότι ήταν κατεστραμμένη (jr σ. 52 ¶18)

Οραματιστείτε τον προφήτη να οδοιπορεί στα βουνά της Ιουδαίας και κατόπιν, ανάλογα με την πορεία που ακολούθησε, να μπαίνει σε μια έρημο κατευθυνόμενος στον Ευφράτη. Και όλα αυτά μόνο και μόνο για να κρύψει μια λινή ζώνη! Η μακρά απουσία του πρέπει να κίνησε την περιέργεια των γειτόνων του. Όταν επέστρεψε, δεν είχε πάνω του τη λινή ζώνη. Κατόπιν ο Θεός τού είπε να ξανακάνει το μακρύ ταξίδι για να πάρει τη ζώνη, η οποία είχε πλέον σαπίσει και «δεν ήταν κατάλληλη για τίποτα». Φανταστείτε πόσο εύκολο θα ήταν να σκεφτεί ο Ιερεμίας: “Αυτό πάει πολύ. Είναι εντελώς άσκοπο”. Έχοντας, όμως, διαπλαστεί από τον Θεό, δεν αντέδρασε έτσι. Αντί να παραπονεθεί, ενήργησε σύμφωνα με τις οδηγίες που είχε λάβει!

Ιερ 13:8-11—Ο Ιεχωβά έδειξε παραστατικά ότι η στενή σχέση που είχε με τους Ισραηλίτες θα καταστρεφόταν επειδή ήταν πεισματάρηδες (jr σ. 52 ¶19, 20· it-1 σ. 657 ¶7)

Μόνο αφού έκανε και το δεύτερο ταξίδι τού εξήγησε τελικά ο Θεός τι νόημα είχαν όλα αυτά. Οι ενέργειες του Ιερεμία προετοίμασαν το έδαφος για την εξαγγελία ενός δυναμικού αγγέλματος: «Αυτός ο κακός λαός που αρνείται να υπακούσει στα λόγια μου, που περπατάει σύμφωνα με το πείσμα της καρδιάς του και που συνεχίζει να περπατάει ακολουθώντας άλλους θεούς για να τους υπηρετεί και να τους προσκυνάει, θα γίνει και αυτός όπως αυτή η ζώνη που δεν είναι κατάλληλη για τίποτα». (Ιερ. 13:10) Με πόσο εντυπωσιακό τρόπο δίδαξε ο Ιεχωβά το λαό του! Η ολόκαρδη υπακοή του Ιερεμία στον Ιεχωβά σε σχέση με κάτι το οποίο ίσως φαινόταν επουσιώδες έπαιξε ρόλο στις προσπάθειες που έκανε ο Θεός να αγγίξει την καρδιά του λαού.—Ιερ. 13:11.

Γιατί μπορεί κάποιοι να απορούν με την υπακοή σας, αλλά για ποιο πράγμα μπορείτε να είστε βέβαιοι; Από τους Χριστιανούς σήμερα δεν ζητείται να περπατήσουν εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να μεταδοθεί κάποιο θεϊκό δίδαγμα. Θα μπορούσε, όμως, η Χριστιανική πορεία που ακολουθείτε να κάνει τους γείτονες ή τους γνωστούς σας να απορούν ή και να σας επικρίνουν; Το ζήτημα θα μπορούσε να αφορά το ντύσιμο και την εμφάνισή σας, την εκπαίδευση που επιλέγετε, το τι είδους σταδιοδρομία προτιμάτε ή ακόμη και την άποψή σας για τα οινοπνευματώδη ποτά. Θα είστε εξίσου αποφασισμένοι με τον Ιερεμία να συμμορφωθείτε με την καθοδηγία του Θεού; Αν αφήνετε την καρδιά σας να διαπλάθεται από τον Θεό, θα κάνετε επιλογές που μπορεί να οδηγήσουν σε θαυμάσια μαρτυρία. Σε κάθε περίπτωση, η υπακοή στην κατεύθυνση που δίνει ο Ιεχωβά μέσω του Λόγου του και η αποδοχή της καθοδηγίας που παρέχεται μέσω της τάξης του πιστού δούλου είναι για το διαρκές όφελός σας. Αντί να οδηγείστε από μια δόλια καρδιά, μπορείτε να είστε σαν τον Ιερεμία. Γι’ αυτό, να είστε αποφασισμένοι να διαπλάθεστε από τον Θεό. Αφήστε τον να σας διαμορφώσει σε αξιότιμο σκεύος ώστε να σας χρησιμοποιεί για πάντα.

Ο Ιεχωβά είπε ότι οι οίκοι του Ισραήλ και του Ιούδα ήταν σαν ζώνη στους γοφούς του—τόσο κοντά του τους είχε κρατήσει—ώστε να γίνουν για εκείνον αίνος και κάτι ωραίο. (Ιερ 13:11) Ο Ιησούς Χριστός εικονίζεται προφητικά να βασιλεύει έχοντας τη δικαιοσύνη ως ζώνη των γοφών του και την πιστότητα ως ζώνη της οσφύος του. Αυτό μπορεί να αναφέρεται στο γεγονός ότι όλες οι εν δράσει δυνάμεις του Ιησού Χριστού μένουν αμετάβλητα προσκολλημένες στη δικαιοσύνη και στην πιστότητα. Σαν ζώνη που στηρίζει, η ηθική ιδιότητα της δικαιοσύνης τον ενδυναμώνει καθώς αυτός ενεργεί ως ο διορισμένος Κριτής του Ιεχωβά.—Ησ 11:1, 5.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ιερ 12:1, 2, 14—Ποια ήταν η ερώτηση του Ιερεμία και ποια ήταν η απάντηση του Ιεχωβά; (jr σ. 118 ¶11)

Καθώς ο Ιερεμίας έβλεπε τους πονηρούς να πετυχαίνουν, γεννήθηκε μέσα του ένα βασανιστικό ερώτημα. (Διαβάστε Ιερεμίας 12:1, 3) Μολονότι δεν αμφισβήτησε καθόλου τη δικαιοσύνη του Ιεχωβά, ζήτησε απάντηση στο «παράπονό» του. Η αμεσότητα με την οποία εκφράστηκε φανέρωνε σαφώς ισχυρό δεσμό με τον Θεό, πολύ παρόμοιο με αυτόν που έχει ένα παιδί με τον αγαπημένο του πατέρα. Ο Ιερεμίας απλώς δεν καταλάβαινε γιατί πολλοί Ιουδαίοι ευημερούσαν παρότι ήταν πονηροί. Πήρε ικανοποιητική απάντηση; Ο Ιεχωβά τον διαβεβαίωσε ότι θα ξερίζωνε τους πονηρούς. (Ιερ. 12:14) Καθώς ο Ιερεμίας έβλεπε την έκβαση των ζητημάτων για τα οποία είχε προσευχηθεί, η πεποίθησή του στη θεϊκή δικαιοσύνη πιθανότατα ισχυροποιούνταν. Ασφαλώς, αυτό θα τον έκανε να στρέφεται ακόμη πιο πολύ στον Θεό με προσευχή, ανοίγοντας την καρδιά του στον Πατέρα του.

Ιερ 15:17—Ποια ήταν η άποψη του Ιερεμία για τις συναναστροφές, και πώς μπορούμε εμείς να τον μιμηθούμε; (w04 1/5 σ. 12 ¶16)

Ο Ιερεμίας αναφέρει και κάτι άλλο που τον βοήθησε να είναι θαρραλέος: «Δεν κάθησα στη συντροφιά εκείνων που κάνουν αστεία για να ευφρανθώ. Εξαιτίας του χεριού σου κάθησα ολομόναχος, επειδή με γέμισες κατάκριση». (Ιερεμίας 15:17) Ο Ιερεμίας θα προτιμούσε να μένει μόνος παρά να διαφθείρεται από κακούς συντρόφους. Εμείς σήμερα έχουμε την ίδια άποψη. Δεν ξεχνάμε ποτέ την προειδοποίηση του αποστόλου Παύλου ότι «οι κακές συναναστροφές φθείρουν τις ωφέλιμες συνήθειες», ακόμα και ωφέλιμες συνήθειες που έχουμε εδώ και πολλά χρόνια.—1 Κορινθίους 15:33.

Ιερ 16:16—Τι υποδηλώνεται από το ότι ο Ιεχωβά θα “έστελνε για να καλέσει πολλούς ψαράδες” και «πολλούς κυνηγούς»; Αυτό μπορεί να αναφέρεται στην αποστολή εχθρικών δυνάμεων για να ψάξουν άπιστους Ιουδαίους πάνω στους οποίους ο Ιεχωβά θα εκτελούσε την κρίση του. Ωστόσο, με βάση όσα δηλώνει το εδάφιο Ιερεμίας 16:15, αυτή η περικοπή θα μπορούσε επίσης να υποδηλώνει την αναζήτηση μετανοημένων Ισραηλιτών.

Ιερ 15:16, 17. Όπως ο Ιερεμίας, έτσι και εμείς μπορούμε να καταπολεμούμε την αποθάρρυνση. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό βρίσκοντας χαρά σε ουσιαστική προσωπική μελέτη της Γραφής, εξυψώνοντας το όνομα του Ιεχωβά στη διακονία και αποφεύγοντας τις κακές συναναστροφές.

Ιερ 16:17, 18 Στην εποχή του Ιερεμία, ελάχιστοι κάτοικοι της Ιερουσαλήμ “εκτελούσαν δικαιοσύνη” ή “επιζητούσαν πιστότητα”, και η υπομονή του Ιεχωβά είχε φτάσει στα όριά της.

Ιερ 16:1-4 Η Γραφή δεν αποκαλύπτει τα προσωπικά αισθήματα του Ιερεμία για αυτή την εντολή, μολονότι μας διαβεβαιώνει ότι ήταν άνθρωπος που έβρισκε ευχαρίστηση στο λόγο του Ιεχωβά.

Ιερ 15:15, 16 Το άτομο που θέλετε να ενθαρρύνετε μπορεί παρόμοια να χρειάζεται καλοσυνάτη προσοχή.

Ιερ 15:16 Ο Ιερεμίας θεωρούσε προνόμιο το να εκπροσωπεί τον αληθινό Θεό και να κηρύττει το λόγο του. … Τώρα δεν είναι καιρός να επιβραδύνουμε το ρυθμό μας στο έργο της Βασιλείας, αλλά να συλλογιστούμε τη σημασία του εδαφίου Ιερεμίας 12:5.

Ιερ 15:16 Ναι, ο Ιερεμίας ήταν περιχαρής για το γεγονός ότι το όνομα του Θεού είχε κληθεί πάνω του, και τα λόγια Του ήταν πολύτιμα για τον προφήτη.

Ιερ 14:19, 20 Από την άλλη μεριά, όταν όλοι υπακούν στο νόμο του Θεού, επικρατεί ειρήνη και ηρεμία.

Ιερ 13:23 Εφόσον δεν έχει πλέον δυνατότητα μετάνοιας, διαπράττει “αιώνια αμαρτία”, σύμφωνα με τη Γραφή, για την οποία δεν υπάρχει συγχώρηση.

Ιερ 15:16 Ο Ιερεμίας γνώριζε ότι η υπηρεσία του προς τον Θεό ήταν η πηγή της χαράς του.

Ιερ 14:14 Εκείνοι οι ψευδοπροφήτες ισχυρίζονταν ότι μιλούσαν στο όνομα του Ιεχωβά, αλλά προωθούσαν τις δικές τους ιδέες, τη δική τους σοφία.

Ιερ 14:8 Πράγματι, οι Γραφές μάς παροτρύνουν να “ελπίζουμε στον Ιεχωβά”.

Ιερ 14:19 Ίσως να μην απομακρύνει τις δοκιμασίες μας θαυματουργικά, αλλά σε απάντηση των εγκάρδιων προσευχών μας, μπορεί να μας δώσει σοφία και δύναμη για να τις αντιμετωπίσουμε.

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΙΕΡΕΜΙΑΣ 12-16”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!