«Να Είστε Θαρραλέοι σαν τον Ιερεμία»

Ο Ιερεμίας προειδοποίησε ότι η Ιερουσαλήμ θα ερημωνόταν όπως η Σηλώ

Ιερ 26:6 Η κιβωτός της διαθήκης, η οποία αντιπροσώπευε την παρουσία του Ιεχωβά, βρισκόταν κάποτε στη Σηλώ. Ο Ιεχωβά επέτρεψε να πιαστεί η Κιβωτός από τους Φιλισταίους, και δεν επιστράφηκε ποτέ στη Σηλώ. Οι ιερείς, οι προφήτες και όλος ο λαός απείλησαν να θανατώσουν τον Ιερεμία

Ιερ 26:8, 9, 12, 13 Ο λαός έπιασε τον Ιερεμία επειδή προφήτευε εναντίον της Ιερουσαλήμ και του ναού, Ο Ιερεμίας δεν παραιτήθηκε ούτε το έβαλε στα πόδια, Ο Ιεχωβά προστάτεψε τον Ιερεμία

Ιερ 26:16, 24 Ο Ιερεμίας διατήρησε το θάρρος του, και ο Ιεχωβά δεν τον εγκατέλειψε, Ο Θεός υποκίνησε τον θαρραλέο Αχικάμ να προστατέψει τον Ιερεμία, Με την υποστήριξη και την ενθάρρυνση του Ιεχωβά, ο Ιερεμίας μπόρεσε να διακηρύξει ένα αντιδημοφιλές άγγελμα επί 40 χρόνια

Ιερ 26:2-6—Ο Ιεχωβά έδωσε στον Ιερεμία την εντολή να διακηρύξει ένα προειδοποιητικό άγγελμα (w09 1/12 σ. 24 ¶6)

Ο Ιεχωβά είπε στον Ιερεμία να προειδοποιήσει το λαό ότι η Ιερουσαλήμ θα καταστρεφόταν, αν δεν άλλαζαν τις κακές οδούς τους. Όταν ο Ιερεμίας έδωσε τη συγκεκριμένη προειδοποίηση, εκείνοι θύμωσαν και είπαν: «Σε αυτόν τον άνθρωπο αρμόζει η κρίση του θανάτου». Ο Ιερεμίας, ωστόσο, τους παρακάλεσε να “υπακούσουν στη φωνή του Ιεχωβά” και συνέχισε: “Να ξέρετε ότι, αν με θανατώσετε, θα σκοτώσετε έναν αθώο, γιατί ο Θεός με έστειλε να σας μιλήσω”. Ξέρεις τι συνέβη τότε;—

Ιερ 26:8, 9, 12, 13—Ο Ιερεμίας δεν επέτρεψε στους εχθρούς του να τον τρομοκρατήσουν (jr σ. 21 ¶13)

Δεδομένου του θρησκευτικού και του πολιτικού κλίματος που επικρατούσε στον Ιούδα, πώς θα αντιδρούσαν οι θρησκευτικοί ηγέτες στα λόγια του Ιερεμία; Σύμφωνα με την αφήγηση του ίδιου του προφήτη, «οι ιερείς και οι προφήτες και όλος ο λαός τον έπιασαν, λέγοντας: “Εξάπαντος θα πεθάνεις”». Φώναζαν έξαλλοι: «Σε αυτόν τον άνθρωπο αρμόζει η κρίση του θανάτου». (Διαβάστε Ιερεμίας 26:8-11) Ωστόσο, οι εχθροί του Ιερεμία δεν υπερίσχυσαν. Ο Ιεχωβά ήταν μαζί με τον προφήτη του για να τον ελευθερώνει. Όσο δε για τον ίδιο τον Ιερεμία, δεν επέτρεψε ούτε στην απειλητική όψη ούτε στον αριθμό των εχθρών του να τον τρομοκρατήσει. Το ίδιο θα πρέπει να κάνετε και εσείς.

Ιερ 26:16, 24—Ο Ιεχωβά προστάτεψε τον θαρραλέο προφήτη του (w09 1/12 σ. 25 ¶1)

Η Αγία Γραφή λέει: «Οι άρχοντες και όλος ο λαός είπαν στους ιερείς και στους προφήτες: “Δεν αρμόζει κρίση θανάτου σε αυτόν τον άνθρωπο, γιατί στο όνομα του Ιεχωβά του Θεού μας μίλησε σε εμάς”». Επομένως, όταν ο Ιερεμίας δεν άφησε το φόβο να τον κάνει να τα παρατήσει, ο Ιεχωβά τον προστάτεψε. Ας δούμε τώρα τι συνέβη στον Ουριγία, έναν άλλον προφήτη του Ιεχωβά, ο οποίος ενήργησε εντελώς διαφορετικά.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ιερ 27:2, 3—Γιατί ίσως υπήρχαν αγγελιοφόροι από διάφορα έθνη στην Ιερουσαλήμ, και γιατί έφτιαξε ο Ιερεμίας ζυγούς για αυτούς; (jr σ. 27 ¶21)

Προφανώς στις αρχές της βασιλείας του Σεδεκία ήρθαν στην Ιερουσαλήμ αγγελιοφόροι των βασιλιάδων του Εδώμ, του Μωάβ, του Αμμών, της Τύρου και της Σιδώνας. Στόχος τους ίσως ήταν να πείσουν τον Σεδεκία να συνασπιστεί μαζί τους εναντίον του Ναβουχοδονόσορα. Ο Ιερεμίας όμως πρότρεψε τον Σεδεκία να μείνει υποταγμένος στη Βαβυλώνα. Σε αρμονία με αυτό, έδωσε στους αγγελιοφόρους ζυγούς για να δείξει παραστατικά ότι και τα δικά τους έθνη έπρεπε να υπηρετήσουν τους Βαβυλωνίους. (Ιερ. 27:1-3, 14)* Αυτή η τοποθέτηση δεν ήταν δημοφιλής, ο δε ρόλος του Ιερεμία ως κήρυκα ενός αντιδημοφιλούς αγγέλματος γινόταν ακόμη πιο δύσκολος εξαιτίας του Ανανία. Αυτός ήταν ένας ψευδοπροφήτης ο οποίος διατεινόταν δημόσια εν ονόματι του Θεού ότι ο βαβυλωνιακός ζυγός επρόκειτο να συντριφτεί. Αλλά ο λόγος του Ιεχωβά μέσω του Ιερεμία ήταν ότι μέσα σε έναν χρόνο ο απατεώνας Ανανίας θα πέθαινε. Αυτό και συνέβη.

Ιερ 28:11—Πώς έδειξε ο Ιερεμίας κοινή λογική όταν ο Ανανίας τού εναντιώθηκε, και τι μπορούμε να μάθουμε εμείς από το παράδειγμά του; (jr σ. 187, 188 ¶11, 12)

Είναι καλό να έχουμε υπόψη ότι ο Ιερεμίας δεν ήταν φανατικός. Χρησιμοποιούσε την κοινή λογική όταν βρισκόταν αντιμέτωπος με εναντιουμένους. Ήξερε πότε έπρεπε να αποχωρήσει. Αναλογιστείτε, για παράδειγμα, το περιστατικό με τον Ανανία. Όταν αυτός ο ψευδοπροφήτης αντέκρουσε δημόσια τον προφητικό λόγο του Ιεχωβά, ο Ιερεμίας τον διόρθωσε και εξήγησε πώς αναγνωρίζεται ο αληθινός προφήτης. Ο Ιερεμίας έφερε στους ώμους του έναν ξύλινο ζυγό για να δείξει ότι έπρεπε να υποταχθούν στο ζυγό της Βαβυλώνας. Ο Ανανίας εξαγριώθηκε και έσπασε το ζυγό. Ποιος μπορούσε να ξέρει τι θα έκανε στη συνέχεια; Τι έκανε λοιπόν ο Ιερεμίας; Διαβάζουμε: «Ο προφήτης έφυγε». Ναι, ο Ιερεμίας έφυγε από εκεί. Αργότερα, υπό την κατεύθυνση του Ιεχωβά, επέστρεψε και είπε στον Ανανία τι θα επέφερε ο Θεός—οι Ιουδαίοι θα υποδουλώνονταν στο βασιλιά της Βαβυλώνας και ο Ανανίας θα πέθαινε.—Ιερ. 28:1-17.

Η θεόπνευστη αυτή αφήγηση καθιστά σαφές ότι είναι καλό στο κήρυγμα να συνδυάζουμε την τόλμη με την ορθή κρίση. Αν κάποιος σε ένα σπίτι δεν δεχτεί τους Γραφικούς συλλογισμούς και εξοργιστεί, απειλώντας μάλιστα να μας κάνει κακό, μπορούμε να αποχωρήσουμε ευγενικά και να πάμε σε άλλο σπίτι. Δεν χρειάζεται να ερχόμαστε σε έντονη αντιπαράθεση με κανέναν σχετικά με τα καλά νέα της Βασιλείας. Αν “συγκρατούμε τον εαυτό μας όταν συμβαίνει κάτι κακό”, αφήνουμε ανοιχτό το δρόμο για να βοηθήσουμε τον οικοδεσπότη σε μια πιο κατάλληλη στιγμή.—Διαβάστε 2 Τιμόθεο 2:23-25· Παρ. 17:14.

Ιερ 27:12 Οι ιερείς και οι προφήτες συνωμοτούν για να θανατώσουν τον Ιερεμία. Το άγγελμά του λέει ότι πρέπει να υπηρετήσουν το βασιλιά της Βαβυλώνας. Ο Ιερεμίας λέει στον Βασιλιά Σεδεκία: «Φέρτε τον τράχηλό σας κάτω από το ζυγό του βασιλιά της Βαβυλώνας». (Ιερεμίας 27:12) Ωστόσο, «Αυτός που διασκόρπισε τον Ισραήλ, αυτός και θα τον συνάξει [τον Ισραήλ]». (Ιερεμίας 31:10) Μια υπόσχεση δίνεται δικαιολογημένα στους Ρηχαβίτες. Ο Ιερεμίας τίθεται «υπό κράτηση στην Αυλή της Φρουράς». (Ιερεμίας 37:21) Η Ιερουσαλήμ καταστρέφεται και οι περισσότεροι κάτοικοί της παίρνονται αιχμάλωτοι. Ο Ιερεμίας και ο γραμματέας του, ο Βαρούχ, είναι ανάμεσα σε αυτούς που μένουν πίσω. Παρά την προειδοποίηση του Ιερεμία να μην το κάνουν αυτό, εκείνοι οι φοβισμένοι άνθρωποι πηγαίνουν στην Αίγυπτο. Τα κεφάλαια 46 ως 51 αναφέρουν τα όσα εξαγγέλλει ο Ιερεμίας σχετικά με τα έθνη.

Ιερ 25:3-6 Η πλειονότητα του λαού του Θεού σήμερα δεν πράττει κατά συνήθεια το κακό, αλλά όταν απαιτείται συμβουλή, ο πρεσβύτερος οφείλει να τη δώσει όπως ο Ιεχωβά.

Ιερ 26:2, 3 Προκειμένου να τους βοηθήσει, ο Ιερεμίας τούς πρότρεπε δεκαετίες ολόκληρες να «ακούσουν και [να] επιστρέψουν», να δώσουν προσοχή στο λόγο του αληθινού Θεού.

Ιερ 28:1-11, 17 Τι Φίλους Διαλέγετε; Όταν η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε όπως είχε προειδοποιήσει ο Ιερεμίας, ο Ιωανάν και άλλοι στρατιωτικοί αρχηγοί αρνήθηκαν να υπακούσουν στην προσταγή του Θεού να παραμείνουν στη γη του Ιούδα.

Ιερ 26:12-15 Αυτά τα εδάφια μπορούν να μας βοηθήσουν να μην αφήνουμε ποτέ το φόβο για άλλους ανθρώπους να μας εμποδίζει να κάνουμε το σωστό

Ιερ 25:8-11 Τώρα είναι καιρός να ξυπνήσει από τη μακρά περίοδο αδράνειας και να φορέσει τα όμορφα ενδύματα της ελευθερίας.

Ιερ 25:33 Το αίμα που θα ζητηθεί πίσω ως ανταπόδοση θα είναι αρκετό για να λιώσει, δηλαδή να διαλύσει, τρόπος του λέγειν, τα βουνά.

Ιερ 25:8-11 Ο Ησαΐας, ο οποίος προείπε υπό θεϊκή έμπνευση ότι ο Ιεχωβά θα έφερνε αποκατάσταση, διακήρυξε: «Ευτυχισμένοι είναι όλοι εκείνοι που τον προσμένουν».

Ιερ 26:13 Στην εποχή μας, ο Ιεχωβά εξακολουθεί να συγχωρεί όλους όσους μετανοούν ειλικρινά και εγκαταλείπουν τις εσφαλμένες πράξεις.

Ιερ 25:8-11 Ο πιο βάσιμος λόγος για να πιστεύουμε ότι αυτή η προφητεία βγήκε αληθινή είναι η θεόπνευστη ιστορική αφήγηση που καταγράφηκε περίπου 75 χρόνια μετά την επιστροφή της πρώτης ομάδας εξορίστων στην πατρίδα τους.

Ιερ 25:4-7 Τελικά, οι Ιουδαίοι διέπραξαν την ύστατη πράξη απιστίας όταν απέρριψαν τον Ιησού ως τον Μεσσία.

Ιερ 25:31-33 Τι θα Παρέλθει Όταν Έρθει η Βασιλεία του Θεού; Από εκεί και έπειτα, δεν θα υπάρχει καμιά διεφθαρμένη οργάνωση!

Ιερ 25:31-33 Πρόκειται για κάτι παρόμοιο με το «μεγάλο πατητήρι του θυμού του Θεού» και με την «κοιλάδα της απόφασης», ή αλλιώς την «κοιλάδα του Ιωσαφάτ», όπου συγκεντρώνονται τα έθνη για να τα εκτελέσει ο Ιεχωβά.

Ιερ 25:31-33 Εδώ βλέπουμε πότε θα απομακρύνει ο Θεός όλους τους πονηρούς και θα σώσει εκείνους που τον υπηρετούν

Ιερ 25:32, 33 Αλλά επειδή αγαπάει τους υπηρέτες του, θα τους διαφυλάξει ως ομάδα και θα τους οδηγήσει στον νέο του κόσμο.

Ιερ 25:32, 33 Η Γραφή χαρακτηρίζει αυτή την αναμέτρηση ως “τον πόλεμο της μεγάλης ημέρας του Θεού του Παντοδύναμου”.

Ιερ 25:32, 33 Αυτή η θυελλώδης καταιγίδα θα είναι ο καιρός κατά τον οποίο θα βυθιστεί τούτος ο κόσμος στο σκοτάδι.

Ιερ 25:10, 11 Ως το κύριο μέρος της Βαβυλώνας της Μεγάλης, ο Χριστιανικός κόσμος θα καταντήσει άψυχο ερείπιο, όπως καταδείχτηκε τόσο παραστατικά από την έρημη κατάσταση της Ιερουσαλήμ μετά το 607 Π.

Ιερ 25:5, 6 Αυτή η έκκληση θα ήταν ανώφελη αν ο Θεός είχε ήδη καθορίσει το πεπρωμένο του κάθε ατόμου.

Ιερ 25:32, 33 Ο Χριστιανός διάκονος θα μπορούσε να εξετάσει την αφήγηση σχετικά με τον Σαούλ προκειμένου να αποφασίσει αν μπορεί να εκφωνήσει ομιλία κηδείας για ένα θύμα αυτοκτονίας.

Ιερ 25:8, 9 Τι μεγάλο τίμημα έπρεπε να πληρώσουν επειδή εγκατέλειψαν την αγνή λατρεία του Ιεχωβά!

Ιερ 25:11, 12 Σίγουρα, αυτές οι καλές συνήθειες τον βοήθησαν να υπομείνει ως το τέλος, τρέχοντας πιστά στον αγώνα για τη ζωή μέχρι τον τερματισμό.

Ιερ 25:11 Αλλά η δήλωση του Ιερεμία «ο Ιεχωβά είναι η μερίδα μου» αποκάλυπτε την πεποίθησή του στο θεϊκό έλεος και του έδινε βάσιμο λόγο για να εκδηλώνει «στάση προσμονής».

Ιερ 25:33 αποκαλύπτει το μέγεθος της καταστροφής των ασεβών: «Εκείνοι που θα θανατωθούν από τον Ιεχωβά θα βρίσκονται εκείνη την ημέρα από τη μία άκρη της γης ως την άλλη άκρη της γης».

Ιερ 25:33 Συνεπώς, ο Αρμαγεδδών δεν είναι ένας ανθρώπινος πόλεμος που περιορίζεται σε κάποια συγκεκριμένη τοποθεσία στη Μέση Ανατολή.

Ιερ 28:14 Ας μην πιαστούμε ποτέ στη λαβή του μεγαλύτερου εχθρού μας, του Σατανά, και ας μην υποστούμε τους πόνους του καταπιεστικού ζυγού του.

Ιερ 25:11 Ο Δανιήλ συνειδητοποιούσε το χρονοδιάγραμμα του Ιεχωβά και αυτό τον βοήθησε να παραμείνει προσηλωμένος στην επεξεργασία του σκοπού του Θεού.

Ιερ 25:11 Ωστόσο, ο Ιεχωβά δεν θα ξεχάσει το λαό του ούτε θα τους απορρίψει για πάντα.

Ιερ 25:11 Ο Δανιήλ στράφηκε στον Ιεχωβά με προσευχή—μια προσευχή μετάνοιας εκ μέρους ολόκληρου του Ιουδαϊκού έθνους.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΙΕΡΕΜΙΑΣ 25-28”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!