«Ο Ιεχωβά Προείπε τη Νέα Διαθήκη»

Ιερ 31:31—Η νέα διαθήκη είχε προειπωθεί αιώνες νωρίτερα (it-1 σ. 761 ¶6-σ. 762 ¶1)

Η Νέα Διαθήκη. Ο Ιεχωβά προείπε τη νέα διαθήκη μέσω του προφήτη Ιερεμία τον έβδομο αιώνα Π.Κ.Χ., δηλώνοντας ότι δεν θα ήταν όπως η διαθήκη του Νόμου, την οποία ο Ισραήλ παραβίασε. (Ιερ 31:31-34) Τη νύχτα πριν από το θάνατό του, στις 14 Νισάν του 33 Κ.Χ., όταν θέσπισε τον εορτασμό του Δείπνου του Κυρίου, ο Ιησούς Χριστός ανήγγειλε τη νέα διαθήκη η οποία θα επικυρωνόταν με τη θυσία του. (Λου 22:20) Την 50ή ημέρα από την ανάστασή του και 10 ημέρες αφότου είχε ανεβεί στον Πατέρα του, εξέχυσε το άγιο πνεύμα, το οποίο είχε λάβει από τον Ιεχωβά, στους μαθητές του που είχαν συναχθεί σε ένα ανώγειο στην Ιερουσαλήμ.—Πρ 2:1-4, 17, 33· 2Κο 3:6, 8, 9· Εβρ 2:3, 4.

Τα συμβαλλόμενα μέρη στη νέα διαθήκη είναι από τη μια πλευρά ο Ιεχωβά και από την άλλη ο «Ισραήλ του Θεού», όσοι είναι γεννημένοι από το πνεύμα σε ενότητα με τον Χριστό, οι οποίοι αποτελούν την εκκλησία ή το σώμα του. (Εβρ 8:10· 12:22-24· Γα 6:15, 16· 3:26-28· Ρω 2:28, 29) Η νέα διαθήκη τίθεται σε ισχύ με το χυμένο αίμα (τη θυσία της ανθρώπινης ζωής) του Ιησού Χριστού, η αξία του οποίου παρουσιάστηκε στον Ιεχωβά μετά την ανάληψη του Ιησού στον ουρανό. (Ματ 26:28) Όταν κάποιος εκλέγεται από τον Θεό για την ουράνια κλήση (Εβρ 3:1), ο Θεός τον περιλαμβάνει στη διαθήκη Του βάσει της θυσίας του Χριστού. (Ψλ 50:5· Εβρ 9:14, 15, 26) Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Μεσίτης της νέας διαθήκης (Εβρ 8:6· 9:15) και είναι το κύριο Σπέρμα του Αβραάμ. (Γα 3:16) Με τη μεσιτεία του στη νέα διαθήκη, ο Ιησούς βοηθάει όσους περιλαμβάνονται σε αυτήν να γίνουν μέρος του πραγματικού σπέρματος του Αβραάμ (Εβρ 2:16· Γα 3:29) μέσω συγχώρησης των αμαρτιών τους. Ο Ιεχωβά τούς ανακηρύσσει δίκαιους.—Ρω 5:1, 2· 8:33· Εβρ 10:16, 17.

Ιερ 31:32, 33—Η νέα διαθήκη είναι διαφορετική από τη διαθήκη του Νόμου (jr σ. 173, 174 ¶11, 12)

11. (α) Πού γράφεται ο νόμος της νέας διαθήκης; (β) Γιατί ενδιαφέρονται τα «άλλα πρόβατα» για το νόμο της νέας διαθήκης; Θα θέλατε να μάθετε και άλλα χαρακτηριστικά της νέας διαθήκης; Μια βασική διαφορά ανάμεσα σε αυτήν και στη διαθήκη του Μωσαϊκού Νόμου είναι το πού γράφτηκε η καθεμιά. (Διαβάστε Ιερεμίας 31:33) Οι Δέκα Εντολές της διαθήκης του Νόμου γράφτηκαν σε πέτρινες πλάκες, οι οποίες εν τέλει εξαφανίστηκαν. Αντιθέτως, ο Ιερεμίας προφήτευσε ότι ο νόμος της νέας διαθήκης θα γραφόταν σε ανθρώπινες καρδιές και θα άντεχε στο πέρασμα του χρόνου. Εκείνοι που μετέχουν στη νέα διαθήκη, οι χρισμένοι Χριστιανοί, εκτιμούν αληθινά αυτόν το νόμο. Τι συμβαίνει, όμως, με εκείνους που δεν περιλαμβάνονται άμεσα στη νέα διαθήκη, τα «άλλα πρόβατα», που ελπίζουν να ζήσουν για πάντα στη γη; (Ιωάν. 10:16) Και αυτοί βρίσκουν ευχαρίστηση στο νόμο του Θεού. Κατά μία έννοια, μοιάζουν με τους πάροικους στον Ισραήλ, οι οποίοι αποδέχονταν το Μωσαϊκό Νόμο και ωφελούνταν από αυτόν.—Λευιτ. 24:22· Αριθ. 15:15.

12, 13. (α) Ποιος είναι ο νόμος της νέας διαθήκης; (β) Υπό «το νόμο του Χριστού», γιατί δεν νιώθετε ότι εξαναγκάζεστε να υπηρετείτε τον Θεό; Πώς θα απαντούσατε αν σας ρωτούσαν: “Ποιος είναι ο νόμος που γράφεται στις καρδιές των χρισμένων Χριστιανών;” Αυτός ο νόμος αποκαλείται επίσης “ο νόμος του Χριστού”. Δόθηκε αρχικά στους πνευματικούς Ισραηλίτες, εκείνους που μετέχουν στη νέα διαθήκη. (Γαλ. 6:2· Ρωμ. 2:28, 29) Θα μπορούσατε να συνοψίσετε «το νόμο του Χριστού» σε μία λέξη: αγάπη. (Ματθ. 22:36-39) Τι κάνουν οι χρισμένοι για να γραφτεί αυτός ο νόμος στην καρδιά τους; Βασικά, μελετούν το Λόγο του Θεού και πλησιάζουν τον Ιεχωβά με προσευχή. Επομένως, αυτές οι πτυχές της αληθινής λατρείας πρέπει να αποτελούν μόνιμα χαρακτηριστικά της ζωής όλων των αληθινών Χριστιανών, ακόμη και εκείνων που δεν μετέχουν στη νέα διαθήκη αλλά θέλουν να ωφεληθούν από αυτήν.

Ιερ 31:34—Η νέα διαθήκη καθιστά εφικτή την πλήρη συγχώρηση των αμαρτιών (jr σ. 177 ¶18)

Επομένως, η νέα διαθήκη εξαίρει μια θαυμάσια πτυχή της πολιτείας του Ιεχωβά με τους αμαρτωλούς ανθρώπους, τόσο τους χρισμένους, οι οποίοι μετέχουν στη διαθήκη, όσο και εκείνους που έχουν επίγεια ελπίδα. Μπορείτε να είστε πεπεισμένοι ότι, από τη στιγμή που ο Ιεχωβά έχει χειριστεί τις αμαρτίες σας, δεν πρόκειται να ασχοληθεί ξανά με αυτές. Συνεπώς, η υπόσχεση του Θεού για τη νέα διαθήκη παρέχει ένα δίδαγμα για τον καθένα μας. Αναρωτηθείτε: “Προσπαθώ εγώ να μιμούμαι τον Ιεχωβά με το να μην αναμοχλεύω τα παραπτώματα των άλλων, σφάλματα που έχω ήδη πει ότι συγχώρησα;” (Ματθ. 6:14, 15) Αυτό ισχύει τόσο για τα μικρά όσο και για τα πολύ σοβαρά παραπτώματα, όπως το αμάρτημα της μοιχείας που διαπράττει ο σύντροφος ενός Χριστιανού. Αν ο αθώος σύντροφος δεχτεί να συγχωρήσει τον μετανοημένο μοιχό, το σωστό είναι να “μη θυμάται πια την αμαρτία”, δεν συμφωνείτε; Ομολογουμένως, μπορεί να μην είναι εύκολο να αφήνουμε πίσω μας τα σφάλματα, αλλά αυτό είναι ένας τρόπος με τον οποίο μπορούμε να μιμούμαστε τον Ιεχωβά.*

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ιερ 29:4, 7—Γιατί έλαβαν οι Ιουδαίοι εξόριστοι την εντολή να “επιζητούν την ειρήνη” της Βαβυλώνας, και πώς μπορούμε εμείς να εφαρμόζουμε αυτή την αρχή; (w96 1/5 σ. 11 ¶5)

Αιώνες αργότερα, ο Ιεχωβά ενέπνευσε τον πιστό προφήτη Ιερεμία να πει στους Ιουδαίους εξορίστους να υποτάσσονται στους άρχοντες στη διάρκεια της εξορίας τους στη Βαβυλώνα, και μάλιστα να προσεύχονται για την ειρήνη εκείνης της πόλης. Στην επιστολή του προς αυτούς, έγραψε: ‘Ούτω λέγει ο Ιεχωβά των δυνάμεων, ο Θεός του Ισραήλ, προς πάντας εκείνους, οίτινες εφέρθησαν αιχμάλωτοι, . . . ζητήσατε την ειρήνην της πόλεως, όπου εγώ σας έκαμον να φερθήτε αιχμάλωτοι, και προσεύχεσθε υπέρ αυτής προς τον Ιεχωβά· διότι εν τη ειρήνη αυτής θέλετε έχει ειρήνην’. (Ιερεμίας 29:4, 7) Σε κάθε εποχή, εκείνοι που ανήκουν στο λαό του Ιεχωβά έχουν λόγους να ‘επιζητούν ειρήνη’ για τον εαυτό τους καθώς και για το έθνος στο οποίο ζουν, προκειμένου να είναι ελεύθεροι να λατρεύουν τον Ιεχωβά.—1 Πέτρου 3:11.

Ιερ 29:10—Πώς καταδεικνύει αυτό το εδάφιο την ακρίβεια των Βιβλικών προφητειών; (g 6/12 σ. 14 ¶1, 2)

Εκπλήρωση: Έπειτα από 70 χρόνια εξορίας, από το 607 ως το 537 Π.Κ.Χ., ο Βασιλιάς Κύρος της Περσίας απελευθέρωσε τους Ιουδαίους αιχμαλώτους και τους επέτρεψε να γυρίσουν στην πατρίδα τους και να ανοικοδομήσουν το ναό στην Ιερουσαλήμ.—Έσδρας 1:2-4.

Τι αποκαλύπτει η ιστορία: Έμειναν όντως οι Ισραηλίτες 70 χρόνια αιχμάλωτοι στη Βαβυλώνα όπως προείπε η Γραφή; Προσέξτε τα σχόλια ενός διακεκριμένου Ισραηλινού αρχαιολόγου, του Εφραΐμ Στερν: «Από το 604 Π.Κ.Χ. ως το 538 Π.Κ.Χ. υπάρχει ένα απόλυτο κενό ως προς τις ενδείξεις κατοίκησης. Όλο εκείνο το διάστημα, καμία από τις πόλεις που κατέστρεψαν οι Βαβυλώνιοι δεν κατοικήθηκε ξανά». Αυτό το αποκαλούμενο κενό κατά το οποίο δεν υπήρξε κατοίκηση ή επανεγκατάσταση στις κατακτημένες περιοχές σχεδόν συμπίπτει με την εξορία του Ισραήλ στη Βαβυλώνα από το 607 ως το 537 Π.Κ.Χ.—2 Χρονικών 36:20, 21.

Ιερ 31:33—Πώς είναι γραμμένος ο νόμος του Θεού στις καρδιές; Όταν ένα άτομο αγαπάει το νόμο του Θεού τόσο πολύ ώστε έχει τη διακαή επιθυμία να κάνει το θέλημα του Ιεχωβά, μπορεί να λεχθεί ότι ο νόμος του Θεού είναι γραμμένος στην καρδιά του.

Ιερ 31:34. Πόσο παρηγορητικό είναι να γνωρίζουμε ότι ο Ιεχωβά δεν επαναφέρει στη μνήμη του τις αμαρτίες εκείνων που συγχωρεί και δεν αναλαμβάνει δράση εναντίον τους στο μέλλον!

Ιερ 30:18, 19· 31:4, 12-14 Ο Θεός πρόσθεσε κάτι που ίσως σας συγκινήσει: «Θα εμποτίσω την κουρασμένη ψυχή, και κάθε ψυχή που μαραζώνει θα τη χορτάσω».

Ιερ 29:10 Ο Δανιήλ πίστευε ακράδαντα αυτή την προφητεία, και τη χρησιμοποίησε για να υπολογίσει πότε θα τελείωναν “οι ερημώσεις της Ιερουσαλήμ”

Ιερ 30:23, 24 Είναι επείγον να πάρουμε τα μέτρα μας ώστε να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία αυτή τη θύελλα!

Ιερ 31:20 Πόσο καθησυχαστικό είναι να γνωρίζουμε ότι ο Θεός προσφέρει ειρήνη και ελπίδα σε εκείνους που τον υπακούν! .

Ιερ 29:1-4, 10 Σήμερα, ο “καλός λόγος” για αυτά που θα κάνει σύντομα ο Ιεχωβά μπορεί επίσης να μεταδοθεί αποτελεσματικά μέσω επιστολών και τηλεφώνου.

Ιερ 31:7-9· 32:37-41· 33:15 Αυτές οι προφητείες θα είχαν εκπλήρωση στις δεκαετίες και στους αιώνες που θα ακολουθούσαν, μια εκπλήρωση που άπτεται και της δικής μας ζωής και μπορεί να λαμπρύνει το αιώνιο μέλλον μας.

Ιερ 31:31-34 Όταν λάβουν καθαρή υπόσταση ενώπιον του Ιεχωβά, αυτός τους υιοθετεί στην ουράνια οικογένειά του και τους χρίει με άγιο πνεύμα.

Ιερ 31:31-34 Υπό τη διαθήκη αυτή, ο Ιεχωβά θα εφαρμόσει όλα τα οφέλη της λυτρωτικής θυσίας του Ιησού, περιλαμβανομένης και της συγχώρησης αμαρτιών τόσο για τους χρισμένους όσο και για όλους τους άλλους πιστούς ανθρώπους.

Ιερ 31:31-33 Αυτή θα διέφερε από τη διαθήκη του Νόμου επειδή θα καθιστούσε εφικτή τη συγχώρηση των αμαρτιών χωρίς να χρειάζονται θυσίες ζώων.

Ιερ 31:31-33 Μέσω αυτής της νέας διαθήκης, η υπόσχεση που είχε δώσει ο Ιεχωβά στον Αβραάμ επρόκειτο να λάβει ένδοξη και μόνιμη εκπλήρωση.

Ιερ 31:31-33 Εκείνη την ημέρα ήρθε σε ύπαρξη ο «Ισραήλ του Θεού», ένα νέο έθνος του οποίου τα μέλη διακρίνονται, όχι για τη φυσική τους καταγωγή από τον Αβραάμ, αλλά για το ότι γεννιούνται από το πνεύμα του Θεού.

Ιεr 29:11 Προσέξατε τα τρία πράγματα που θέλει ο Θεός να έχουμε; Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εδάφιο για να προσφέρετε παρηγοριά;

Ιερ 29:4, 10 Για τους Ιουδαίους που ήταν αιχμάλωτοι στη Βαβυλώνα, ο Ιερεμίας είχε ένα σημαντικό άγγελμα: έπρεπε να παραμείνουν αμόλυντοι από την ψεύτικη θρησκεία που ασκούνταν στη Βαβυλώνα.

Ιερ 29:11 Ο Ιεχωβά θέλει να δώσει και σε εσάς «μέλλον και ελπίδα».

Ιερ 31:35 Ασκεί πλήρη έλεγχο πάνω στις δυνάμεις της φύσης, πράγμα που κατέδειξε όταν απελευθέρωσε το λαό του από την Αίγυπτο.

Ιερ 31:20 Ο Θεός νιώθει το ίδιο και για όσους τον λατρεύουν σήμερα.

Ιερ 29:12 Καθώς μιλάτε στον Θεό, θα “τον πλησιάσετε, και αυτός θα πλησιάσει εσάς”

Ιερ 30:11 Αυτή η γνώση μάς διαβεβαιώνει ότι, ακόμα και αν δεν ξέρουμε γιατί ενήργησε ο Ιεχωβά έτσι στην περίπτωση του Αζαρία, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι η κρίση Του ήταν δίκαιη.

Ιερ 31:3 Δεν νιώθετε εσείς πιο κοντά στον Ιεχωβά λόγω της βαθιάς οσιότητας που έχει δείξει και θα δείξει ακόμη;

Ιερ 31:34 Μήπως αυτό σημαίνει πως όταν ο Ιεχωβά συγχωρεί δεν είναι πια σε θέση να επαναφέρει στη μνήμη του τις αμαρτίες;

Ιερ 31:20 Ποια τρυφερά αισθήματα έχει ο Ιεχωβά για το λαό του, και πώς σας κάνει αυτό να νιώθετε απέναντί του;

Ιερ 30:11 Λαβαίνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, ακόμη και όσες δεν είναι εμφανείς.

Ιερ 31:34 Ο Θεός είναι σε θέση να συγχωρεί αμαρτίες με βάση το λύτρο.

Ιερ 31:34 Επομένως, μας διαβεβαιώνει πως, όταν συγχωρεί τους μετανοημένους αμαρτωλούς, δεν θυμάται πλέον τις αμαρτίες τους.

Ιερ 31:34 Μπορούμε να πούμε ότι απολαμβάνουμε ήδη τέτοια εξαίρετη συντροφιά στη Χριστιανική εκκλησία, περιλαμβανομένης και της συντροφιάς με τους άγαμους αδελφούς και αδελφές μας.

Ιερ 30:11 Γονείς, γνωρίζετε τα προτερήματα και τα ελαττώματα των παιδιών σας;

Ιερ 30:11 Σε περίπτωση που διαπράξετε κάποια σοβαρή αμαρτία, πώς θα μπορέσετε να λάβετε το έλεος του Θεού αν προσπαθήσετε να κρύψετε την αμαρτία σας;

Ιερ 29:10 Οτιδήποτε προλέγει ο Λόγος του Ιεχωβά βγαίνει πάντοτε αληθινό.

Ιερ 30:11 Η διαπαιδαγώγηση πρέπει να παρέχεται με τέτοιον τρόπο ώστε το παιδί σας αργότερα να καταλάβει πόσο κατάλληλη ήταν.

Ιερ 31:12 Έπειτα, είστε σε θέση να βοηθάτε και άλλους να ζουν μια ευτυχισμένη, ικανοποιητική ζωή, και με αυτόν τον τρόπο βρίσκετε εσείς οι ίδιοι μεγαλύτερη ευτυχία.

Ιερ 31:3 Όταν οι πιστοί υπηρέτες του Θεού χρειάζονται απελευθέρωση ή βοήθεια, γνωρίζουν ότι η στοργική του καλοσύνη ισοδυναμεί όντως με όσια αγάπη.

Ιερ 31:32 Συνεπώς, απευθυνόμενη στον Ιεχωβά (μέσω του αγγελικού του εκπροσώπου) ως “γαμπρό αίματος”, η Σεπφώρα φαίνεται ότι αναγνώριζε τη δική της υποταγή στους όρους εκείνης της διαθήκης.

Ιερ 30:7 Το να διαβάζουμε το Λόγο του Θεού, την Αγία Γραφή, καθημερινά και να στοχαζόμαστε αυτά που διαβάζουμε αποτελεί θαυμάσια βοήθεια για να παραμείνουμε πνευματικά άγρυπνοι.

Ιερ 31:3 Τέτοια άτομα μπορεί να είναι αδύναμα από πνευματική άποψη, αλλά δεν είναι κατ’ ανάγκην στασιαστικά.

Ιερ 29:11 Πρέπει να συνεχίσουμε να προωθούμε τη Βασιλεία του Θεού, μεταδίδοντας το υπέροχο άγγελμα παρηγοριάς και ενθάρρυνσης.

Ιερ 31:35 Με βάση αυτό και μόνο το γεγονός, ο Ιεχωβά πρέπει να αναγνωρίζεται ως η Πηγή της ζωής, εφόσον το φως σημαίνει ζωή.

Ιερ 31:33 Αυτό απαιτεί να παραμένουν πνευματικά, διανοητικά και ηθικά καθαροί ενώπιον του Ιεχωβά.

Ιερ 31:12 Μέσω του Ιησού Χριστού και του “πιστού και φρόνιμου δούλου”, ο Ιεχωβά παρέχει άφθονη πνευματική τροφή η οποία μας βοηθάει να παραμένουμε “στο δρόμο που οδηγεί στη ζωή”.

Ιερ 30:11 Μπορούμε, λοιπόν, να φανταστούμε πόσο πονάει αυτός ο στοργικός πατέρας όταν αναγκάζεται να δηλώσει: «Γιους ανέθρεψα και μεγάλωσα, αλλά αυτοί έκαναν ανταρσία εναντίον μου».

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΙΕΡΕΜΙΑΣ 29-31”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!