«Μη Ζητάς Μεγάλα Πράγματα για τον Εαυτό Σου»

Ιερ 45:2-5 Ο Βαρούχ ήταν πιθανότατα ένας μορφωμένος αξιωματούχος στον βασιλικό οίκο. Μολονότι λάτρευε τον Ιεχωβά και βοηθούσε πιστά τον Ιερεμία, κάποια στιγμή έχασε την ισορροπία του. Άρχισε “να ζητάει μεγάλα πράγματα”, ίσως παραπάνω εξοχότητα στη βασιλική αυλή ή υλική ευημερία. Έπρεπε να αλλάξει τον τρόπο σκέψης του για να επιζήσει από την επικείμενη καταστροφή της Ιερουσαλήμ.

Ιερ 45:2, 3—Ο εσφαλμένος τρόπος σκέψης του Βαρούχ του προξένησε στενοχώρια (jr σ. 104, 105 ¶4-6)

4, 5. Γιατί μπορεί τα «μεγάλα πράγματα» του Βαρούχ να σχετίζονταν με τη φήμη και το γόητρο, και γιατί ήταν εύστοχη η προειδοποίηση του Ιεχωβά;

4 Μία πιθανότητα είναι να απασχολούσε τον Βαρούχ η φήμη και το γόητρο. Παρότι ο Βαρούχ υπηρέτησε ως γραμματέας του Ιερεμία, ίσως δεν ήταν μόνο προσωπικός του γραμματέας. Στο εδάφιο Ιερεμίας 36:32, ο Βαρούχ αναφέρεται ως “ο γραμματέας”. Αρχαιολογικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι ήταν υψηλά ιστάμενος βασιλικός αξιωματούχος. Μάλιστα, ο ίδιος τίτλος χρησιμοποιείται για τον “Ελισαμά το γραμματέα”, ο οποίος κατονομάζεται μεταξύ των αρχόντων του Ιούδα. Αυτό υποδηλώνει ότι και ο Βαρούχ είχε πρόσβαση στην «τραπεζαρία του γραμματέα» που βρισκόταν στην «κατοικία του βασιλιά» ως συνάδελφος του Ελισαμά. (Ιερ. 36:11, 12, 14) Επομένως, ο Βαρούχ πρέπει να ήταν ένας μορφωμένος αξιωματούχος στο βασιλικό οίκο. Ο αδελφός του ο Σεραΐας ήταν φροντιστής του στρατού του Βασιλιά Σεδεκία και συνόδευσε το βασιλιά σε μια σημαντική αποστολή στη Βαβυλώνα. (Διαβάστε Ιερεμίας 51:59) Ως φροντιστής του στρατού, ο Σεραΐας ήταν πιθανότατα υπεύθυνος για τον ανεφοδιασμό και τη διαμονή του βασιλιά όταν αυτός ταξίδευε, θέση πραγματικά πολύ υψηλή.

5 Αντιλαμβάνεστε ότι ένα άτομο συνηθισμένο σε υψηλή θέση θα μπορούσε να αποκάμει αν κατέγραφε αγγέλματα κατάκρισης για τον Ιούδα το ένα μετά το άλλο. Στην πραγματικότητα, το γεγονός ότι ο Βαρούχ υποστήριζε τον προφήτη του Θεού ίσως έθετε σε κίνδυνο τη θέση και τη σταδιοδρομία του. Σκεφτείτε επίσης ποιες θα ήταν οι συνέπειες όταν ο Ιεχωβά θα κατεδάφιζε εκείνο που είχε οικοδομήσει, όπως διαβάζουμε στο εδάφιο Ιερεμίας 45:4. Τα «μεγάλα πράγματα» που είχε κατά νου ο Βαρούχ—είτε η απόκτηση επιπρόσθετης τιμής στη βασιλική αυλή είτε η υλική ευημερία—θα αποδεικνύονταν μάταια. Αν ο Βαρούχ επιζητούσε εξασφάλιση στο καταδικασμένο Ιουδαϊκό σύστημα της εποχής, ο Θεός είχε βάσιμους λόγους να τον συγκρατήσει από αυτή την τάση.

6, 7. Αν τα «μεγάλα πράγματα» του Βαρούχ αφορούσαν κυρίως τα υλικά αποκτήματα, ποια παράλληλα θα μπορούσαμε να εξετάσουμε;

6 Από την άλλη πλευρά, τα «μεγάλα πράγματα» του Βαρούχ ίσως σχετίζονταν με την υλική ευημερία. Τα έθνη γύρω από τον Ιούδα στηρίζονταν πολύ στα αποκτήματα και στον πλούτο. Ο Μωάβ εμπιστευόταν “στα έργα του και στους θησαυρούς του”, όπως και ο Αμμών. Η δε Βαβυλώνα, όπως είπε ο Ιεχωβά μέσω του Ιερεμία, είχε «άφθονους θησαυρούς». (Ιερ. 48:1, 7· 49:1, 4· 51:1, 13) Αλλά ο Θεός καταδίκασε εκείνα τα έθνη.

Ιερ 45:4, 5α—Ο Ιεχωβά διόρθωσε με καλοσύνη τον Βαρούχ (jr σ. 103 ¶2)

«Αλίμονο, τώρα, σε εμένα», παραπονέθηκε ο Βαρούχ, «γιατί ο Ιεχωβά πρόσθεσε λύπη στον πόνο μου! Απέκαμα από το στεναγμό μου». Πιθανώς και εσείς έχετε παραπονεθεί κάποιες φορές, είτε προφορικά είτε ενδόμυχα, επειδή νιώσατε αποκαμωμένοι. Όπως και αν παραπονέθηκε ο Βαρούχ, ο Ιεχωβά τον άκουσε. Αυτός που εξετάζει τις ανθρώπινες καρδιές ήξερε τι είχε αναστατώσει τον Βαρούχ, και μέσω του Ιερεμία τον διόρθωσε με καλοσύνη. (Διαβάστε Ιερεμίας 45:1-5) Ίσως, όμως, αναρωτιέστε γιατί ένιωθε ο Βαρούχ τόσο αποκαμωμένος. Οφειλόταν αυτό στο διορισμό που είχε λάβει ή ίσως στις συνθήκες υπό τις οποίες έπρεπε να τον εκπληρώσει; Στην ουσία, τα αισθήματά του ανάβλυζαν από την καρδιά του. Βλέπετε, ο Βαρούχ “ζητούσε μεγάλα πράγματα”. Ποια ήταν αυτά; Τι τον διαβεβαίωσε ο Ιεχωβά ότι θα συνέβαινε αν δεχόταν τις συμβουλές και την κατεύθυνσή Του; Και τι μπορούμε να μάθουμε εμείς από την εμπειρία του Βαρούχ;

Ιερ 45:5β—Ο Βαρούχ διατήρησε τη ζωή του επειδή εστίασε σε αυτό που ήταν πιο σημαντικό (w16.07 σ. 8 ¶6)

Σκεφτείτε τον Βαρούχ, τον γραμματέα του προφήτη Ιερεμία. Καθώς η Ιερουσαλήμ πλησίαζε στην προειπωμένη καταστροφή της, ο Βαρούχ άρχισε να “ζητάει μεγάλα πράγματα” για τον εαυτό του—επιδιώξεις χωρίς καμία διαρκή αξία. Ωστόσο, το μόνο πράγμα για το οποίο θα έπρεπε να ελπίζει ήταν να λάβει αυτό που του υποσχέθηκε ο Ιεχωβά: «Θα σου δώσω την ψυχή σου ως λάφυρο». (Ιερ. 45:1-5) Ο Θεός σίγουρα δεν επρόκειτο να διαφυλάξει τα υλικά αποκτήματα κανενός σε μια πόλη που θα καταστρεφόταν. (Ιερ. 20:5) Καθώς εμείς πλησιάζουμε στο τέλος αυτού του συστήματος πραγμάτων, δεν είναι τώρα καιρός να συσσωρεύουμε ολοένα και περισσότερα υλικά πράγματα. Δεν πρέπει να αναμένουμε ότι οποιαδήποτε από τα αποκτήματά μας, ανεξάρτητα από το πόσο ξεχωριστά μπορεί να είναι για εμάς ή πόσο πολύτιμα, θα περάσουν μαζί μας μέσα από τη μεγάλη θλίψη.—Παρ. 11:4· Ματθ. 24:21, 22· Λουκ. 12:15.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ιερ 48:13—Γιατί “θα ντρέπονταν για τον Χεμώς” οι Μωαβίτες; (it-2 1269)

Ο προφήτης Ιερεμίας, προλέγοντας συμφορά για τον Μωάβ, έδειξε ότι ο κύριος θεός τους, ο Χεμώς, καθώς και οι ιερείς και οι άρχοντές του θα πήγαιναν εξορία. Οι Μωαβίτες θα ντρέπονταν για το θεό τους λόγω της ανικανότητάς του, όπως είχαν ντραπεί και οι Ισραηλίτες του δεκάφυλου βασιλείου για τη Βαιθήλ, πιθανότατα λόγω της σχέσης της με τη μοσχολατρία.—Ιερ 48:7, 13, 46.

Ιερ 48:42—Γιατί είναι η εξαγγελία του Ιεχωβά εναντίον του Μωάβ ενισχυτική για την πίστη; (it-2 σ. 400 ¶7)

Η ακριβής εκπλήρωση των προφητειών σχετικά με τον Μωάβ δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Αιώνες τώρα οι Μωαβίτες έπαψαν να υπάρχουν ως λαός. (Ιερ 48:42) Σήμερα, στις τοποθεσίες στις οποίες θεωρείται ότι βρίσκονταν οι μωαβιτικές πόλεις Νεβώ, Εσεβών, Αροήρ, Βαιθ-γκαμούλ και Βάαλ-μεών απομένουν ερείπια. Πολλές άλλες τοποθεσίες είναι τώρα άγνωστες.

Ιερ 46:22—Γιατί παρομοιάζεται η φωνή της Αιγύπτου με του φιδιού; Αυτό μπορεί να αναφέρεται είτε στο ότι η Αίγυπτος υποχωρεί νικημένη παράγοντας σφυριχτό ήχο είτε στο ότι η φωνή της ως έθνους είναι χαμηλή εξαιτίας καταστροφών που υφίσταται. Η παρομοίωση δείχνει επίσης πόσο μάταιο ήταν για τους Φαραώ της Αιγύπτου να φορούν ένα ομοίωμα ιερού φιδιού στο κάλυμμα του κεφαλιού τους, υποτίθεται για να τους προστατεύει η θεά-φίδι Ουατζίτ.

Ιερ 45:4, 5. Όπως συνέβαινε κατά τις τελευταίες ημέρες του Ιούδα, έτσι και οι «τελευταίες ημέρες» του παρόντος συστήματος πραγμάτων δεν είναι καιρός να ζητάμε «μεγάλα πράγματα», όπως πλούτο, εξοχότητα ή υλική ασφάλεια.—2 Τιμόθεο 3:1· 1 Ιωάννη 2:17.

Ιερ 45:1-5 Ο Θεός σίγουρα δεν επρόκειτο να διαφυλάξει τα υλικά αποκτήματα κανενός σε μια πόλη που θα καταστρεφόταν.

Ιερ 45:1-5 Κατά καιρούς, οι αληθινοί λάτρεις υποκινούνταν να προσφέρουν υλική βοήθεια στους ομοπίστους τους, όπως όταν οι Χριστιανοί στη Μακεδονία και στην Αχαΐα έδειξαν προθυμία να βοηθήσουν τους άπορους αδελφούς τους στην Ιερουσαλήμ.

Ιερ 45:1-5 Πόσο θα ενθαρρύνθηκε ο Ιερεμίας όταν ο Βαρούχ ανέκτησε την πνευματική του ισορροπία!

Ιερ 45:1-5 Παρόμοια, αντί να “ζητάμε μεγάλα πράγματα για τον εαυτό μας”, θα πρέπει να εκζητούμε τον Ιεχωβά, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει στη σωτηρία της ίδιας μας της ζωής.

Ιερ 45:2-5 Από την άλλη πλευρά, οι σύγχρονοι του Βαρούχ οι οποίοι όντως απέκτησαν «μεγάλα πράγματα» από υλική άποψη, βάζοντας τον Ιεχωβά στο περιθώριο, σύντομα έχασαν τα πάντα από τους Χαλδαίους (Βαβυλωνίους).

Ιερ 46:7-10 Ωστόσο, η μεγαλύτερη «ημέρα του Ιεχωβά» είναι ακόμη μελλοντική.

Ιερ 44:4 Δεν εκτιμάτε εσείς πραγματικά το ενδιαφέρον που δείχνουν οι στοργικοί ποιμένες για το ποίμνιο

Ιερ 48:42 Η εξαφάνιση αυτών των λαών ως αυτοτελών εθνοτήτων πιστοποιεί την ακρίβεια του προφητικού Λόγου του Θεού.

Ιερ 45:1, 2 Ωστόσο, ο Βαρούχ δεν υπέκυψε στην υπερηφάνεια.

Ιερ 44:1, 2, Άρα, το συγκεκριμένο γεγονός αποτέλεσε προφανώς την έναρξη των 70 ετών.

Ιερ 45:2, 3 Πώς πρέπει να αντιδρούμε όταν η προσωπική μας επιθυμία ή προτίμηση συγκρούεται με την επιτέλεση του θελήματος του Θεού;

Ιερ 46:28 Λαβαίνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, ακόμη και όσες δεν είναι εμφανείς.

Ιερ 44:4 Δεν είναι σαφές ότι πρέπει να αντιλήφθηκε εκ πείρας πως ο Θεός έστελνε τους προφήτες από συμπόνια για το λαό Του;

Ιερ 48:37 Η περιβολή με σάκο μπορεί να έδειχνε ταπεινοφροσύνη ή μετάνοια λόγω θεϊκής προειδοποίησης.

Ιερ 45:5 Γι’ αυτό, οι Χριστιανοί γονείς, ενεργώντας σοφά, παρέχουν στα παιδιά τους από τη βρεφική ηλικία το κατάλληλο πνευματικό περιβάλλον και το σωστό είδος εκπαίδευσης.

Ιερ 46:28 Για τους ατελείς γονείς δεν είναι πάντα εύκολο να βρίσκουν τέτοια ισορροπία.

Ιερ 46:28 Με αυτά τα λόγια, δίνεται στον Ησαΐα το προνόμιο να γράψει ιστορία εκ των προτέρων.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΙΕΡΕΜΙΑΣ 44-48”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!