«Να Σηκώσετε το Ξύλο του Βασανισμού σας και να με Ακολουθείτε Συνεχώς»

Μάρκ 8:34 Ο Ιησούς είπε: “Να με ακολουθείτε συνεχώς”. Γι’ αυτό λοιπόν, πρέπει να υπομένουμε. Πώς μπορείτε να αγωνίζεστε να το κάνετε αυτό όσον αφορά . . . την προσευχή; τη μελέτη; τη διακονία; την παρακολούθηση των συναθροίσεων; τα σχόλια στις συναθροίσεις;

Μάρκ 8:34​—Για να ακολουθούμε τον Χριστό, πρέπει να απαρνηθούμε τον εαυτό μας («ας απαρνηθεί τον εαυτό του» σημείωση μελέτης για Μαρ 8:34, nwtsty· w92 1/8 σ. 17 ¶14)

ας απαρνηθεί τον εαυτό του:

Ή «ας παραιτηθεί από κάθε δικαίωμα που έχει ο ίδιος πάνω στον εαυτό του». Αυτό δείχνει την προθυμία ενός ατόμου να αρνηθεί πλήρως τον εαυτό του ή να παραχωρήσει την ιδιοκτησία του εαυτού του στον Θεό. Η φράση του πρωτότυπου κειμένου ἀπαρνησάσθω ἑαυτον μπορεί να αποδοθεί «πρέπει να πει όχι στον εαυτό του», και δικαιολογημένα επειδή μπορεί να σημαίνει ότι κάποιος λέει όχι σε προσωπικές επιθυμίες, φιλοδοξίες ή ανέσεις. (2Κο 5:14, 15) Ο Μάρκος χρησιμοποίησε το ίδιο ρήμα όταν περιέγραψε την περίπτωση κατά την οποία ο Πέτρος αρνήθηκε τον Ιησού.​—Μαρ 14:30, 31, 72.

«Όστις θέλει να έλθη οπίσω μου», είπε ο Ιησούς Χριστός σε μια συγκέντρωση μαθητών του και άλλων, «ας απαρνηθή εαυτόν (ή αλλιώς, «πρέπει να πει ‘Όχι’ στον εαυτό του», Τσαρλς Μπ. Γουίλιαμς [Charles B. Williams]) και ας σηκώση τον σταυρόν αυτού, και ας με ακολουθή [συνεχώς, ΜΝΚ]». (Μάρκος 8:34) Από τη στιγμή που θα δεχτούμε αυτή την πρόσκληση, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να το κάνουμε αυτό ‘συνεχώς’, όχι επειδή η αυταπάρνηση έχει κάποια ειδική αξία, αλλά επειδή μια στιγμιαία απερισκεψία, ένα σφάλμα στην ορθή κρίση, μπορεί να καταστρέψει όλα όσα έχουν οικοδομηθεί, ακόμη και να θέσει σε κίνδυνο την αιώνια ευημερία μας. Η πνευματική πρόοδος γίνεται συνήθως με ένα μάλλον αργό ρυθμό, αλλά πόσο γρήγορα μπορεί να εκμηδενιστεί αν δεν βρισκόμαστε σε επιφυλακή συνεχώς!

Μάρκ 8:35-37​—Ο Ιησούς κάνει δύο ερωτήσεις που μας βάζουν σε σκέψεις και μας βοηθούν να επικεντρωθούμε στα πιο σημαντικά ζητήματα (w08 15/10 σ. 25, 26 ¶3, 4)

Σε εκείνη την ίδια περίπτωση, ο Ιησούς έθεσε δύο ερωτήματα που υποκινούν σε σκέψεις: «Τι ωφελεί τον άνθρωπο το να κερδίσει όλο τον κόσμο και να ζημιωθεί την ψυχή του;» και «Τι θα έδινε, πράγματι, ο άνθρωπος σε αντάλλαγμα για την ψυχή του;» (Μάρκ. 8:36, 37) Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι προφανής από ανθρώπινη άποψη. Δεν ωφελεί σε τίποτα τον άνθρωπο το να κερδίσει όλο τον κόσμο αν χάσει τη ζωή του, ή αλλιώς την ψυχή του. Τα αποκτήματα είναι χρήσιμα μόνο αν κάποιος είναι ζωντανός για να τα απολαμβάνει. Το δεύτερο ερώτημα του Ιησού, «Τι θα έδινε, πράγματι, ο άνθρωπος σε αντάλλαγμα για την ψυχή του;» μπορεί να υπενθύμισε στους ακροατές του τον ισχυρισμό που πρόβαλε ο Σατανάς στις ημέρες του Ιώβ: «Όλα όσα έχει ο άνθρωπος θα τα δώσει για χάρη της ψυχής του». (Ιώβ 2:4) Για ορισμένους ανθρώπους που δεν λατρεύουν τον Ιεχωβά, τα λόγια του Σατανά ίσως αληθεύουν. Πολλοί θα έκαναν τα πάντα, θα παραμέριζαν κάθε αρχή, μόνο και μόνο για να μείνουν ζωντανοί. Οι Χριστιανοί, όμως, βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά.

Γιατί έχουν βαθύτερο νόημα για τους Χριστιανούς τα ερωτήματα του Ιησού; Γνωρίζουμε ότι ο Ιησούς δεν ήρθε στη γη για να μας δώσει υγεία, πλούτο και μακροζωία σε αυτόν τον κόσμο. Ήρθε για να διανοίξει την ευκαιρία για αιώνια ζωή στο νέο κόσμο, και η προοπτική αυτής της ζωής είναι που έχει μεγάλη αξία για εμάς. (Ιωάν. 3:16) Ένας Χριστιανός θα αντιλαμβανόταν το πρώτο ερώτημα του Ιησού ως εξής: «Τι ωφελεί τον άνθρωπο το να κερδίσει όλο τον κόσμο και να χάσει την ελπίδα του για αιώνια ζωή;» Η απάντηση είναι ότι δεν τον ωφελεί σε τίποτα. (1 Ιωάν. 2:15-17) Για να βοηθηθούμε να απαντήσουμε στο δεύτερο ερώτημα του Ιησού, μπορούμε κάλλιστα να αναρωτηθούμε: “Πόσα είμαι διατεθειμένος να θυσιάσω τώρα προκειμένου να καταστήσω βέβαιη την ελπίδα μου για ζωή στο νέο κόσμο;” Η απάντησή μας στο συγκεκριμένο ερώτημα, όπως φανερώνεται από την πορεία της ζωής μας, αποκαλύπτει πόσο ισχυρή είναι αυτή η ελπίδα στις καρδιές μας.​—Παράβαλε Ιωάννης 12:25.

Μάρκ 8:38​—Χρειάζεται θάρρος για να ακολουθούμε τον Χριστό (jy σ. 143 ¶4)

Για να αποδειχτούν οι ακόλουθοι του Ιησού αντάξιοι της εύνοιάς του, πρέπει να είναι θαρραλέοι και αυτοθυσιαστικοί. Ο Ιησούς δηλώνει: «Όποιος ντραπεί για εμένα και για τα λόγια μου σε αυτή τη μοιχαλίδα και αμαρτωλή γενιά, και ο Γιος του ανθρώπου θα ντραπεί για αυτόν όταν έρθει με τη δόξα του Πατέρα του μαζί με τους αγίους αγγέλους». (Μάρκος 8:38) Ναι, όταν ο Ιησούς έρθει με αυτόν τον τρόπο, «θα ανταμείψει τον καθέναν σύμφωνα με τις πράξεις του».​—Ματθαίος 16:27.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Μάρκ 7:5-8​—Γιατί το πλύσιμο των χεριών αποτελούσε ζήτημα για τους Φαρισαίους; (w16.08 σ. 30 ¶1-4)

Αυτό ήταν ένα μόνο από τα πολλά ζητήματα για τα οποία οι εχθροί του Ιησού επέκριναν τον ίδιο και τους μαθητές του. Ο Μωσαϊκός Νόμος περιλάμβανε αρκετές εντολές για την τελετουργική καθαρότητα σχετικά με θέματα όπως οι σωματικές εκκρίσεις, η λέπρα και η μεταχείριση των πτωμάτων ανθρώπων και ζώων. Έδινε επίσης οδηγίες σχετικά με το πώς μπορούσε να αφαιρεθεί η ακαθαρσία. Αυτό μπορούσε να γίνει μέσω θυσίας, πλυσίματος ή ραντίσματος.​—Λευιτ., κεφ. 11-15· Αριθ., κεφ. 19.

Οι Ιουδαίοι ραβίνοι ανέλυαν και την παραμικρή λεπτομέρεια αυτών των νόμων. Μια πηγή αναφέρει ότι κάθε αιτία για ακαθαρσία αποτελούσε θέμα «προς εξέταση για να διαπιστωθεί υπό ποιες συνθήκες μπορούσε να προκληθεί η μόλυνση, πώς και σε τι βαθμό μπορούσε να μεταδοθεί σε άλλους, ποια σκεύη και αντικείμενα μπορούσαν να γίνουν ακάθαρτα και ποια όχι και, τελικά, ποια μέσα και τελετουργίες απαιτούνταν για τον καθαρισμό».

Οι εναντιούμενοι του Ιησού τον ρώτησαν: «Γιατί δεν βαδίζουν οι μαθητές σου σύμφωνα με την παράδοση των παλαιοτέρων, αλλά γευματίζουν με μολυσμένα χέρια;» (Μάρκ. 7:5) Αυτοί οι θρησκευτικοί εχθροί δεν αναφέρονταν στη λήψη μέτρων υγιεινής. Οι ραβίνοι ακολουθούσαν μια τελετουργία σύμφωνα με την οποία απαιτούσαν να χύνεται νερό πάνω στα χέρια τους προτού γευματίσουν. Η πηγή που παρατίθεται παραπάνω προσθέτει: «Αποτελούσε επίσης θέμα αντιλογίας το ποια σκεύη έπρεπε να χρησιμοποιούνται για την έκχυση, ποιο είδος νερού ήταν κατάλληλο, ποιος έπρεπε να το χύνει και μέχρι ποιου σημείου έπρεπε να καλύπτονται τα χέρια με νερό».

Η αντίδραση του Ιησού σε όλους αυτούς τους ανθρωποποίητους νόμους ήταν απλή. Εκείνος είπε στους Ιουδαίους θρησκευτικούς ηγέτες του πρώτου αιώνα: «Σωστά προφήτευσε ο Ησαΐας για εσάς, υποκριτές, όπως είναι γραμμένο: “Αυτός ο λαός με τιμάει με τα χείλη, αλλά η καρδιά τους είναι πολύ απομακρυσμένη από εμένα [τον Ιεχωβά]. Μάταια με λατρεύουν, επειδή διδάσκουν ως δόγματα εντολές ανθρώπων”. Έχοντας αφήσει την εντολή του Θεού, κρατάτε την παράδοση των ανθρώπων».​—Μάρκ. 7:6-8.

Μάρκ 7:32-35​—Πώς αποτελεί παράδειγμα για εμάς η στοχαστικότητα που έδειξε ο Ιησούς σε αυτόν τον κουφό άνθρωπο; (w00 15/2 σ. 17, 18 ¶9-11)

Ο άνθρωπος ήταν κουφός και μιλούσε με δυσκολία. Ο Ιησούς ίσως είχε αντιληφθεί την ιδιαίτερη νευρικότητα ή την αμηχανία αυτού του ανθρώπου. Στη συνέχεια έκανε κάτι που ήταν κάπως ασυνήθιστο. Τον πήρε παράμερα, μακριά από το πλήθος, σε ένα απομονωμένο μέρος. Κατόπιν χρησιμοποίησε μερικά σημάδια για να του δείξει τι θα έκανε. «Έβαλε τα δάχτυλά του μέσα στα αφτιά του ανθρώπου και, αφού έφτυσε, άγγιξε τη γλώσσα του». (Μάρκος 7:33) Ύστερα, ο Ιησούς σήκωσε τα μάτια του προς τον ουρανό και προσευχήθηκε αναστενάζοντας. Αυτές οι χαρακτηριστικές ενέργειες θα έλεγαν στον άνθρωπο: “Αυτό που θα κάνω για εσένα θα γίνει χάρη στη δύναμη του Θεού”. Τελικά, ο Ιησούς είπε: «Να ανοιχτείς». (Μάρκος 7:34) Τότε η ακοή του ανθρώπου αποκαταστάθηκε, και εκείνος μπορούσε να μιλάει φυσιολογικά.

Πώς μπορούμε να δείχνουμε στοχαστικότητα για τα αισθήματα των άλλων στην εκκλησία; στην οικογένεια; Τι στοχαστικότητα έδειχνε ο Ιησούς για τους άλλους! Ήταν ευαίσθητος στα αισθήματά τους, και αυτό το συμπονετικό ενδιαφέρον τον υποκινούσε κατόπιν να ενεργεί με τρόπους που έδειχναν ότι τα λάβαινε υπόψη. Ως Χριστιανοί, θα είναι καλό να καλλιεργούμε και να εκδηλώνουμε το νου του Χριστού ως προς αυτό. Η Γραφή μάς νουθετεί: «Να έχετε όλοι σας το ίδιο φρόνημα, να δείχνετε κατανόηση για τους άλλους, να νιώθετε αδελφική στοργή, να είστε τρυφερά συμπονετικοί, ταπεινόφρονες». (1 Πέτρου 3:8) Αυτό βεβαίως απαιτεί να μιλάμε και να ενεργούμε με τρόπους που δείχνουν ότι σεβόμαστε τα αισθήματα των άλλων.

Στην εκκλησία, μπορούμε να δείχνουμε στοχαστικότητα για τα αισθήματα των άλλων με το να τους προσδίδουμε αξιοπρέπεια και να τους συμπεριφερόμαστε όπως θα θέλαμε να μας συμπεριφέρονται εκείνοι. (Ματθαίος 7:12) Αυτό θα περιλάμβανε το να προσέχουμε τι λέμε καθώς και πώς το λέμε. (Κολοσσαείς 4:6) Να θυμάστε ότι “τα αστόχαστα λόγια μπορούν να χτυπούν σαν σπαθί”. (Παροιμίες 12:18) Τι θα πούμε για την οικογένεια; Ο σύζυγος και η σύζυγος που αγαπιούνται αληθινά είναι ευαίσθητοι στα αισθήματα ο ένας του άλλου. (Εφεσίους 5:33) Αποφεύγουν τα απότομα λόγια, την αμείλικτη κριτική και το δηκτικό σαρκασμό​—που όλα τους μπορούν να προκαλέσουν πληγωμένα αισθήματα τα οποία δεν επουλώνονται εύκολα. Και τα παιδιά επίσης έχουν αισθήματα, και οι στοργικοί γονείς τα λαβαίνουν αυτά υπόψη τους. Όταν η διόρθωση είναι αναγκαία, αυτοί οι γονείς την παρέχουν με τρόπους που δείχνουν σεβασμό για την αξιοπρέπεια των παιδιών τους και δεν τους προξενούν άσκοπη αμηχανία.* (Κολοσσαείς 3:21) Όταν εκδηλώνουμε στοχαστικότητα για τους άλλους με αυτόν τον τρόπο, δείχνουμε ότι έχουμε το νου του Χριστού.

Μάρκ 7:36​ Γιατί δεν ήθελε ο Ιησούς να διαφημίζονται τα θαύματά του; Αντί να βγάζουν οι άνθρωποι συμπεράσματα με βάση εντυπωσιακές ή πιθανώς διαστρεβλωμένες ειδήσεις, ο Ιησούς ήθελε να διακρίνουν οι ίδιοι ότι αυτός ήταν ο Χριστός και να πάρουν μια προσωπική απόφαση με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία. (Ησ. 42:1-4· Ματθ. 8:4· 9:30· 12:15-21· 16:20· Λουκ. 5:14) Εξαίρεση αποτέλεσε η περίπτωση του άλλοτε δαιμονισμένου άντρα στη χώρα των Γερασηνών. Ο Ιησούς τού είπε να πάει στο σπίτι του και να αναφέρει το ζήτημα στους συγγενείς του. Οι ντόπιοι είχαν ζητήσει από τον Ιησού να φύγει από εκείνη την περιοχή, και ως εκ τούτου αυτός θα είχε ελάχιστη ή καθόλου επαφή με τους ανθρώπους εκεί. Η παρουσία και η μαρτυρία ενός ανθρώπου στον οποίο ο Ιησούς είχε κάνει μια καλή πράξη θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν οποιαδήποτε αρνητικά σχόλια για την απώλεια των γουρουνιών.

Μάρκ 7:34 ​Πώς γνώριζε ο Μάρκος λεπτομέρειες σχετικά με τη συναισθηματική κατάσταση του Ιησού; Ο Μάρκος δεν ανήκε στους 12 αποστόλους ούτε ήταν στενός συνεργάτης του Ιησού. Σύμφωνα με την αρχαία παράδοση, ο στενός συνεργάτης του Μάρκου, ο απόστολος Πέτρος, ήταν η πηγή πολλών από τις πληροφορίες του Μάρκου.

Μάρκ 8:22-26​—Γιατί αποκατέστησε ο Ιησούς την όραση του τυφλού σε δύο φάσεις; Ο Ιησούς μπορεί να το έκανε αυτό από στοχαστικό ενδιαφέρον για τον άνθρωπο. Η σταδιακή αποκατάσταση της όρασης ενός ανθρώπου που είχε συνηθίσει στο σκοτάδι επί πολύ καιρό ίσως του επέτρεψε να προσαρμοστεί στη λαμπρότητα του ηλιακού φωτός.

Μάρκ 7:11 Ο Μάρκος δίνει εξηγήσεις για έθιμα, όρους, πεποιθήσεις και τοποθεσίες που ίσως δεν γνώριζαν οι μη Ιουδαίοι αναγνώστες. Διευκρινίζει πως οι Φαρισαίοι «έκαναν νηστείες», πως το κορβάν είναι «δώρο αφιερωμένο στον Θεό», πως οι Σαδδουκαίοι «λένε ότι δεν υπάρχει ανάσταση» και πως ο ναός βρισκόταν «αντίκρυ» «στο Όρος των Ελαιών». Εφόσον η γενεαλογία του Μεσσία θα ενδιέφερε κυρίως τους Ιουδαίους, την παραλείπει τελείως. Ο Μάρκος θέτει έτσι παράδειγμα για εμάς. Πρέπει να λαβαίνουμε υπόψη το υπόβαθρο των ακροατών μας όταν συμμετέχουμε στη Χριστιανική διακονία ή όταν εκφωνούμε ομιλίες στις συναθροίσεις.

Μάρκ 8:32-34. Πρέπει να αναγνωρίζουμε γρήγορα και να απορρίπτουμε οποιοδήποτε εσφαλμένο είδος καλοσύνης εκδηλώνουν οι άλλοι. Ο ακόλουθος του Χριστού πρέπει να είναι έτοιμος να «απαρνηθεί τον εαυτό του» και να πει όχι σε ιδιοτελείς επιθυμίες και φιλοδοξίες. Πρέπει να είναι διατεθειμένος να «σηκώσει το ξύλο του βασανισμού του»—να υποφέρει, αν χρειαστεί, ή να υποστεί χλευασμό ή διωγμό, ακόμη δε και να θανατωθεί λόγω του ότι είναι Χριστιανός. Επίσης, πρέπει να «ακολουθεί συνεχώς» τον Ιησού, συμβαδίζοντας με το δικό Του τρόπο ζωής. Η πορεία μας ως μαθητών απαιτεί να αναπτύξουμε και να διατηρήσουμε αυτοθυσιαστικό πνεύμα όπως το πνεύμα του Χριστού Ιησού.—Ματθ. 16:21-25· Λουκ. 9:22, 23.

Μάρκ 7:5-9 Δικαιοσύνη Δεν Αποκτάται με Προφορικές Παραδόσεις Έτσι, αντί να «περιφρουρήσουν το Νόμο» και να τον προστατέψουν, οι παραδόσεις τους εξασθένισαν το Νόμο και τον κατέστησαν άκυρο, όπως ακριβώς είπε ο Ιησούς: «Καλώς [επιδέξια, ΜΝΚ] αθετείτε την εντολήν του Θεού, δια να φυλάττητε την παράδοσίν σας».

Μάρκ 7:1-13 Μήπως ο Ιεχωβά Ζητάει Πάρα Πολλά από Εμάς; Τόνισε ότι οι φορτικοί ανθρωποποίητοι κανόνες και οι παραδόσεις τους, περιλαμβανομένων και των περίπλοκων καθαρισμών, καθιστούσαν «το λόγο του Θεού άκυρο».

Μάρκ 8:1-9 Η Χριστιανική Οικογένεια Βάζει τα Πνευματικά Πράγματα Πρώτα Τα θαύματα που έκανε τρέφοντας τους 5.000 άντρες και επίσης τους 4.000 αποτελούν απόδειξη της φροντίδας του και του αισθήματος ευθύνης που είχε.

Μάρκ 7:18-23 Ας Παρακινούμε σε Αγάπη και Καλά Έργα—Με Ποιον Τρόπο; Ωστόσο, η αγάπη που δείχνει ο Ιεχωβά και ο Χριστός προμηθεύοντας το λύτρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως απόδειξη του γεγονότος ότι αυτή δεν έχει μολυνθεί στα μάτια του Θεού από την αμαρτία κάποιου άλλου, αλλά ότι είναι πολύτιμη για τον Ιεχωβά και παραμένει στην αγάπη του.

Μάρκ 7:9-13 Η Πιο Ωφέλιμη Σύγκριση που θα Μπορούσατε να Κάνετε Αποδοκίμαζε όσους «νέρωναν» τις Γραφικές διδασκαλίες προωθώντας ανθρωποποίητες παραδόσεις.

Μάρκ 7:1-5 Να Μιμείστε Εκείνον που Υπόσχεται Αιώνια Ζωή Ο κοινός λαός, για παράδειγμα, ζούσε μέσα στον φόβο εξαιτίας των θρησκευτικών ηγετών, οι οποίοι τους εξαπατούσαν και τους καταφόρτωναν με πολλούς ανθρωποποίητους κανόνες

Μάρκ 7:5 Να Τιμάτε τους Ηλικιωμένους Ανάμεσά Σας Ο Ιησούς τόνισε αυτή την εντολή καταδικάζοντας τους Φαρισαίους και τους γραμματείς οι οποίοι αρνούνταν να φροντίσουν τους γονείς τους.

Μάρκ 7:26-30 Πλήθη Ενστερνίζονται τη Λατρεία του Ιεχωβά Η διαταραγμένη συνείδηση, η απεγνωσμένη αναζήτηση ελπίδας ή κάποιο πρόβλημα που τους απασχολεί έντονα μπορεί να οδηγήσει μερικούς να αναζητήσουν τον Θεό και έτσι να μάθουν σχετικά με το σκοπό του για την ανθρωπότητα.

Μάρκ 7:9-13 Να Έχετε Μεγάλη Εκτίμηση για τα Προνόμια της Ιερής Υπηρεσίας Από την άλλη μεριά, ο Ιησούς εξέθεσε τον εσφαλμένο τρόπο σκέψης οποιουδήποτε ισχυριζόταν ότι είχε αφιερώσει τα πάντα στον Θεό και κατόπιν δεν “έκανε απολύτως τίποτα για τον πατέρα του ή τη μητέρα του”.

Μάρκ 7:9-13 Οι Χριστιανές Γυναίκες Αξίζουν Τιμή και Σεβασμό Με αυτόν τον τρόπο, ο Ιησούς έδειξε ότι δεν επρόκειτο να περιοριστεί από αντιγραφικές παραδόσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που υποβίβαζαν τις γυναίκες.

Μάρκ 7:20-23 Κρατήστε τον Εαυτό σας στην Αγάπη του Θεού! Αλλά το σημαντικότερο είναι αυτό που είπε ο Ιησούς, ότι η πλεονεξία μολύνει τον άνθρωπο.

Μάρκ 7:32-35 Συμπόνια—Κλειδί για την Καλοσύνη και τη Σπλαχνικότητα Όταν θεράπευσε κάποιον κουφό, τον πήρε παράμερα, πιθανότατα για να μην έρθει άσκοπα σε δύσκολη θέση ή ξαφνιαστεί από τη θαυματουργική αποκατάστασή του.

Μάρκ 7:20-22 Είναι η Βασιλεία του Θεού Μέσα στην Καρδιά Μας; Ο ίδιος ο Ιησούς είπε: «Από μέσα, από την καρδιά των ανθρώπων, βγαίνουν βλαβεροί διαλογισμοί: πορνείες, κλοπές, φόνοι, μοιχείες, πλεονεξίες, πονηρές πράξεις».

Μάρκ 8:34-36 Ποιος θα μας Χωρίσει από την Αγάπη του Θεού; Όσοι παραμένουν όσια στην αγάπη του μπορούν να είναι πεπεισμένοι ότι θα λάβουν από τον Θεό ένα αιώνιο μέλλον, κάτι που δεν μπορεί να μας δώσει ο κόσμος.

Μάρκ 7:7, 8 Τι Λέει η Αγία Γραφή; Οι θρησκείες που βασίζονται σε ανθρώπινες απόψεις είναι μάταιες.​

Μάρκ 7:21, 22 Καρποφορεί η Αλήθεια σε Εκείνους που Διδάσκετε; Βέβαια, ό,τι και αν υπάρχει στην καρδιά του σπουδαστή θα αποκαλυφτεί αργά ή γρήγορα μέσω της συμπεριφοράς του

Μάρκ 7:21, 22 Η Ηθική Καθαρότητα Αποτελεί την Ομορφιά της Νεότητας Ο Ιησούς έφτασε στη ρίζα του προβλήματος όταν είπε: «Διότι έσωθεν εκ της καρδίας των ανθρώπων εξέρχονται οι διαλογισμοί οι κακοί, μοιχείαι, πορνείαι, . . . πλεονεξίαι».

Μάρκ 7:21, 22 Η Απληστία Μπορεί να Είναι Θανατηφόρα Όταν η απληστία μπει μέσα στη Χριστιανική εκκλησία, μπορεί να προκύψει πνευματική βλάβη ακόμη και θάνατος στρέφοντας τον ένα αδελφό εναντίον του άλλου και προκαλώντας μίσος σε τέτοιο βαθμό που να συμβεί πνευματική ‘ανθρωποκτονία’.

Μάρκ 8:38 Ανήκουμε στον Ιεχωβά Ο Ιεχωβά θα λυπόταν βαθιά αν, ενώ μας έχει διαλέξει ως μέλη του λαού του, εμείς διστάζαμε να λέμε στους άλλους ότι του ανήκουμε.

Μάρκ 8:38 «Δίδαξέ με να Κάνω το Θέλημά Σου» Βέβαια, υπάρχει “καιρός να σωπαίνουμε”, αλλά δεν πρέπει να ντρεπόμαστε που είμαστε Μάρτυρες του Ιεχωβά και ακόλουθοι του Ιησού.

Μάρκ 8:36 Είναι η Αναψυχή σας Ωφέλιμη; Αν η επιδίωξη οποιασδήποτε μορφής ψυχαγωγίας συνεπάγεται παραμέληση σημαντικών δραστηριοτήτων όπως η προσωπική μελέτη της Γραφής, η οικογενειακή λατρεία, η παρακολούθηση των Χριστιανικών συναθροίσεων ή η συμμετοχή στο κήρυγμα της Βασιλείας, τότε δεν αξίζει το τίμημα.

Μάρκ 8:38 Αντισταθείτε στην Πίεση της Κοινής Γνώμης Ο Ιησούς δήλωσε: «Όποιος ντραπεί για εμένα και τα λόγια μου σε αυτή τη μοιχαλίδα και αμαρτωλή γενιά, και ο Γιος του ανθρώπου θα ντραπεί για αυτόν όταν φτάσει με τη δόξα του Πατέρα του μαζί με τους αγίους αγγέλους».​

Μάρκ 8:34 Θρησκεία—Επιλογή Δική μου ή των Γονέων Μου; Μολονότι, λοιπόν, οι Χριστιανοί γονείς σήμερα κάνουν το καλύτερο που μπορούν για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να γίνουν υπηρέτες του Ιεχωβά, είναι απαραίτητο να αναπτύξουν αυτή την επιθυμία τα ίδια τα παιδιά.​

Μάρκ 7:6 Να Τιμάτε τον Ιεχωβά—Γιατί και Πώς; Ο Ιησούς καταδίκασε εκείνους που, ενώ τιμούσαν τον Θεό με τα χείλη τους, είχαν καρδιά η οποία ήταν πολύ απομακρυσμένη απ’ Αυτόν.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΡΚΟΣ 7, 8”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!