Ψλ 2:1-3—Προφητεύτηκε εχθρότητα προς τον Ιεχωβά και τον Ιησού (w04 15/7 σ. 16, 17 ¶4-8· it-2 1087, 1088· it-2 σ. 314 ¶3)

Πώς θα συνοψίζατε τα κύρια σημεία των εδαφίων Ψαλμός 2:1, 2;

Αναφερόμενος στις ενέργειες των εθνών και των αρχόντων τους, ο ψαλμωδός αρχίζει τη σύνθεσή του ψάλλοντας: «Γιατί ήρθαν τα έθνη σε αναβρασμό και οι εθνότητες εξακολούθησαν να μουρμουρίζουν κάτι το κενό; Οι βασιλιάδες της γης λαβαίνουν θέσεις και οι ανώτεροι αξιωματούχοι έχουν συγκεντρωθεί σαν ένας άνθρωπος εναντίον του Ιεχωβά και εναντίον του χρισμένου του».—Ψαλμός 2:1, 2.*

Τι το «κενό» «μουρμουρίζουν» οι εθνότητες;

Τι το «κενό» «μουρμουρίζουν» οι σημερινές εθνότητες; Αντί να δεχτούν τον Χρισμένο του Θεού—τον Μεσσία, δηλαδή τον Χριστό—τα έθνη “εξακολουθούν να μουρμουρίζουν”, ή να στοχάζονται, τη διαιώνιση της δικής τους εξουσίας. Αυτά τα λόγια του δεύτερου ψαλμού είχαν μια εφαρμογή και τον πρώτο αιώνα Κ.Χ. όταν οι ιουδαϊκές και οι ρωμαϊκές αρχές συνεργάστηκαν για να θανατώσουν τον Προσδιορισμένο Βασιλιά του Θεού, τον Ιησού Χριστό. Εντούτοις, η μεγαλύτερη εκπλήρωση άρχισε το 1914 όταν ο Ιησούς ενθρονίστηκε ως ουράνιος Βασιλιάς. Από τότε και έπειτα, καμιά πολιτική οντότητα στη γη δεν έχει αναγνωρίσει τον ενθρονισμένο Βασιλιά του Θεού.

Τι σήμαινε το ερώτημα του ψαλμωδού “γιατί οι εθνότητες μουρμουρίζουν κάτι το κενό”; Ο σκοπός τους είναι κενός. Είναι μάταιος και καταδικασμένος να αποτύχει. Δεν μπορούν να φέρουν ειρήνη και αρμονία σε αυτή τη γη. Εντούτοις, με τις ενέργειές τους φτάνουν στο σημείο να εναντιώνονται στη θεϊκή διακυβέρνηση. Στην πραγματικότητα, έχουν υιοθετήσει από κοινού μια επιθετική στάση και έχουν συγκεντρωθεί εναντίον του Υψίστου και του Χρισμένου του. Τι ανοησία!

Θριαμβευτής Βασιλιάς του Ιεχωβά

Πώς εφάρμοσαν οι πρώτοι ακόλουθοι του Ιησού τα εδάφια Ψαλμός 2:1, 2 στην προσευχή τους;

Οι ακόλουθοι του Ιησού εφάρμοσαν τα λόγια των εδαφίων Ψαλμός 2:1, 2 σε εκείνον. Όταν διώκονταν για την πίστη τους, προσευχήθηκαν: «Υπέρτατε Κύριε [Ιεχωβά], εσύ είσαι Αυτός ο οποίος έκανε τον ουρανό και τη γη και τη θάλασσα και όλα όσα υπάρχουν σε αυτά, και ο οποίος μέσω αγίου πνεύματος είπε με το στόμα του προπάτορά μας, του Δαβίδ του υπηρέτη σου: “Γιατί ήρθαν τα έθνη σε αναβρασμό και οι λαοί στοχάστηκαν κενά πράγματα; Οι βασιλιάδες της γης έλαβαν θέσεις και οι άρχοντες συγκεντρώθηκαν σαν ένας άνθρωπος εναντίον του Ιεχωβά και εναντίον του χρισμένου του”. Διότι, πράγματι, ο Ηρώδης [Αντίπας] και ο Πόντιος Πιλάτος μαζί με εθνικούς και με λαούς του Ισραήλ συγκεντρώθηκαν σε αυτή την πόλη εναντίον του αγίου υπηρέτη σου του Ιησού, τον οποίο έχρισες». (Πράξεις 4:24-27· Λουκάς 23:1-12)* Ναι, υπήρξε συνωμοσία εναντίον του χρισμένου υπηρέτη του Θεού, του Ιησού, τον πρώτο αιώνα. Ωστόσο, αυτός ο ψαλμός επρόκειτο να έχει άλλη μια εκπλήρωση αιώνες αργότερα.

Πώς εφαρμόζεται το εδάφιο Ψαλμός 2:3 στα σημερινά έθνη;

Όταν ο αρχαίος Ισραήλ είχε ανθρώπινο βασιλιά, όπως ήταν ο Δαβίδ, τα ειδωλολατρικά έθνη και οι άρχοντές τους συγκεντρώνονταν εναντίον του Θεού και του χρισμένου που είχε ενθρονίσει Εκείνος. Αλλά τι μπορεί να λεχθεί για την εποχή μας; Τα σημερινά έθνη δεν θέλουν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του Ιεχωβά και του Μεσσία. Γι’ αυτόν το λόγο, αναφέρεται ότι λένε: «Ας κόψουμε τα δεσμά τους και ας πετάξουμε από πάνω μας τα σχοινιά τους!» (Ψαλμός 2:3) Οι άρχοντες και τα έθνη θα αντιδρούσαν σε οποιουσδήποτε περιορισμούς θα έθεταν ο Θεός και ο Χρισμένος του. Βέβαια, κάθε προσπάθεια που θα κάνουν για να κόψουν αυτά τα δεσμά και να πετάξουν αυτά τα σχοινιά θα είναι μάταιη.

ΣΧΟΙΝΙ Αρκετές λέξεις του πρωτότυπου εβραϊκού κειμένου και μία του πρωτότυπου ελληνικού χρησιμοποιούνται στις Γραφές για να δηλώσουν κλωστές, ίνες, νήματα, κορδόνια και σχοινιά διαφόρων ειδών. Η πιο συχνή είναι η εβραϊκή λέξη χέβελ η οποία χρησιμοποιείται τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά με την έννοια του σχοινιού. (2Σα 17:13· Εκ 12:6· Ωσ 11:4) Μπορεί να σημαίνει, μεταξύ άλλων, μετρικό «σχοινί» (2Σα 8:2)—γι’ αυτό και χρησιμοποιείται μερικές φορές ως τοπογραφικός όρος για μια καταμετρημένη επιφάνεια—«μερίδιο» (Ιη 17:5, 14· 19:9) ή «περιοχή».—Δευ 3:4, 13, 14.

Στο πρωτότυπο ελληνικό κείμενο, η μόνη σχετική λέξη που χρησιμοποιείται είναι η λέξη σχοινίον, η οποία αναφέρεται σε κορδόνι ή σχοινί και μπορεί να υποδηλώνει ένα σχοινί φτιαγμένο από καλάμια ή βούρλα. Ο Ιησούς Χριστός, δίκαια αγανακτισμένος, “έφτιαξε ένα μαστίγιο από σχοινιά και έδιωξε από το ναό όλους εκείνους με τα πρόβατα και τα βόδια”, χρησιμοποιώντας προφανώς το μαστίγιο από σχοινιά, όχι πάνω στους ανθρώπους, αλλά στα ζώα.—Ιωα 2:13-17.

Στην αρχαιότητα μερικά κορδόνια και σχοινιά ήταν φτιαγμένα από λινάρι, ενώ άλλα από ίνες κάνναβης, ραμίας ή χουρμαδιάς. Στην Εσιών-γεβέρ ανακαλύφτηκε ένα γερό, χοντρό σχοινί φτιαγμένο από τις ίνες του φλοιού του φοίνικα. Προφανώς χρησιμοποιούσαν επίσης βούρλα και καλάμια διαφόρων ειδών, ενώ μεταξύ των υλικών που είχαν στη διάθεσή τους οι Αιγύπτιοι ήταν στριφτές δερμάτινες λωρίδες από τις οποίες κατασκεύαζαν ένα δυνατό σχοινί. Το σχοινί που έφτιαχναν από τις ίνες της ραμίας (βοιχμηρία η χιονώδης [Boehmeria nivea], ασιατικό φυτό της οικογένειας Κνιδώδη) ήταν πολύ γερό, ιδιαίτερα χρήσιμο για τα δίχτυα των ψαράδων.

Σε μερικές περιπτώσεις τα κορδόνια χρησιμοποιούνταν ως εξαρτήματα της αμφίεσης. Για παράδειγμα, ο Ιούδας φαίνεται ότι είχε το σφραγιδοφόρο δαχτυλίδι του περασμένο σε ένα «κορδόνι». (Εβρ., παθίλ [Γε 38:18, 25]) «Στριφτές αλυσίδες, σαν σχοινί, από καθαρό χρυσάφι» ήταν περασμένες μέσα από τους δύο κρίκους που βρίσκονταν στις άκρες του περιστήθιου το οποίο φορούσε ο αρχιερέας του Ισραήλ. (Εξ 39:15-18) Στα ανάκτορα του Πέρση Βασιλιά Ασσουήρη υπήρχαν μεταξύ άλλων «λινά, εκλεκτά βαμβακερά και μπλε υφάσματα πιασμένα με σχοινιά από εκλεκτό υλικό».—Εσθ 1:6.

Τα «σχοινιά της σκηνής» (από το εβρ., μαιθάρ) τα χρησιμοποιούσαν για να στερεώνουν τις σκηνές. (Ησ 54:2· Εξ 39:40) Τα σχοινιά χρησιμοποιούνταν επίσης ως δεσμά για τους αιχμαλώτους (Κρ 15:13-15· Ιεζ 3:25) και ως ξάρτια για τα πλοία. (Ησ 33:23) Στη Ραάβ ειπώθηκε να δέσει ένα «σχοινί [από το εβρ., τικβάχ] από κατακόκκινη κλωστή [εβρ., χουτ]» στο παράθυρο έτσι ώστε να διασωθεί η ίδια και το σπιτικό της από την καταστροφή της Ιεριχώς.—Ιη 2:18-21.

Δύο άλλες εβραϊκές λέξεις με παρόμοια σημασία είναι η λέξη αβόθ (Ησ 5:18), η οποία χρησιμοποιείται για τα «λουριά» της άμαξας, και η λέξη γεθαρίμ (Ιωβ 30:11· Ψλ 11:2), που αναφέρεται στις «χορδές» του τόξου.

Μεταφορική Χρήση. Ο εκκλησιαστής είπε: «Το τριπλό σχοινί δεν κόβεται γρήγορα». (Εκ 4:12) Αν κάποιος ξεπλέξει ένα σχοινί που αποτελείται από τρεις ίνες, οι μεμονωμένες ίνες σπάζουν γρήγορα. Αν, όμως, οι ίνες είναι πλεγμένες, το «τριπλό σχοινί» το οποίο προκύπτει δεν κόβεται εύκολα. Παρόμοια, όταν οι υπηρέτες του Θεού είναι στενά συνδεδεμένοι ο ένας με τον άλλον, ενωμένοι από πλευράς απόψεων και σκοπού, τότε διαθέτουν μεγαλύτερη πνευματική δύναμη, η οποία είναι απαραίτητη για να αντιμετωπίσουν την εναντίωση. Ο εκκλησιαστής παρότρυνε, επίσης, να θυμάται κανείς τον Δημιουργό στη νεότητά του, «προτού αφαιρεθεί το ασημένιο σχοινί» (Εκ 12:1, 6), προφανώς ο νωτιαίος μυελός, του οποίου η διατομή προξενεί το θάνατο.

Ο Δαβίδ, αναφερόμενος σε μια περίπτωση κατά την οποία φαινόταν ότι επίκειτο βίαιος θάνατος και έμοιαζε βέβαιο ότι τον περίμενε ο Σιεόλ, είπε «με περικύκλωσαν τα σχοινιά του θανάτου» και «τα σχοινιά του Σιεόλ με έζωσαν». Προφανώς, αισθανόταν σαν να είχαν ρίξει σχοινιά γύρω του που τον τραβούσαν στον τάφο, σέρνοντάς τον στο θάνατο και στον Σιεόλ.—Ψλ 18:4, 5.

Ο Ησαΐας είπε: «Αλίμονο σε εκείνους που σέρνουν το σφάλμα με σχοινιά αναλήθειας και την αμαρτία σαν με λουριά άμαξας», πιθανώς για να δείξει ότι ήταν προσκολλημένοι στο σφάλμα και στην αμαρτία, όπως τα ζώα είναι δεμένα με σχοινιά ή με λουριά στις άμαξες τις οποίες σέρνουν πίσω τους.—Ησ 5:18.

Οι ηττημένοι Σύριοι προέβησαν σε μια ενέργεια που προφανώς συμβόλιζε δουλική υποταγή και ταπείνωση, όταν «έζωσαν . . . με σάκο την οσφύ τους, έχοντας σχοινιά στο κεφάλι τους, και πήγαν στο βασιλιά του Ισραήλ», με σκοπό να εξασφαλίσουν την επιείκεια του Αχαάβ απέναντι στον Σύριο Βασιλιά Βεν-αδάδ Β΄. Καθένας από αυτούς μπορεί να φορούσε ένα σχοινί σαν ταινία γύρω από το κεφάλι του ή το λαιμό του.—1Βα 20:31-34.

Όπως τα ειδωλολατρικά έθνη και οι άρχοντές τους που δεν ήθελαν να γίνουν υποτελείς των Ισραηλιτών συνάγονταν εναντίον του Θεού και του χρισμένου του στην αρχαιότητα, έτσι και μια Μεσσιανική προφητεία προείπε ότι οι βασιλιάδες της γης και οι ανώτεροι αξιωματούχοι θα συγκεντρώνονταν σαν ένας άνθρωπος «εναντίον του Ιεχωβά και εναντίον του χρισμένου του, λέγοντας: “Ας κόψουμε τα δεσμά τους και ας πετάξουμε από πάνω μας τα σχοινιά τους!”» Τα έθνη και οι άρχοντές τους θα εναντιώνονταν σε οποιουσδήποτε περιορισμούς θα επέβαλλε ο Ιεχωβά και ο Χρισμένος του. Εντούτοις, οι προσπάθειές τους να κόψουν αυτού του είδους τα δεσμά και να πετάξουν από πάνω τους αυτά τα σχοινιά θα ήταν μάταιες.—Ψλ 2:1-9.

Τα σχοινιά μιας σκηνής που είναι κομμένα στα δύο και δεν μπορούν πλέον να την κρατήσουν όρθια χρησιμοποιούνται μεταφορικά για να μεταδώσουν την εικόνα της ερήμωσης. (Ιερ 10:20) Ωστόσο υπάρχει προφητική διαβεβαίωση και για το ακριβώς αντίθετο, την αποκατάσταση και την εύνοια του Ιεχωβά, με τα εξής λόγια: «Κοίταξε τη Σιών, την πόλη των γιορταστικών γεγονότων μας! Τα μάτια σου θα δουν την Ιερουσαλήμ ως έναν αδιατάρακτο τόπο κατοίκησης, μια σκηνή που κανείς δεν θα μαζέψει. Οι πάσσαλοί της δεν θα βγουν ποτέ, και κανένα από τα σχοινιά της δεν θα κοπεί στα δύο».—Ησ 33:20.

Ο Μεσσίας στις Εβραϊκές Γραφές. Στα εδάφια Δανιήλ 9:25, 26 η λέξη μασίαχ εφαρμόζεται αποκλειστικά στον ερχόμενο Μεσσία. (Βλέπε ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ.) Εντούτοις, πολλά άλλα εδάφια των Εβραϊκών Γραφών υποδεικνύουν επίσης αυτόν τον Ερχόμενο, έστω και αν δεν αναφέρονται αποκλειστικά σε αυτόν. Για παράδειγμα, το εδάφιο Ψαλμός 2:2 προφανώς είχε μια πρώτη εφαρμογή στον καιρό κατά τον οποίο οι Φιλισταίοι βασιλιάδες προσπάθησαν να εκθρονίσουν τον χρισμένο Βασιλιά Δαβίδ. Υπάρχει όμως και δεύτερη εφαρμογή που αφορά τον προειπωμένο Μεσσία, όπως επιβεβαιώνεται από τα εδάφια Πράξεις 4:25-27, τα οποία εφαρμόζονται στον Ιησού Χριστό. Επιπρόσθετα, πολλοί από τους ανθρώπους που αποκαλούνται «χρισμένοι» με διάφορους τρόπους προεικόνιζαν ή εξεικόνιζαν τον Ιησού Χριστό και το έργο που θα έκανε αυτός, μεταξύ των οποίων ανθρώπων ήταν ο Δαβίδ, ο αρχιερέας του Ισραήλ και ο Μωυσής (ο οποίος αναφέρεται ως “Χριστός” στα εδ. Εβρ 11:23-26).

Ψλ 2:8-12—Μόνο αυτοί που τιμούν τον χρισμένο Βασιλιά του Ιεχωβά θα αποκτήσουν ζωή (w04 1/8 σ. 5 ¶2, 3)

Η Κυβέρνηση της Βασιλείας του Θεού—Μια Πραγματικότητα Σήμερα

Αυτή η τελική συντριβή των εναντιούμενων εθνών με σιδερένιο σκήπτρο θα λάβει χώρα στον Αρμαγεδδώνα. Το τελευταίο βιβλίο της Γραφής, η Αποκάλυψη, περιγράφει αυτό το αποκορύφωμα ως τον «πόλεμο της μεγάλης ημέρας του Θεού του Παντοδύναμου», στον οποίο συγκεντρώνονται οι «βασιλιάδες ολόκληρης της κατοικημένης γης». (Αποκάλυψη 16:14, 16) Υπό την επιρροή των δαιμόνων, τα έθνη της γης θα ενωθούν τελικά έχοντας έναν αντικειμενικό σκοπό—να πολεμήσουν ενάντια στον Θεό τον Παντοδύναμο.

Ο καιρός κατά τον οποίο οι άνθρωποι θα συγκεντρωθούν για να πολεμήσουν ενάντια στην κυριαρχία του Θεού πλησιάζει γοργά. Η ειρωνεία είναι ότι η «ενότητά» τους δεν θα τους αποφέρει προσωπικά οφέλη. Αντίθετα, οι ενέργειές τους θα αποτελέσουν προοίμιο της από πολλού αναμενόμενης ειρήνης για όλη την ανθρωπότητα. Πώς θα γίνει αυτό; Σε εκείνη την τελική μάχη, η Βασιλεία του Θεού «θα συντρίψει και θα βάλει τέλος σε όλες αυτές τις βασιλείες [του κόσμου] και η ίδια θα παραμένει στους αιώνες». (Δανιήλ 2:44) Η Βασιλεία του Θεού, και όχι κάποιος ανθρώπινος οργανισμός, θα είναι η κυβέρνηση που θα πραγματοποιήσει την επιθυμία της ανθρωπότητας για παγκόσμια ειρήνη.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ψλ 2:7—Ποιο είναι το «διάταγμα του Ιεχωβά»; (w06 15/5 σ. 17 ¶6)

2:7—Ποιο είναι το «διάταγμα του Ιεχωβά»; Αυτό το διάταγμα είναι η διαθήκη για μια Βασιλεία, την οποία έχει κάνει ο Ιεχωβά με τον αγαπητό του Γιο, τον Ιησού Χριστό.—Λουκάς 22:28, 29.

Ψλ 3:2—Τι σημαίνει το Σέλαχ; (w06 15/5 σ. 18 ¶2)

Τι είναι το «Σέλαχ»; Αυτός ο όρος πιστεύεται γενικά ότι υποδηλώνει παύση για σιωπηλό στοχασμό, είτε μόνο στην υμνολογία είτε στην υμνολογία και στην ενόργανη μουσική. Η παύση χρησιμοποιούνταν για να παρουσιάσει με πιο εντυπωσιακό τρόπο τη σκέψη ή το συναίσθημα που εκφραζόταν προηγουμένως. Δεν είναι ανάγκη να διαβάζεται αυτή η λέξη όταν γίνεται δημόσια ανάγνωση των Ψαλμών.

Απαντήσεις σε Γραφικά Ερωτήματα

2:1, 2—Ποιο είναι το «κενό» πράγμα που εξακολουθούν να μουρμουρίζουν τα έθνη; Το «κενό» είναι η συνεχής ανησυχία των ανθρώπινων κυβερνήσεων για τη διαιώνιση της δικής τους εξουσίας. Αυτή η ανησυχία είναι κενή επειδή ο σκοπός τους είναι καταδικασμένος να αποτύχει. Μπορούν άραγε οι εθνότητες να ελπίζουν πραγματικά ότι θα επιτύχουν ενώ λαβαίνουν θέση «εναντίον του Ιεχωβά και εναντίον του χρισμένου του»;

2:7—Ποιο είναι το «διάταγμα του Ιεχωβά»; Αυτό το διάταγμα είναι η διαθήκη για μια Βασιλεία, την οποία έχει κάνει ο Ιεχωβά με τον αγαπητό του Γιο, τον Ιησού Χριστό.—Λουκάς 22:28, 29.

2:12—Με ποιον τρόπο μπορούν οι άρχοντες των εθνών να “φιλήσουν το γιο”; Στους Βιβλικούς χρόνους, το φίλημα αποτελούσε έκφραση φιλίας και πιστότητας. Ήταν ένας τρόπος να καλωσορίζουν τους επισκέπτες. Οι βασιλιάδες της γης προστάζονται να φιλήσουν τον Γιο—δηλαδή, να τον καλωσορίσουν ως τον Μεσσιανικό Βασιλιά.

3:επιγραφή—Ποιος είναι ο σκοπός της επικεφαλίδας που δίνεται σε ορισμένους ψαλμούς; Η επικεφαλίδα κατονομάζει μερικές φορές το συγγραφέα και/ή παρέχει πληροφορίες για τις περιστάσεις υπό τις οποίες έγινε η σύνθεση του ψαλμού, όπως στην περίπτωση του 3ου Ψαλμού. Η επιγραφή μπορεί επίσης να εξηγεί το σκοπό ή τη χρήση ενός συγκεκριμένου ύμνου (Ψαλμοί 4 και 5) καθώς και να δίνει μουσικές οδηγίες (Ψαλμός 6).

3:2—Τι είναι το «Σέλαχ»; Αυτός ο όρος πιστεύεται γενικά ότι υποδηλώνει παύση για σιωπηλό στοχασμό, είτε μόνο στην υμνολογία είτε στην υμνολογία και στην ενόργανη μουσική. Η παύση χρησιμοποιούνταν για να παρουσιάσει με πιο εντυπωσιακό τρόπο τη σκέψη ή το συναίσθημα που εκφραζόταν προηγουμένως. Δεν είναι ανάγκη να διαβάζεται αυτή η λέξη όταν γίνεται δημόσια ανάγνωση των Ψαλμών.

Μαθήματα για Εμάς

1:1. Η συναναστροφή με όσους δεν αγαπούν τον Ιεχωβά πρέπει να αποφεύγεται.—1 Κορινθίους 15:33.

1:2. Δεν πρέπει να αφήνουμε να περνάει ούτε μία ημέρα χωρίς να εξετάζουμε πνευματικά ζητήματα.—Ματθαίος 4:4.

4:4. Όταν είμαστε θυμωμένοι ή οργισμένοι, είναι σοφό να συγκρατούμε τη γλώσσα μας ώστε να μην πούμε κάτι για το οποίο θα μετανιώσουμε αργότερα.—Εφεσίους 4:26.

4:5. Οι πνευματικές μας θυσίες είναι «θυσίες της δικαιοσύνης» μόνο αν πηγάζουν από ορθά κίνητρα και αν η διαγωγή μας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Ιεχωβά.

6:5. Ποιος καλύτερος λόγος θα μπορούσε να υπάρχει για να συνεχίσουμε να ζούμε;—Ψαλμός 115:17.

9:12. Ο Ιεχωβά ψάχνει να βρει αιματοχυσία ώστε να τιμωρήσει τους ενόχους αίματος, αλλά θυμάται «την κραυγή των ταλαιπωρημένων».

1:1-3 Ασφαλώς, θέλουμε να είμαστε σαν αυτόν τον άνθρωπο.

3:4· 4:3 Οι συγκεκριμένοι ψαλμοί μάς διαβεβαιώνουν ότι ο Ιεχωβά βρίσκεται στο πλευρό των πιστών υπηρετών του μέρα νύχτα και τους ευλογεί παρέχοντάς τους υποστήριξη, ειρήνη, καθώς και ένα αίσθημα ασφάλειας.

Ο 2ος Ψαλμός, προφητεία που ο Πέτρος εφάρμοσε στον Ιησού Χριστό (Πρ 4:25-27), έδειξε ότι ο χρισμένος του Ιεχωβά θα χρησιμοποιούσε σιδερένιο σκήπτρο για να συντρίψει τα έθνη.

8:1 Η αγάπη μας για το όνομα του Ιεχωβά θα μας βοηθάει να μην κάνουμε τίποτε που θα μπορούσε να επιφέρει όνειδος σε αυτό το άγιο όνομα.

2:1-9 Η προφητεία του Δανιήλ παρουσιάζει τη Μεσσιανική Βασιλεία σαν «μια πέτρα» που αποσπάστηκε από ένα «βουνό».

2:1-9 Αυτές οι κυβερνήσεις πρέπει, λοιπόν, να απομακρυνθούν ώστε να προετοιμαστεί το έδαφος για τη δίκαιη διακυβέρνηση της Βασιλείας του Ιεχωβά υπό τον Χριστό.

2:1-9 Μόνο η δίκαιη κυβέρνηση του Θεού θα άρχει για πάντα πάνω σε μια δίκαιη ανθρώπινη κοινωνία.

2:6-12 Επομένως, πρέπει να ρωτήσουμε τον εαυτό μας: “Είμαστε υπέρ ή κατά της διακυβέρνησης από τον Θεό;”

2:1-3, 6-8 Γι’ αυτό, ο Ιησούς προειδοποίησε τους μαθητές του: «Ο δούλος δεν είναι μεγαλύτερος από τον κύριό του.

2:2,3 Παρατηρήστε ότι οι άρχοντες του κόσμου θα συγκεντρώνονταν σαν ένας άνθρωπος εναντίον του Ιεχωβά, του Δημιουργού του σύμπαντος, και εναντίον του χρισμένου του, ή αλλιώς του διορισμένου του Βασιλιά, του Ιησού Χριστού.

6:6 Καταγράφοντας τέτοια αισθήματα, μπορείς να “διαφυλάξεις την πρακτική σοφία και την ικανότητα σκέψης”

2:4-8 Ο Ιησούς θα ελευθερώσει τους φτωχούς και θα βάλει τέλος στην καταδυνάστευση και στη βία.

2:2, 6-9 Οι άνθρωποι προσεύχονται για αυτή την κατάληξη όταν απαγγέλλουν το «Πάτερ Ημών», λέγοντας: «Ελθέτω η βασιλεία σου· γενηθήτω το θέλημά σου, .

1:2, 3 λένε σχετικά με το θεοσεβή άνθρωπο: «Η ευχαρίστησή του είναι στο νόμο του Ιεχωβά, και το νόμο του διαβάζει χαμηλόφωνα ημέρα και νύχτα.

1:1,2 Η αγάπη για τον πλησίον μάς κάνει να αντιλαμβανόμαστε την πνευματική ανάγκη των άλλων και μας ωθεί να είμαστε ζηλωτές στο κήρυγμα και στη διδασκαλία των καλών νέων της Βασιλείας.

8:3,4 Αυτό το βαθύ δέος οδηγεί σε ευλάβεια, η οποία μας υποκινεί να ευχαριστούμε και να αινούμε τον Ιεχωβά για όλα όσα κάνει για εμάς.

1:1-3 Μπορούν να ενισχύουν περισσότερο το γάμο τους έχοντας ένα πρόγραμμα Οικογενειακής Λατρείας που είναι απολαυστικό και πνευματικά αναζωογονητικό.

1:2,3 Η εφαρμογή των συμβουλών του Θεού συμβάλλει καθοριστικά και στην επιτυχία ενός γάμου.

6:6 Καταγράφοντας αυτά τα αισθήματα, μπορείς να “διαφυλάξεις την πρακτική σοφία και την ικανότητα σκέψης”

1:1-3,6 Αν και η ικανότητα ανάγνωσης δεν αποτελεί προϋπόθεση για σωτηρία, η Γραφή συνδέει το διάβασμα με σπουδαία πνευματικά οφέλη.

5:11 «Όλοι εκείνοι που καταφεύγουν [στον Ιεχωβά] θα χαρούν· στον αιώνα θα κραυγάζουν με ευφροσύνη»,

2:4-6 Γι’ αυτό, διαβάζουμε ότι ο Εζεκίας και ο Ησαΐας, όταν αντιμετώπισαν μια μεγάλη απειλή, «προσεύχονταν . . .

2:1-4 Το σοφό άτομο δεν θέλει ασφαλώς να κάνει τον Ιεχωβά να γελάει μαζί του.

2:6-9 Με τον καιρό, αυτή η κυβέρνηση θα αναλάβει τις υποθέσεις της γης για να επιτελέσει τον αρχικό σκοπό του Θεού και να μεταμορφώσει τη γη σε παράδεισο.

1:1-3 Αν σας καταβαρύνουν αισθήματα μοναξιάς, στοχαστείτε τη στοργική φροντίδα που δείχνει ο Ιεχωβά όπως αυτή αποκαλύπτεται στο Λόγο Του.

1:1,2 Έχετε εσείς αυτή την ευχαρίστηση στη ζωή σας;

1:1-3 Παρέχει άφθονη καθοδηγία ακριβώς όταν τη χρειαζόμαστε.

1:1-3 Μπορούν να ενισχύουν περισσότερο το γάμο τους έχοντας ένα πρόγραμμα Οικογενειακής Λατρείας που είναι απολαυστικό και πνευματικά αναζωογονητικό.

5:4-6 λένε για τον Ιεχωβά: «Εσύ δεν είσαι Θεός που βρίσκει ευχαρίστηση στην πονηρία

1:1-3 «Ευτυχισμένοι είναι εκείνοι που ακούν το λόγο του Θεού και τον τηρούν», είπε ο Ιησούς.

6:6 Μερικές φορές, ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσεις τον πόνο είναι να περάσεις μέσα από αυτόν και όχι να τον παρακάμψεις.

1:1-3 Επιπλέον, μπορούν να είναι βέβαιοι για την επιδοκιμασία και την υποστήριξη του Δημιουργού.

1:1-3 Οι γνήσιοι Χριστιανοί δέχονταν ανέκαθεν τη Γραφή, «όχι ως το λόγο ανθρώπων, αλλά, όπως είναι αληθινά, ως το λόγο του Θεού».

2:6-8 Ενόσω ο Ιησούς ήταν στη γη, υποκινούμενος από έλεος έκανε μερικές από τις πιο καταπληκτικές του θεραπείες το Σάββατο, δείχνοντας έτσι το είδος της ανακούφισης που θα φέρει σε ανθρώπους από όλα τα έθνη στη διάρκεια της Χιλιετούς Βασιλείας του.

1:1-3 Δεν πρέπει να επιτρέπουμε σε περισπασμούς—όπως είναι η τηλεόραση ή τα χόμπι, τα οποία δεν απαιτούν μεγάλη διανοητική προσπάθεια—να μας εμποδίζουν να κάνουμε βαθείς συλλογισμούς.

2:6-8 Τέτοια εκτίμηση εκδηλώνεται με υπακοή στον Ιησού—συμμετέχοντας προσωπικά και με ζήλο στο έργο που εκείνος ανέθεσε στους ακολούθους του.

7:8,9 Γνωρίζουμε ότι ο Θεός είναι σε θέση να δει τα ενδόμυχα του εσωτερικού ανθρώπου, τη συμβολική «καρδιά και τα νεφρά».

1:1-3 Δεν πρέπει ποτέ να δυσανασχετούμε για το χρόνο που χρειάζεται να δαπανούμε προκειμένου να διαβάζουμε το Λόγο του Θεού καθημερινά.

1:1-3 Χάρη στα ευχάριστα λόγια τους και στο καλό τους παράδειγμα, τα πιστά ηλικιωμένα άτομα αποτελούν τεράστια πηγή ενθάρρυνσης για τους άλλους και συνεχίζουν να καρποφορούν τον έναν χρόνο μετά τον άλλον.

1:1-3 Θα σας βοηθάει να διαλέγετε σοφά τους φίλους σας, να επιλέγετε ωφέλιμη αναψυχή και να αντεπεξέρχεστε σε αναρίθμητες άλλες προκλήσεις.

1:1-3 Θα αποκτήσετε σοφία, ενόραση και κατανόηση, κάτι που θα σας βοηθήσει να “συγκρατείτε τα πόδια σας από κάθε κακό δρόμο”.

1:1-3 Η μελέτη της Γραφής και ο στοχασμός γύρω από όσα λέει θα σας φέρει ευτυχία επειδή έτσι θα ικανοποιείται η πνευματική σας ανάγκη.

1:1-3 Επιπρόσθετα, ο Ιεχωβά βλέπει τις προσπάθειές σου και δείχνει την εκτίμησή του για την πιστότητά σου.

2:10,11 Πολλές φορές, όταν κάποιοι Μάρτυρες του Ιεχωβά έχουν αντιμετωπίσει ψευδείς κατηγορίες σε δικαστήριο, ορισμένοι δικαστές έχουν υποστηρίξει την ελευθερία λατρείας, και εμείς το εκτιμούμε αυτό.

1:1-3 Είναι επιτακτικό να συναναστρέφονται με τους ομοπίστους τους στις Χριστιανικές συναθροίσεις.

1:1-3 Έτσι λοιπόν, να δίνετε προσοχή στη νουθεσία του Ιησού και να επενδύετε σοφά συσσωρεύοντας «θησαυρούς στον ουρανό, όπου ούτε ο σκόρος ούτε η σκουριά καταστρέφουν και όπου κλέφτες δεν κάνουν διαρρήξεις ούτε κλέβουν».

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΨΑΛΜΟΙ 1-10”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!