«Ο Ιεχωβά Βρίσκει Ευχαρίστηση στην Όσια Αγάπη—Εσείς;»

Ωσ 6:4, 5—Ο Ιεχωβά δυσαρεστήθηκε επειδή οι Ισραηλίτες έδειξαν έλλειψη όσιας αγάπης (w10 15/8 σ. 25 ¶18)

Γιατί δεν πρέπει να απομακρύνεται από τη γλώσσα μας ο νόμος της στοργικής καλοσύνης στις επαφές μας με τους συλλάτρεις μας; Η όσια αγάπη πρέπει να είναι φανερή σε όλες τις επαφές μας με τους συλλάτρεις μας. Ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις, ο νόμος της στοργικής καλοσύνης δεν πρέπει να απομακρύνεται από τη γλώσσα μας. Όταν η στοργική καλοσύνη των γιων του Ισραήλ έγινε «σαν τη δροσιά που χάνεται νωρίς», ο Ιεχωβά δυσαρεστήθηκε. (Ωσηέ 6:4, 6) Απεναντίας, ο Ιεχωβά ευαρεστείται όταν κάνουμε συνήθειά μας την εκδήλωση στοργικής καλοσύνης. Δείτε πώς ευλογεί όσους την επιδιώκουν.

Ωσ 6:6—Ο Ιεχωβά ευαρεστείται όταν δείχνουμε όσια αγάπη (w07 15/9 σ. 16 ¶8· w07 15/6 σ. 27 ¶7)

Αν κάποιος πράττει την αμαρτία, αυτό δείχνει έλλειψη όσιας αγάπης για τον Θεό. Καμία ποσότητα πνευματικών θυσιών δεν μπορεί να αντισταθμίσει αυτή την ανεπάρκεια.

Γιατί δίνει ο Ιεχωβά περισσότερη έμφαση στην υπακοή από ό,τι στις θυσίες; Σε σχέση με αυτό, θυμηθείτε ότι στο παρελθόν ο Ιεχωβά αποκάλυψε στον αρχαίο λαό του πως η υπακοή ήταν πιο σημαντική από τις θυσίες ζώων. (Παροιμίες 21:3, 27· Ωσηέ 6:6· Ματθαίος 12:7) Πώς μπορούσε να ισχύει αυτό αφού ο ίδιος ο Ιεχωβά είχε προστάξει το λαό του να προσφέρει τέτοιες θυσίες; Αυτό είναι αλήθεια, αλλά ποιο είναι το κίνητρο του ατόμου που προσφέρει τη θυσία; Την προσφέρει για να ευαρεστήσει τον Θεό; Ή μήπως ακολουθεί απλώς κάποια τελετουργία; Αν ένας λάτρης επιθυμεί αληθινά να ευαρεστήσει τον Θεό, θα φροντίζει να υπακούει σε όλες τις εντολές του Θεού. Ο Θεός δεν έχει ανάγκη τις θυσίες ζώων, αλλά η υπακοή μας είναι ένα πολύτιμο πράγμα που μπορούμε να του προσφέρουμε.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Ωσ 1:7—Πότε δείχτηκε έλεος και παρασχέθηκε σωτηρία στον οίκο του Ιούδα; (w07 15/9 σ. 14 ¶7)

Πότε δείχτηκε έλεος και παρασχέθηκε σωτηρία στον οίκο του Ιούδα; Αυτό εκπληρώθηκε το 732 Π.Κ.Χ., στις μέρες του Βασιλιά Εζεκία. Τότε ο Ιεχωβά έθεσε τέρμα στην ασσυριακή απειλή κατά της Ιερουσαλήμ στέλνοντας έναν άγγελο ο οποίος θανάτωσε 185.000 στρατιώτες του εχθρού μέσα σε μία νύχτα. (2 Βασιλέων 19:34, 35) Ο Ιεχωβά απελευθέρωσε έτσι τον Ιούδα, όχι «με τόξο ή με σπαθί ή με πόλεμο, με άλογα ή με ιππείς», αλλά με έναν άγγελο.

Ωσ 2:18—Πώς εκπληρώθηκε αυτό το εδάφιο στο παρελθόν, και πώς θα εκπληρωθεί στο μέλλον; (w05 15/11 σ. 20 ¶16· g05 8/9 σ. 12 ¶2)

Ο Θεός εκπλήρωσε επίσης την εξής υπόσχεση: «Θα συνάψω διαθήκη εκείνη την ημέρα σε σχέση με τα θηρία του αγρού και με τα πετούμενα πλάσματα των ουρανών και με τα ερπετά της γης· και το τόξο και το σπαθί και τον πόλεμο θα τα συντρίψω από τον τόπο, και θα τους κάνω να πλαγιάζουν με ασφάλεια». (Ωσηέ 2:18) Το Ιουδαϊκό υπόλοιπο που επέστρεψε στην πατρίδα του ζούσε με ασφάλεια και δεν είχε τίποτα να φοβηθεί από τα ζώα. Αυτή η προφητεία είχε και μια εκπλήρωση το 1919 Κ.Χ., όταν το υπόλοιπο του πνευματικού Ισραήλ απελευθερώθηκε από τη “Βαβυλώνα τη Μεγάλη”, την παγκόσμια αυτοκρατορία της ψεύτικης θρησκείας. Τώρα κατοικούν με ασφάλεια και απολαμβάνουν τη ζωή στον πνευματικό παράδεισο μαζί με τους συντρόφους τους, οι οποίοι ελπίζουν να ζήσουν για πάντα στη γη. Δεν υπάρχουν ζωώδη χαρακτηριστικά μεταξύ αυτών των αληθινών Χριστιανών.

Στην πραγματικότητα, η ζωή στη γη θα χαρακτηρίζεται από ένα νέο είδος αρμονίας, επειδή ο Θεός θα διδάξει στους όσιους ανθρώπινους υπηκόους του πώς να φροντίζουν κατάλληλα το γήινο σπίτι τους. Μάλιστα θα “συνάψει διαθήκη”, σαν να λέγαμε, με όλα τα αρπακτικά θηρία, κάνοντάς τα να ζουν υποτασσόμενα ειρηνικά στους ανθρώπους.

Ωσ 1:1—Γιατί αναφέρει ο Ωσηέ και τους τέσσερις βασιλιάδες οι οποίοι κυβέρνησαν τον Ιούδα κατά τη διάρκεια της διακονίας του ενώ κατονομάζει μόνο έναν άρχοντα του Ισραήλ; Αυτό συμβαίνει επειδή μόνο οι βασιλιάδες από την οικογενειακή γραμμή του Δαβίδ αναγνωρίζονταν ως οι δικαιωματικοί άρχοντες του εκλεκτού λαού του Θεού. Οι βασιλιάδες του βόρειου βασιλείου δεν ήταν από τη γενεαλογική γραμμή του Δαβίδ, ενώ οι βασιλιάδες του Ιούδα ήταν.

Ωσ 1:2-9—Πήρε πράγματι ο Ωσηέ σύζυγο πορνείας; Ναι, ο Ωσηέ όντως παντρεύτηκε μια γυναίκα η οποία έγινε αργότερα μοιχαλίδα. Ο προφήτης δεν λέει κάτι που να δείχνει ότι όσα ανέφερε για την οικογενειακή του ζωή ήταν όνειρο ή όραμα.

Ωσ 1:7—Πότε δείχτηκε έλεος και παρασχέθηκε σωτηρία στον οίκο του Ιούδα; Αυτό εκπληρώθηκε το 732 Π.Κ.Χ., στις μέρες του Βασιλιά Εζεκία. Τότε ο Ιεχωβά έθεσε τέρμα στην ασσυριακή απειλή κατά της Ιερουσαλήμ στέλνοντας έναν άγγελο ο οποίος θανάτωσε 185.000 στρατιώτες του εχθρού μέσα σε μία νύχτα. (2 Βασιλέων 19:34, 35) Ο Ιεχωβά απελευθέρωσε έτσι τον Ιούδα, όχι «με τόξο ή με σπαθί ή με πόλεμο, με άλογα ή με ιππείς», αλλά με έναν άγγελο.

Ωσ 1:10, 11—Εφόσον το βόρειο βασίλειο του Ισραήλ έπεσε το 740 Π.Κ.Χ., πώς “συγκεντρώθηκαν και αποτέλεσαν μια ενότητα” οι γιοι του Ισραήλ με τους γιους του Ιούδα; Πολλά άτομα από το βόρειο βασίλειο είχαν πάει στον Ιούδα προτού οι κάτοικοι της γης του Ιούδα οδηγηθούν σε αιχμαλωσία στη Βαβυλώνα το 607 Π.Κ.Χ. (2 Χρονικών 11:13-17· 30:6-12, 18-20, 25) Όταν οι Ιουδαίοι εξόριστοι επέστρεψαν στην πατρίδα τους το 537 Π.Κ.Χ., απόγονοι εκείνων που προέρχονταν από το βόρειο βασίλειο του Ισραήλ ήταν μεταξύ αυτών που επέστρεψαν.—Έσδρας 2:70.

Ωσ 2:21-23—Τι προέλεγε ο Ιεχωβά με τα λόγια: “Θα σπείρω την [Ιεζραέλ] σαν σπόρο για εμένα στη γη και θα της δείξω έλεος”; Ο πρωτότοκος γιος που απέκτησε ο Ωσηέ από τη Γόμερ λεγόταν Ιεζραέλ. (Ωσηέ 1:2-4) Η σημασία αυτού του ονόματος, «Ο Θεός θα Σπείρει», είναι προφητική και δείχνει ότι ο Ιεχωβά θα συγκέντρωνε ένα πιστό υπόλοιπο το 537 Π.Κ.Χ. και θα τους έσπερνε σαν σπόρους στον Ιούδα. Η γη η οποία είχε μείνει ερημωμένη 70 χρόνια θα χρειαζόταν τώρα να παράγει σιτηρά, γλυκό κρασί και λάδι. Με ποιητικό τρόπο, η προφητεία δηλώνει ότι αυτά τα καλά πράγματα θα έκαναν έκκληση στη γη για να απελευθερώσει τα θρεπτικά συστατικά της, και η γη θα ζητούσε από τους ουρανούς βροχή. Με τη σειρά τους, οι ουρανοί θα παρακαλούσαν τον Θεό να δώσει σύννεφα βροχής. Όλα αυτά θα γίνονταν με σκοπό να καλυφτούν πλουσιοπάροχα οι ανάγκες του υπολοίπου που θα επέστρεφε. Οι απόστολοι Παύλος και Πέτρος εφαρμόζουν το εδάφιο Ωσηέ 2:23 στη συγκέντρωση ενός υπολοίπου του πνευματικού Ισραήλ.—Ρωμαίους 9:25, 26· 1 Πέτρου 2:10.

Ωσ 1:2-9· 3:1, 2. Σκεφτείτε την προσωπική θυσία που έκανε ο Ωσηέ με το να διατηρήσει έναν γάμο για να συμμορφωθεί με το θεϊκό θέλημα! Όσον αφορά την επιτέλεση του θελήματος του Θεού, σε ποιο βαθμό είμαστε εμείς πρόθυμοι να παραμερίσουμε τις προσωπικές μας προτιμήσεις;

Ωσ 1:6-9. Ο Ιεχωβά μισεί την πνευματική μοιχεία, όπως ακριβώς μισεί και την κυριολεκτική μοιχεία.

Ωσ 1:7, 10, 11· 2:14-23. Όσα προείπε ο Ιεχωβά για τον Ισραήλ και τον Ιούδα εκπληρώθηκαν. Ο λόγος του Ιεχωβά βγαίνει πάντοτε αληθινός.

Ωσ 2:16, 19, 21-23· 3:1-4. Ο Ιεχωβά είναι πρόθυμος να συγχωρεί όσους εκδηλώνουν εγκάρδια μετάνοια. (Νεεμίας 9:17) Όπως ο Ιεχωβά, έτσι και εμείς πρέπει να είμαστε συμπονετικοί και ελεήμονες στις σχέσεις μας με τους άλλους.

Ωσ 6:1-3—Ποιος έλεγε: «Ελάτε να επιστρέψουμε στον Ιεχωβά»; Οι άπιστοι Ισραηλίτες ίσως παρότρυναν ο ένας τον άλλον να επιστρέψουν στον Ιεχωβά. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε αυτοί απλώς προσποιούνταν ότι είχαν μετανοήσει. Η στοργική τους καλοσύνη ήταν σύντομη και παροδική σαν «τα πρωινά σύννεφα και . . . τη δροσιά που χάνεται νωρίς». (Ωσηέ 6:4) Από την άλλη πλευρά, αυτός που μιλάει θα μπορούσε να είναι ο Ωσηέ ο οποίος παρακαλεί το λαό να επιστρέψει στον Ιεχωβά. Όπως και να έχουν τα πράγματα, οι παραστρατημένοι κάτοικοι του δεκάφυλου βασιλείου του Ισραήλ χρειαζόταν να εκδηλώσουν γνήσια μετάνοια και να επιστρέψουν πραγματικά στον Ιεχωβά.

Ωσ 7:4—Με ποιον τρόπο ήταν οι μοιχοί Ισραηλίτες “σαν φούρνος που τον άναψαν”; Αυτή η παρομοίωση δείχνει παραστατικά πόσο έντονες ήταν οι κακές επιθυμίες στην καρδιά τους.

Ωσ 4:1, 6. Αν θέλουμε να παραμείνουμε στην εύνοια του Ιεχωβά, πρέπει να συνεχίσουμε να αποκτούμε γνώση για αυτόν και να ζούμε σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε.

Ωσ 4:9-13. Ο Ιεχωβά θα λογαριαστεί με εκείνους που διαπράττουν σεξουαλική ανηθικότητα και ασκούν ακάθαρτη λατρεία.—Ωσηέ 1:4.

Ωσ 5:1. Όσοι αναλαμβάνουν την ηγεσία ανάμεσα στο λαό του Θεού πρέπει να απορρίπτουν εντελώς την αποστασία. Ειδάλλως, μπορεί να παρασύρουν μερικούς ώστε να εμπλακούν στην ψεύτικη λατρεία, και έτσι να γίνουν “παγίδα και δίχτυ” για αυτούς.

Ωσ 6:1-4· 7:14, 16. Το να μετανοεί κάποιος μόνο με λόγια είναι υποκριτικό και μάταιο. Για να λάβει το έλεος του Θεού, ο παραβάτης πρέπει να εκδηλώσει εγκάρδια μετάνοια, την οποία θα αποδείξει επιστρέφοντας σε κάτι «υψηλότερο», δηλαδή σε μια εξυψωμένη μορφή λατρείας. Οι πράξεις του πρέπει να εναρμονίζονται με τους υψηλούς κανόνες του Θεού.—Ωσηέ 7:16, υποσημείωση στη ΜΝΚ.

Ωσ 6:6. Αν κάποιος πράττει την αμαρτία, αυτό δείχνει έλλειψη όσιας αγάπης για τον Θεό. Καμία ποσότητα πνευματικών θυσιών δεν μπορεί να αντισταθμίσει αυτή την ανεπάρκεια.

Ωσ 4:11 Ποια Είναι η Άποψη του Θεού για το Αλκοόλ; Οι Γραφές προειδοποιούν: «Το κρασί και το γλυκό κρασί είναι αυτά που αφαιρούν το καλό κίνητρο».

Ωσ 4:11 Να Διατηρείτε Ισορροπημένη Άποψη για τη Χρήση Αλκοόλ «Το κρασί και το γλυκό κρασί είναι αυτά που αφαιρούν το καλό κίνητρο», λέει η Αγία Γραφή.

Ωσ 4:6 Να Υπηρετείτε τον Θεό με Πρόθυμο Πνεύμα Ο Ιεχωβά απέρριψε τέτοιες θυσίες και, τελικά, αυτούς που τις πρόσφεραν

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΩΣΗΕ 1-7”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!