Εσθ 3:5-9—Ο Αμάν επιδίωξε να αφανίσει τον λαό του Θεού (ia σ. 131 ¶18,19)
Γιατί μπορεί να αρνούνταν ο Μαροδοχαίος να προσκυνήσει τον Αμάν; (Βλέπε επίσης υποσημείωση.) (β) Πώς μιμούνται άντρες και γυναίκες πίστης σήμερα το παράδειγμα του Μαροδοχαίου;

Κάποιος ονόματι Αμάν έγινε σπουδαίος και τρανός στην αυλή του Ασσουήρη. Ο βασιλιάς τον διόρισε πρωθυπουργό, καθιστώντας τον κυριότερο σύμβουλό του και δεύτερο τη τάξει στην αυτοκρατορία. Μάλιστα, όρισε ότι όλοι όσοι έβλεπαν αυτόν τον αξιωματούχο έπρεπε να τον προσκυνούν. (Εσθήρ 3:1-4) Ο Μαροδοχαίος, όμως, είχε πρόβλημα με το συγκεκριμένο νόμο. Ήταν πρόθυμος να υπακούει στο βασιλιά, αλλά όχι σε βαθμό ασέβειας προς τον Θεό. Ο Αμάν, βλέπετε, ήταν Αγαγίτης. Προφανώς, αυτό σημαίνει ότι καταγόταν από τον Αγάγ, τον Αμαληκίτη βασιλιά τον οποίο είχε εκτελέσει ένας προφήτης του Θεού, ο Σαμουήλ. (1 Σαμ. 15:33) Οι Αμαληκίτες ήταν τόσο κακοήθεις ώστε είχαν γίνει με τη θέλησή τους εχθροί του Ιεχωβά και του Ισραήλ. Ως λαός, είχαν καταδικαστεί από τον Θεό.* (Δευτ. 25:19) Πώς μπορούσε ένας πιστός Ιουδαίος να προσκυνάει κάποιον Αμαληκίτη; Ο Μαροδοχαίος δεν μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Έμεινε ανυποχώρητος. Μέχρι σήμερα, άντρες και γυναίκες πίστης έχουν διακινδυνεύσει τη ζωή τους προσκολλούμενοι στην εξής αρχή: «Πρέπει να υπακούμε στον Θεό ως άρχοντα μάλλον παρά στους ανθρώπους».—Πράξ. 5:29.

Τι ήθελε να κάνει ο Αμάν, και πώς έπεισε το βασιλιά;

Ο Αμάν έγινε πυρ και μανία. Αλλά σαν να μην του έφτανε να βρει πώς να σκοτώσει τον Μαροδοχαίο, ήθελε να εξοντώσει και όλο το λαό του! Ο Αμάν έπεισε το βασιλιά περιγράφοντας τους Ιουδαίους με τα πιο μελανά χρώματα. Χωρίς να τους κατονομάσει, υπονόησε ότι ήταν ασήμαντοι, «ένας λαός διασκορπισμένος και αποχωρισμένος ανάμεσα στους λαούς». Ακόμη χειρότερα, είπε ότι δεν υπάκουαν στους νόμους του βασιλιά, και ως εκ τούτου ήταν επικίνδυνοι στασιαστές. Προθυμοποιήθηκε να συνεισφέρει στο θησαυροφυλάκιο του βασιλιά ένα αστρονομικό ποσό για τα έξοδα της σφαγής όλων των Ιουδαίων στην αυτοκρατορία.* Ο Βασιλιάς Ασσουήρης έδωσε στον Αμάν το ίδιο το σφραγιδοφόρο δαχτυλίδι του για να επικυρώσει όποια διαταγή είχε κατά νου.—Εσθήρ 3:5-10.

Εσθ 4:11–5:2—Η πίστη της Εσθήρ ήταν ισχυρότερη από τον φόβο της για τον θάνατο (ia σ. 125 ¶2· σ. 134 ¶24-26)
Ο σύζυγός της! Πόσο διέφερε ο Ασσουήρης από το σύζυγο που ίσως ονειρευόταν κάθε πιστή Ιουδαία κοπέλα!* Αυτός δεν είχε ως πρότυπό του κάποιον σαν τον Αβραάμ, ο οποίος δέχτηκε ταπεινά τη θεϊκή οδηγία να ακούσει τη Σάρρα, τη σύζυγό του. (Γέν. 21:12) Ο Βασιλιάς Ασσουήρης ήξερε ελάχιστα πράγματα—αν όχι τίποτα—για τον Θεό της Εσθήρ, τον Ιεχωβά, ή για το Νόμο Του. Ήξερε, όμως, τον περσικό νόμο, ο οποίος μεταξύ άλλων απαγόρευε ό,τι ακριβώς ετοιμαζόταν να κάνει η Εσθήρ. Ποιο πράγμα; Ο νόμος έλεγε ότι οποιοσδήποτε εμφανιζόταν απρόσκλητος ενώπιον του Πέρση μονάρχη κινδύνευε να θανατωθεί. Η Εσθήρ δεν είχε προσκληθεί, αλλά παρ’ όλα αυτά πήγαινε στο βασιλιά. Καθώς έφτανε στην εσωτερική αυλή, όπου μπορούσε να τη δει από το θρόνο του, πιθανόν να ένιωθε ότι όδευε προς το θάνατο.

Πώς έδειξε η Εσθήρ πίστη και θάρρος;

Για την Εσθήρ, είχε φτάσει η ώρα μηδέν. Μέσω του Μαροδοχαίου, διαμήνυσε στους συμπατριώτες της να νηστέψουν όπως και εκείνη τρεις μέρες, καταλήγοντας με μια φράση άδολης πίστης και θάρρους που αντηχεί μέχρι σήμερα: «Αν αφανιστώ, ας αφανιστώ». (Εσθήρ 4:15-17) Εκείνες τις τρεις μέρες πρέπει να προσευχήθηκε πιο ένθερμα από ποτέ. Τελικά, όμως, η μεγάλη στιγμή έφτασε. Ντύθηκε με την καλύτερη βασιλική περιβολή της, κάνοντας ό,τι μπορούσε για να αρέσει στο βασιλιά, και ξεκίνησε.

Περιγράψτε τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν καθώς η Εσθήρ εμφανίστηκε ενώπιον του συζύγου της.

Όπως περιγράφεται στην αρχή αυτού του κεφαλαίου, η Εσθήρ κατευθύνθηκε προς την αυλή του βασιλιά. Ποιος ξέρει τι αγωνιώδεις σκέψεις κατέκλυζαν το νου της και πόσο ένθερμα προσευχόταν μέσα της! Μπήκε στην αυλή, όπου μπορούσε να δει τον Ασσουήρη στο θρόνο του. Ίσως προσπάθησε να διαβάσει την έκφραση στο πρόσωπό του—ένα πρόσωπο πλαισιωμένο από τις καλοσχηματισμένες, συμμετρικές μπούκλες των μαλλιών του και της τετραγωνισμένης γενειάδας του. Αν αναγκάστηκε να περιμένει, θα της φάνηκε αιώνας. Η στιγμή, όμως, πέρασε—ο σύζυγός της την είδε. Ασφαλώς ξαφνιάστηκε, αλλά η έκφρασή του γλύκανε. Τότε άπλωσε το χρυσό σκήπτρο του!—Εσθήρ 5:1, 2.

Γιατί χρειάζονται οι αληθινοί Χριστιανοί θάρρος σαν της Εσθήρ, και γιατί η αποστολή της μόλις άρχιζε;

Η Εσθήρ είχε καταφέρει να γίνει δεκτή για ακρόαση από το βασιλιά. Είχε ταχθεί υπέρ του Θεού και του λαού της, θέτοντας εξαιρετικό παράδειγμα πίστης για όλους τους υπηρέτες του Θεού έκτοτε. Οι αληθινοί Χριστιανοί σήμερα θεωρούν πολύτιμα τέτοια παραδείγματα. Ο Ιησούς είπε ότι η αυτοθυσιαστική αγάπη θα χαρακτήριζε τους γνήσιους ακολούθους του. (Διαβάστε Ιωάννης 13:34, 35) Για να εκδηλώνει κάποιος τέτοια αγάπη απαιτείται πολλές φορές θάρρος σαν της Εσθήρ. Αλλά παρότι η Εσθήρ πήρε τη θέση της υπέρ του λαού του Θεού εκείνη τη μέρα, η αποστολή της είχε μόλις αρχίσει.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια: (8 λεπτά)

Εσθ 2:15—Πώς έδειξε η Εσθήρ σεμνότητα και εγκράτεια; (w06 1/3 σ. 9 ¶7)
Η Εσθήρ έδειξε σεμνότητα και εγκράτεια με το να μη ζητήσει επιπρόσθετα κοσμήματα ή καλύτερα ρούχα από αυτά που της είχε δώσει ο Ηγαΐ. «Ο κρυφός άνθρωπος της καρδιάς με την άφθαρτη ενδυμασία του ήσυχου και πράου πνεύματος» ήταν το μέσο με το οποίο κέρδισε η Εσθήρ την εύνοια του βασιλιά.

Εσθ 3:2-4—Ποιος ήταν πιθανόν ο λόγος για τον οποίο αρνούνταν ο Μαροδοχαίος να προσκυνήσει τον Αμάν; (ia σ. 131 ¶18)
Γιατί μπορεί να αρνούνταν ο Μαροδοχαίος να προσκυνήσει τον Αμάν; (Βλέπε επίσης υποσημείωση.) (β) Πώς μιμούνται άντρες και γυναίκες πίστης σήμερα το παράδειγμα του Μαροδοχαίου;

Κάποιος ονόματι Αμάν έγινε σπουδαίος και τρανός στην αυλή του Ασσουήρη. Ο βασιλιάς τον διόρισε πρωθυπουργό, καθιστώντας τον κυριότερο σύμβουλό του και δεύτερο τη τάξει στην αυτοκρατορία. Μάλιστα, όρισε ότι όλοι όσοι έβλεπαν αυτόν τον αξιωματούχο έπρεπε να τον προσκυνούν. (Εσθήρ 3:1-4) Ο Μαροδοχαίος, όμως, είχε πρόβλημα με το συγκεκριμένο νόμο. Ήταν πρόθυμος να υπακούει στο βασιλιά, αλλά όχι σε βαθμό ασέβειας προς τον Θεό. Ο Αμάν, βλέπετε, ήταν Αγαγίτης. Προφανώς, αυτό σημαίνει ότι καταγόταν από τον Αγάγ, τον Αμαληκίτη βασιλιά τον οποίο είχε εκτελέσει ένας προφήτης του Θεού, ο Σαμουήλ. (1 Σαμ. 15:33) Οι Αμαληκίτες ήταν τόσο κακοήθεις ώστε είχαν γίνει με τη θέλησή τους εχθροί του Ιεχωβά και του Ισραήλ. Ως λαός, είχαν καταδικαστεί από τον Θεό.* (Δευτ. 25:19) Πώς μπορούσε ένας πιστός Ιουδαίος να προσκυνάει κάποιον Αμαληκίτη; Ο Μαροδοχαίος δεν μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Έμεινε ανυποχώρητος. Μέχρι σήμερα, άντρες και γυναίκες πίστης έχουν διακινδυνεύσει τη ζωή τους προσκολλούμενοι στην εξής αρχή: «Πρέπει να υπακούμε στον Θεό ως άρχοντα μάλλον παρά στους ανθρώπους».—Πράξ. 5:29.

Απαντήσεις σε Γραφικά Ερωτήματα:

1:3-5—Διήρκεσε το συμπόσιο 180 ημέρες; Το υπόμνημα δεν αναφέρει ότι το συμπόσιο διήρκεσε τόσο πολύ αλλά ότι ο βασιλιάς έδειχνε στους αξιωματούχους τα πλούτη και την ωραιότητα του ένδοξου βασιλείου του επί 180 ημέρες. Πιθανώς ο βασιλιάς χρησιμοποίησε αυτή τη μεγάλης διάρκειας περίσταση για να επιδείξει τη δόξα του βασιλείου του ώστε να εντυπωσιάσει τους ευγενείς και να τους πείσει σχετικά με την ικανότητα που είχε να εκτελεί τα σχέδιά του. Σε αυτή την περίπτωση, τα εδάφια 3 και 5 θα μπορούσαν να αναφέρονται στο 7ήμερο συμπόσιο που έλαβε χώρα στο τέλος της συγκέντρωσης των 180 ημερών.

1:8—Με ποια έννοια “κανείς δεν εξανάγκαζε όσον αφορά την ώρα κατά την οποία έπιναν σύμφωνα με το νόμο”; Σε αυτή την περίσταση, ο Βασιλιάς Ασσουήρης έκανε εξαίρεση σε σχέση με ένα περσικό έθιμο που από ό,τι φαίνεται υπήρχε τότε, σύμφωνα με το οποίο παρότρυναν ο ένας τον άλλον να πιει μια συγκεκριμένη ποσότητα σε τέτοιες συγκεντρώσεις. «Μπορούσαν να πιουν πολύ ή λίγο ανάλογα με την επιθυμία τους», λέει κάποιο σύγγραμμα.

1:10-12—Γιατί αρνούνταν συνεχώς να έρθει στο βασιλιά η Βασίλισσα Αστίν; Μερικοί λόγιοι υποστηρίζουν ότι η βασίλισσα αρνήθηκε να υπακούσει επειδή επέλεξε να μην εξευτελιστεί ενώπιον των μεθυσμένων προσκεκλημένων του βασιλιά. Ή ενδεχομένως αυτή η βασίλισσα με την ωραία εξωτερική εμφάνιση δεν ήταν πραγματικά υποτακτική. Αν και η Γραφή δεν αναφέρει το κίνητρό της, οι σοφοί εκείνης της εποχής πίστευαν ότι η υπακοή στο σύζυγο αποτελούσε οπωσδήποτε σοβαρό ζήτημα και ότι το κακό παράδειγμα της Αστίν θα επηρέαζε όλες τις συζύγους στις επαρχίες της Περσίας.

2:14-17—Είχε η Εσθήρ ανήθικες σεξουαλικές σχέσεις με το βασιλιά; Η απάντηση είναι όχι. Η αφήγηση λέει ότι το πρωί οι άλλες γυναίκες που είχαν οδηγηθεί στο βασιλιά επέστρεφαν στη δεύτερη κατοικία υπό την ευθύνη του ευνούχου του βασιλιά, «του φύλακα των παλλακίδων». Οι γυναίκες οι οποίες περνούσαν τη νύχτα με το βασιλιά γίνονταν με αυτόν τον τρόπο παλλακίδες του, δηλαδή δευτερεύουσες σύζυγοί του. Ωστόσο, η Εσθήρ δεν φέρθηκε στην κατοικία των παλλακίδων αφού παρουσιάστηκε στο βασιλιά. Όταν η Εσθήρ οδηγήθηκε ενώπιον του Ασσουήρη, «αγάπησε ο βασιλιάς την Εσθήρ περισσότερο από ό,τι όλες τις άλλες γυναίκες και έτσι εκείνη κέρδισε περισσότερη εύνοια και στοργική καλοσύνη ενώπιόν του από ό,τι όλες οι άλλες παρθένες». (Εσθήρ 2:17) Πώς κέρδισε την “εύνοια και τη στοργική καλοσύνη” του Ασσουήρη; Με τον ίδιο τρόπο που είχε κερδίσει και την εύνοια των άλλων. «Η κοπέλα . . . ήταν αρεστή στα μάτια του [Ηγαΐ] και έτσι κέρδισε στοργική καλοσύνη ενώπιόν του». (Εσθήρ 2:8, 9) Ο Ηγαΐ τής έδειξε εύνοια κυρίως με βάση όσα παρατήρησε—την εμφάνισή της και τις καλές της ιδιότητες. Μάλιστα, «η Εσθήρ κέρδιζε συνεχώς εύνοια στα μάτια όποιου την έβλεπε». (Εσθήρ 2:15) Παρόμοια, ο βασιλιάς εντυπωσιάστηκε από όσα είδε στην Εσθήρ και γι’ αυτό την αγάπησε.

3:2· 5:9—Γιατί αρνούνταν ο Μαροδοχαίος να προσκυνήσει τον Αμάν; Δεν ήταν εσφαλμένο να αναγνωρίζουν οι Ισραηλίτες την ανώτερη θέση μιας εξυψωμένης προσωπικότητας με το να προσπέφτουν. Εντούτοις, στην περίπτωση του Αμάν περιλαμβάνονταν περισσότερα. Ο Αμάν ήταν Αγαγίτης, πιθανότατα Αμαληκίτης, και ο Ιεχωβά είχε σημειώσει τον Αμαλήκ για εξόντωση. (Δευτερονόμιο 25:19) Για τον Μαροδοχαίο, το αν θα προσκυνούσε τον Αμάν ήταν ζήτημα ακεραιότητας στον Ιεχωβά. Ο Μαροδοχαίος αρνούνταν κατηγορηματικά, δηλώνοντας ότι ήταν Ιουδαίος.—Εσθήρ 3:3, 4.

Μαθήματα για Εμάς:

2:10, 20· 4:12-16. Η Εσθήρ δεχόταν κατεύθυνση και συμβουλές από έναν ώριμο λάτρη του Ιεχωβά. Είναι σοφό να “είμαστε υπάκουοι σε εκείνους που αναλαμβάνουν την ηγεσία μεταξύ μας και να είμαστε υποτακτικοί”.—Εβραίους 13:17.

2:11· 4:5. Πρέπει να “δίνουμε προσοχή με προσωπικό ενδιαφέρον, όχι μόνο στα δικά μας ζητήματα, αλλά και στα ζητήματα των άλλων”.—Φιλιππησίους 2:4.

2:15. Η Εσθήρ έδειξε σεμνότητα και εγκράτεια με το να μη ζητήσει επιπρόσθετα κοσμήματα ή καλύτερα ρούχα από αυτά που της είχε δώσει ο Ηγαΐ. «Ο κρυφός άνθρωπος της καρδιάς με την άφθαρτη ενδυμασία του ήσυχου και πράου πνεύματος» ήταν το μέσο με το οποίο κέρδισε η Εσθήρ την εύνοια του βασιλιά.—1 Πέτρου 3:4.

2:21-23. Η Εσθήρ και ο Μαροδοχαίος αποτέλεσαν καλά παραδείγματα “υποταγής στις ανώτερες εξουσίες”.—Ρωμαίους 13:1.

3:4. Σε μερικές καταστάσεις, ίσως είναι συνετό να μην αποκαλύπτουμε την ταυτότητά μας, όπως η Εσθήρ δεν αποκάλυψε τη δική της. Ωστόσο, όταν πρέπει να πάρουμε θέση σε σημαντικά ζητήματα, όπως η κυριαρχία του Ιεχωβά και η ακεραιότητά μας, δεν πρέπει να φοβόμαστε να γνωστοποιούμε ότι είμαστε Μάρτυρες του Ιεχωβά.

4:3. Όταν αντιμετωπίζουμε δοκιμασίες, πρέπει να στρεφόμαστε στον Ιεχωβά με προσευχή για δύναμη και σοφία.

4:6-8. Ο Μαροδοχαίος επιζήτησε νομική λύση για την απειλή που δημιούργησε η συνωμοσία του Αμάν.—Φιλιππησίους 1:7.

4:14. Η πεποίθηση του Μαροδοχαίου στον Ιεχωβά ήταν υποδειγματική.

4:16. Βασιζόμενη πλήρως στον Ιεχωβά, η Εσθήρ αντιμετώπισε πιστά και θαρραλέα μια κατάσταση που θα μπορούσε να την οδηγήσει στο θάνατο. Είναι ζωτικό να μάθουμε να βασιζόμαστε στον Ιεχωβά και όχι στον εαυτό μας.

5:6-8. Για να κερδίσει την εύνοια του Ασσουήρη, η Εσθήρ τον προσκάλεσε σε δεύτερο συμπόσιο. Ενήργησε με σύνεση, όπως πρέπει να ενεργούμε και εμείς.—Παροιμίες 14:15.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it:

No Comments on “Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια ΕΣΘΗΡ 1-5”

Comments on this entry are closed.


Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην ενημέρωση και στην υλη που τον διακρίνει!