ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ 19-21

«Η Ανθρώπινη Ζωή Είναι Πολύτιμη για τον Ιεχωβά»

Η πρόσβαση στις πόλεις καταφυγίου ήταν εύκολη Δευτ. 19:2, 3· w17.11 σ. 14 ¶4)

Οι έξι πόλεις καταφυγίου ήταν εύκολα προσβάσιμες. Ο Ιεχωβά πρόσταξε τους Ισραηλίτες να επιλέξουν τρεις πόλεις στη μία πλευρά του Ιορδάνη Ποταμού και τρεις στην άλλη. Γιατί; Επειδή έτσι οποιοσδήποτε φυγάς θα μπορούσε να βρει καταφύγιο γρήγορα και εύκολα. (Αριθ. 35:11-14) Οι δρόμοι που οδηγούσαν στις πόλεις καταφυγίου διατηρούνταν σε καλή κατάσταση. (Δευτ. 19:3) Σύμφωνα με την ιουδαϊκή παράδοση, στους δρόμους είχαν στηθεί οδοδείκτες που κατηύθυναν τους φυγάδες προς αυτές τις πόλεις. Χάρη στο ότι υπήρχαν πόλεις καταφυγίου, ο ακούσιος ανθρωποκτόνος δεν αναγκαζόταν να διαφύγει σε ξένη χώρα, όπου ίσως θα αντιμετώπιζε τον πειρασμό της ψεύτικης λατρείας.

Οι πόλεις καταφυγίου προστάτευαν τους Ισραηλίτες από ενοχή αίματος Δευτ. 19:10· w17.11 σ. 15 ¶9)

Ένας βασικός σκοπός των πόλεων καταφυγίου ήταν να προστατεύουν τους Ισραηλίτες από ενοχή αίματος. (Δευτ. 19:10) Ο Ιεχωβά αγαπάει τη ζωή, και μισεί τα δολοφονικά «χέρια που χύνουν αθώο αίμα». (Παρ. 6:16, 17) Ο δίκαιος και άγιος Θεός δεν θα μπορούσε να παραβλέψει ούτε την ακούσια αιματοχυσία. Είναι αλήθεια ότι δειχνόταν έλεος στον ακούσιο ανθρωποκτόνο. Παρ’ όλα αυτά, εκείνος έπρεπε να παρουσιάσει την υπόθεσή του στους πρεσβυτέρους και, αν αυτοί έκριναν ότι επρόκειτο για ατύχημα, όφειλε να παραμείνει στην πόλη του καταφυγίου μέχρι τον θάνατο του αρχιερέα. Αυτό ίσως σήμαινε ότι θα έπρεπε να περάσει την υπόλοιπη ζωή του εκεί. Αυτές οι σοβαρές συνέπειες εντύπωναν σε όλους τους Ισραηλίτες την ιερότητα της ανθρώπινης ζωής. Για να τιμούν τον Ζωοδότη τους, έπρεπε να αποφεύγουν οποιαδήποτε πράξη αλλά και οποιαδήποτε παράλειψη θα έθετε σε κίνδυνο τη ζωή του συνανθρώπου τους.

Αν μισούμε τον αδελφό μας, μπορεί να οδηγηθούμε σε ενοχή αίματος Δευτ. 19:11-13· it-1 σ. 134 ¶3)

Ο άνθρωπος είχε το δικαίωμα να απολαμβάνει τη ζωή που του είχε δώσει ο Θεός, και όποιος του στερούσε αυτή τη ζωή θα ήταν υπόλογος στον Θεό. Αυτό έγινε φανερό όταν ο Θεός είπε στον δολοφόνο Κάιν: «Το αίμα του αδελφού σου κραυγάζει προς εμένα από τη γη». (Γε 4:10) Ακόμη και κάποιος που μισούσε τον αδελφό του, και επομένως ήθελε να τον δει νεκρό, ή τον συκοφαντούσε ή ψευδομαρτυρούσε εναντίον του, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη ζωή του, θα έφερνε πάνω του ενοχή σε σχέση με το αίμα του συνανθρώπου του.—Λευ 19:16· Δευ 19:18-21· 1Ιω 3:15.

ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙΤΕ: “Με ποιους τρόπους μπορώ να δείχνω ότι έχω την άποψη του Ιεχωβά για τη ζωή;”

Κολάζ: 1. Ένας αδελφός στέλνει μήνυμα καθώς οδηγεί. 2. Ο ίδιος αδελφός στέλνει μήνυμα ενώ στέκεται δίπλα από το παρκαρισμένο του αυτοκίνητο.

Πνευματικά Πετράδια

Δευτ. 21:19​—Γιατί βρισκόταν το τοπικό δικαστήριο στην πύλη της πόλης; (it-1 σ. 779 ¶7)

Το τοπικό δικαστήριο συγκαλούνταν στην πύλη της πόλης. (Δευ 16:18· 21:19· 22:15, 24· 25:7· Ρθ 4:1) Με τη λέξη «πύλη» εννοείται ο υπαίθριος χώρος εντός της πόλης κοντά στην πύλη. Στις πύλες διάβαζαν το Νόμο στο συγκεντρωμένο λαό και εξήγγελλαν τα διατάγματα. (Νε 8:1-3) Στην πύλη ήταν εύκολο να βρεθούν μάρτυρες για υποθέσεις αστικού δικαίου, όπως οι πωλήσεις ιδιοκτησίας κτλ., καθώς οι περισσότεροι έμπαιναν και έβγαιναν από την πύλη στη διάρκεια της ημέρας. Επίσης, η δημοσιότητα που θα λάβαιναν οι δίκες στην πύλη θα ωθούσε ίσως τους κριτές να είναι επιμελείς και δίκαιοι στην ακροαματική διαδικασία και στην ετυμηγορία τους. Προφανώς υπήρχε ένα μέρος κοντά στην πύλη όπου οι κριτές μπορούσαν να συνεδριάζουν με άνεση. (Ιωβ 29:7) Ο Σαμουήλ περιόδευε πηγαίνοντας στη Βαιθήλ, στα Γάλγαλα και στη Μισπά και «έκρινε τον Ισραήλ σε όλα αυτά τα μέρη», καθώς και στη Ραμά όπου ήταν το σπίτι του.—1Σα 7:16, 17.

Δευτ. 20:5-7 Θα πρέπει να εκδηλώνεται στοχαστικό ενδιαφέρον προς όσους έχουν ιδιαίτερες περιστάσεις, ακόμα και όταν αυτό που πρόκειται να γίνει είναι κάτι σημαντικό.

Δευτ. 21:22, 23 Τίποτα Δεν Μπορεί να Σκανδαλίσει τους Δίκαιους Κατά την άποψή τους, ο θάνατος του Ιησού πάνω σε ξύλο δημιουργούσε για εκείνον την εικόνα του εγκληματία και του αμαρτωλού​—όχι του Μεσσία.​

Δευτ. 21:18-21 Πότε Είναι η Κατάλληλη Στιγμή να Μιλάμε; Σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο, ήταν άξιοι θανάτου, αλλά ο ανεκτικός Ηλεί περιοριζόταν σε ήπιες επιπλήξεις και τους επέτρεπε να συνεχίζουν να υπηρετούν στη σκηνή της μαρτυρίας.

Δευτ. 21:20, 21 Διατήρηση της Ειρήνης και της Καθαρότητας της Εκκλησίας Η κακή του επιρροή απομακρύνεται από την εκκλησία, και έτσι προφυλάσσεται η ηθική και η πνευματική της καθαρότητα και προστατεύεται το καλό της όνομα.

Δευτ. 19:15 Η Αγία Γραφή λέει ότι χρειάζονται τουλάχιστον δύο μάρτυρες για να εδραιωθεί ένα ζήτημα.

Δευτ. 19:15 Αγάπη και Δικαιοσύνη Παρά την Πονηρία Όταν δεν υπάρχει ομολογία της αδικοπραγίας, απαιτούνται δύο μάρτυρες για να τεκμηριωθεί η κατηγορία και να εξουσιοδοτηθούν οι πρεσβύτεροι να προβούν σε δικαστική ενέργεια.

Δευτ. 19:2-7 Αγάπη και Δικαιοσύνη στον Αρχαίο Ισραήλ Οι πρεσβύτεροι της πόλης ερευνούσαν το ζήτημα προτού αποφασίσουν αν έπρεπε να εφαρμοστεί η θανατική ποινή.

Δευτ. 19:18-21 Θεωρείτε τη Ζωή Πολύτιμη Όπως ο Θεός; Ο Ιεχωβά ξέρει πώς νιώθουμε για τους άλλους.

Δευτ. 20:17, 18 Η Άποψη του Θεού για τον Πόλεμο στην Αρχαιότητα Για παράδειγμα, τους διέταξε να κάνουν πόλεμο με τους Χαναναίους, των οποίων η πονηρία είχε αγγίξει το έπακρο.

Δευτ. 19:21 Ο Ιεχωβά Προμηθεύει το «Λύτρο σε Αντάλλαγμα για Πολλούς» Ο Νόμος του Θεού προς τον Ισραήλ δήλωνε λοιπόν: «Ψυχή θα είναι αντί ψυχής, μάτι αντί ματιού, δόντι αντί δοντιού, χέρι αντί χεριού, πόδι αντί ποδιού».

Δευτ. 19:4, 5 Ο Μωσαϊκός Νόμος δήλωνε ότι οι πόλεις καταφυγίου προστάτευαν μόνο τον ακούσιο ανθρωποκτόνο.

Δευτ. 21:15-17 Επιδοκιμάζει ο Θεός την Πολυγαμία; Την ανέχτηκε για περιορισμένο διάστημα, ενώ παρείχε και αυστηρές ρυθμιστικές διατάξεις για να αποφεύγονται οι παρεκτροπές.

Δευτ. 21:18-21 Αποκηρύξτε τα «Πράγματα που Δεν Έχουν Αξία» Μερικοί μπορεί με κυριολεκτική έννοια να εντρυφούσαν υπερβολικά σε φαγητό και ποτό μέχρι του σημείου να γίνουν λαίμαργοι ή μέθυσοι.

Δευτ. 19:4 “Θα Περπατάτε Εσείς Σύμφωνα με το Πνεύμα”; Ένας ανθρωποκτόνος μπορούσε να βρει ασφάλεια σε μια ισραηλιτική πόλη καταφυγίου μόνο αν δεν μισούσε το άτομο που είχε θανατωθεί.

Δευτ. 21:20 Είναι Εσφαλμένο να Πίνουμε Οινοπνευματώδη Ποτά; Είναι αξιοσημείωτο ότι η Γραφή συνδέει τη μέθη με τη λαιμαργία, δίνοντας την κατεύθυνση να αποφεύγονται και τα δύο.

Δευτ. 19:21 Χρειαζόμαστε Κάποιον Μεσσία; Θα επιτύγχανε τη συμφιλίωση εφαρμόζοντας μια αρχή που θα ενσωματωνόταν αργότερα στο Μωσαϊκό Νόμο—όμοιο αντί ομοίου.

Δευτ. 19:15-19 Μην Αφήνετε Τόπο για τον Διάβολο Υπό το Μωσαϊκό Νόμο, η εσκεμμένη ψευδομαρτυρία θα μπορούσε να οδηγήσει τον κατήγορο στο θάνατο.

Δευτ. 21:22, 23 Γιατί Δεν Χρησιμοποιούν οι Αληθινοί Χριστιανοί το Σταυρό στη Λατρεία Εδώ ο Παύλος παραθέτει τα εδάφια Δευτερονόμιο 21:22, 23, τα οποία αναφέρονται σαφώς σε πάσσαλο και όχι σε σταυρό

Δευτ. 19:21 Λύτρο—Το Μεγαλύτερο Δώρο του Θεού Αυτό είναι σε αρμονία με την αρχή περί τέλειας δικαιοσύνης που βρίσκεται στο Λόγο του Θεού, η οποία λέει: «Ψυχή θα είναι αντί ψυχής».

Δευτ. 21:6, 7 Ποιος Ήταν ο Πόντιος Πιλάτος; Το πλύσιμο των χεριών ήταν ιουδαϊκό και όχι ρωμαϊκό έθιμο με το οποίο δήλωνε κάποιος ότι δεν είναι συμμέτοχος σε αιματοχυσία.

Δευτ. 19:15 Να Υποτάσσεστε Όσια στη Θεϊκή Εξουσία Εντούτοις, οι θεοφοβούμενοι κριτές μπορούσαν να δίνουν στους ομοπίστους τους υποβοηθητικές συμβουλές διότι αυτές βασίζονταν στο Νόμο του Ιεχωβά.​

Δευτ. 20:16-18 Επιδοκιμάζει ο Θεός τους Πολέμους; Ο Ιεχωβά Θεός διέταξε τον Ισραήλ να κάνει πόλεμο για να απαλλάξει την Υποσχεμένη Γη από τους διεφθαρμένους Χαναναίους.

Δευτ. 20:16, 17 Δικαιολογείται ο Τρόπος με τον Οποίο Χρησιμοποιεί ο Θεός τη Δύναμή Του; Δεν επιτέθηκαν οι Εβραίοι στους Χαναναίους κατοίκους της Υποσχεμένης Γης και δεν τους σκότωσαν, υπό τις σαφείς οδηγίες του Θεού;

Δευτ. 21:10-14 Δικαιολογούσε ο Θεός το Δουλεμπόριο; Το πνεύμα του Νόμου θα πρέπει να ωθούσε τους Ισραηλίτες που είχαν δίκαιη καρδιά να μεταχειρίζονται τους δούλους με σεβασμό και καλοσύνη, σαν να επρόκειτο για μισθωτούς εργάτες.​

Δευτ. 19:15 Πόσο Αγαπάτε το Λόγο του Θεού; Οι δικαστικές αποφάσεις έπρεπε να εκφέρονται χωρίς προσωποληψία.

Δευτ. 21:1-9 Αληθινή Δικαιοσύνη—Πότε και Πώς; Κανένας δεν μπορούσε να καταδικαστεί για φόνο απλώς με βάση ενδείξεις ή επιστημονικά στοιχεία· απαιτούνταν τουλάχιστον δύο αυτόπτες μάρτυρες.

Δευτ.19:14 Το Τέλος της Φτώχειας Πλησιάζει Μια προμήθεια του Νόμου ήταν ότι κάθε οικογένεια Ισραηλιτών κληρονομούσε ένα κομμάτι γης στη Χαναάν.

Δευτ. 19:14 Βοηθήστε τα Παιδιά σας να Ευημερήσουν Η Αγία Γραφή διδάσκει σεβασμό για τα όρια που αφορούν την προσωπική ιδιοκτησία.

Δευτ. 19:21 Όταν Δεν θα Υπάρχει Πια Αμαρτία Για να καλυφτεί αυτό, έπρεπε να πληρωθεί μια άλλη τέλεια ανθρώπινη ζωή—ένα αντίστοιχο λύτρο.

Δευτ. 21:18-21 Ευτυχισμένοι Είναι Εκείνοι που Μένουν Άγρυπνοι! Η λαιμαργία και η μέθη δεν βρίσκονται σε αρμονία με τις Γραφικές αρχές.

Δευτ. 21:15-17 Ο Αξιοπρεπής Ρόλος των Γυναικών Ανάμεσα στους Αρχαίους Υπηρέτες του Θεού Αν και ο Ιεχωβά επέτρεψε την πολυγαμία, και μολονότι αυτή συνέβαλε στην αύξηση του πληθυσμού του Ισραήλ, εκείνος έδειξε ενδιαφέρον για τις γυναίκες ρυθμίζοντας αυτή τη συνήθεια ώστε τόσο οι γυναίκες όσο και τα παιδιά τους να απολαμβάνουν προστασία.

Δευτ. 21:18-21 Να Θεωρείτε Πολύτιμη την Πραγματική Ζωή Το ενδιαφέρον του Ιεχωβά για τη ζωή του λαού του φανερώνεται επίσης από τη νουθεσία που έδωσε να αποφεύγουμε το υπερβολικό φαγητό και ποτό.

Δευτ. 21:15-17 Πώς Μπορώ να Διορθώσω τη Ζωή Μου; Σύμφωνα με το Μωσαϊκό Νόμο, ένας γιος δικαιούνταν ένα σημαντικό μερίδιο από την περιουσία του πατέρα του, αν και φυσιολογικά όχι πριν από το θάνατο του πατέρα του.

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it: