ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΞΟΔΟΣ 27, 28

«Τι Μαθαίνουμε από τα Ρούχα των Ιερέων;»

Έξοδ. 28:30, 36, 42, 43 Τα ρούχα που φορούσαν οι ιερείς του Ισραήλ μάς υπενθυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να ζητάμε την κατεύθυνση του Ιεχωβά καθώς και να είμαστε άγιοι, σεμνοί και αξιοπρεπείς.

Πώς ζητάμε την κατεύθυνση του Ιεχωβά;

Τι σημαίνει να είμαστε άγιοι;

Πώς μπορούμε να είμαστε σεμνοί και αξιοπρεπείς;

Έξοδ. 28:30​—Πρέπει να ζητάμε την κατεύθυνση του Ιεχωβά (it-2 σ. 559 ¶12)

Αρκετοί σχολιαστές της Αγίας Γραφής πιστεύουν ότι το Ουρίμ και το Θουμμίμ ήταν κλήροι. Αποκαλούνται «οι ιεροί κλήροι» στο εδάφιο Έξοδος 28:30, σύμφωνα με τη μετάφραση του Τζέιμς Μόφατ. Μερικοί υποθέτουν ότι επρόκειτο για τρεις κλήρους, στον έναν από τους οποίους ήταν χαραγμένη η λέξη «ναι», στον άλλον η λέξη «όχι», ενώ ο τρίτος ήταν κενός. Τραβώντας τους κλήρους, έπαιρναν την απάντηση στην ερώτηση που είχαν θέσει, εκτός αν τραβούσαν τον κενό, οπότε δεν έβγαινε καμιά απάντηση. Άλλοι θεωρούν ότι το Ουρίμ και το Θουμμίμ μπορεί να ήταν δύο επίπεδες πέτρες, λευκές από τη μια πλευρά και μαύρες από την άλλη. Όταν τις έριχναν κάτω και έπεφταν και οι δύο με τη λευκή πλευρά προς τα πάνω, αυτό σήμαινε «ναι», όταν έπεφταν με τη μαύρη σήμαινε «όχι», ενώ όταν έπεφταν η μία από τη λευκή και η άλλη από τη μαύρη πλευρά, αυτό σήμαινε ότι δεν υπήρχε απάντηση. Κάποτε, όταν ο Σαούλ είχε ρωτήσει μέσω του ιερέα αν έπρεπε να επαναλάβει μια επίθεση εναντίον των Φιλισταίων, δεν πήρε καμιά απάντηση. Υποπτευόμενος ότι κάποιος από τους άντρες του είχε αμαρτήσει, έκανε την εξής ικεσία: «Θεέ του Ισραήλ, δώσε Θουμμίμ!» Από τους παρόντες, πιάστηκαν ο Σαούλ και ο Ιωνάθαν. Στη συνέχεια έριξαν κλήρο μεταξύ αυτών των δύο. Στην εν λόγω αφήγηση, η έκκληση «Δώσε Θουμμίμ» φαίνεται να αναφέρεται σε κάτι ξεχωριστό από το ρίξιμο του κλήρου, αν και μπορεί να υποδηλώνεται ότι αυτά τα δύο συνδέονταν κάπως.—1Σα 14:36-42.

Ο αρχιερέας και ένας Λευίτης ιερέας φορούν ειδικά ρούχα για τα καθήκοντά τους.

Έξοδ. 28:36​—Πρέπει να παραμένουμε άγιοι (it-2 σ. 350 ¶8)

Ο Αρχιερέας του Ισραήλ. Στον Ισραήλ, το τουρμπάνι του αρχιερέα είχε στο μπροστινό του μέρος, πάνω στο μέτωπο του ιερέα, μια χρυσή πλάκα, «το άγιο σημείο της αφιέρωσης», στην οποία ήταν χαραγμένες «με σκαλίσματα σφραγίδας» οι λέξεις «Η αγιότητα ανήκει στον Ιεχωβά». (Εξ 28:36-38· 39:30) Εφόσον ο αρχιερέας ήταν ο πρώτιστος εκπρόσωπος της λατρείας του Ιεχωβά στον Ισραήλ, ήταν πρέπον να διατηρεί το αξίωμά του άγιο, και αυτή η επιγραφή υπενθύμιζε επίσης σε όλο τον Ισραήλ την ανάγκη για διαρκή αγιότητα στην υπηρεσία του Ιεχωβά. Αποτελούσε επίσης κατάλληλη εικόνα του μεγάλου Αρχιερέα, του Ιησού Χριστού, και του ότι εκείνος είναι αφιερωμένος από τον Ιεχωβά σε αυτή την ιερατική υπηρεσία που εξυψώνει την αγιότητα του Θεού.—Εβρ 7:26.

Έξοδ. 28:42, 43​—Πρέπει να τηρούμε το θεϊκό επίπεδο αξιοπρέπειας (w08 15/8 σ. 15 ¶17)

Η Γραφή δείχνει ότι πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην εκδήλωση αξιοπρέπειας όταν πλησιάζουμε τον Ιεχωβά για λατρεία. «Φύλαγε τα πόδια σου όποτε πηγαίνεις στον οίκο του αληθινού Θεού», λέει το εδάφιο Εκκλησιαστής 5:1. Τόσο στον Μωυσή όσο και στον Ιησού του Ναυή δόθηκε η εντολή να βγάλουν τα σανδάλια τους όταν βρέθηκαν σε άγιο τόπο. (Έξοδ. 3:5· Ιησ. Ναυή 5:15) Έπρεπε να το κάνουν αυτό ως ένδειξη σεβασμού ή ευλάβειας. Οι Ισραηλίτες ιερείς έπρεπε να φορούν λινές περισκελίδες «για να καλύπτουν τη γυμνή σάρκα». (Έξοδ. 28:42, 43) Αυτό απέτρεπε την άσεμνη έκθεση του σώματός τους όταν υπηρετούσαν στο θυσιαστήριο. Κάθε μέλος της οικογένειας ενός ιερέα έπρεπε να τηρεί το θεϊκό επίπεδο αξιοπρέπειας.

Σκάβουμε για Πνευματικά Πετράδια

Έξοδ. 28:15-21​—Από πού προήλθαν πιθανώς οι πολύτιμες πέτρες στο περιστήθιο του αρχιερέα του Ισραήλ; (w12 1/8 σ. 26 ¶1-3)

Όταν οι Ισραηλίτες έφυγαν από την Αίγυπτο και μπήκαν στην έρημο, ο Θεός τούς έδωσε οδηγίες να φτιάξουν αυτό το περιστήθιο. (Έξοδος 28:15-21) Οι πέτρες στο περιστήθιο ήταν ρουμπίνι, τοπάζι, σμαράγδι, καλλαΐτης, ζαφείρι, ίασπης, λέσεμ, αχάτης, αμέθυστος, χρυσόλιθος, όνυχας και νεφρίτης.* Είχαν πράγματι οι Ισραηλίτες τη δυνατότητα να προμηθευτούν τέτοια πετράδια;

Οι άνθρωποι των Βιβλικών χρόνων θεωρούσαν περιζήτητες τις πολύτιμες πέτρες και τις εμπορεύονταν. Για παράδειγμα, οι αρχαίοι Αιγύπτιοι αγόραζαν πετράδια από πολύ μακριά​—ακόμη και από το σημερινό Ιράν, το σημερινό Αφγανιστάν, ίσως δε και την Ινδία. Τα ορυχεία της Αιγύπτου απέφεραν πολλές και διάφορες πολύτιμες πέτρες. Οι Αιγύπτιοι μονάρχες είχαν το μονοπώλιο εξόρυξης στα εδάφη που βρίσκονταν υπό την κυριαρχία τους. Ο πατριάρχης Ιώβ περιέγραψε πώς οι σύγχρονοί του αναζητούσαν θησαυρούς σκάβοντας σήραγγες και υπόγειες στοές. Μεταξύ άλλων ορυκτών, ο Ιώβ κάνει λόγο συγκεκριμένα για το ζαφείρι και το τοπάζι.​—Ιώβ 28:1-11, 19.

Η αφήγηση της Εξόδου αναφέρει ότι οι Ισραηλίτες «απογύμνωσαν τους Αιγυπτίους» από τα τιμαλφή τους όταν έφευγαν από τη χώρα. (Έξοδος 12:35, 36) Άρα, οι πέτρες στο περιστήθιο του αρχιερέα μπορεί να προήλθαν από την Αίγυπτο.

Έξοδ. 28:38​—Ποια ήταν “τα άγια αντικείμενα”; (it-1 σ. 78 ¶5)

Ζώα και Προϊόντα. Τα πρωτότοκα αρσενικά βόδια, πρόβατα και κατσίκια θεωρούνταν άγια για τον Ιεχωβά και δεν έπρεπε να απολυτρώνονται. Έπρεπε να θυσιάζονται, και ένα μέρος τους πήγαινε στους καθαγιασμένους ιερείς. (Αρ 18:17-19) Οι πρώτοι καρποί και τα δέκατα ήταν άγια, όπως επίσης όλες οι θυσίες και όλα τα δώρα που καθαγιάζονταν για την υπηρεσία του αγιαστηρίου. (Εξ 28:38) Όλα τα πράγματα που ήταν άγια για τον Ιεχωβά θεωρούνταν ιερά και δεν μπορούσαν να τα μεταχειρίζονται με ελαφρότητα ή να τα χρησιμοποιούν για κοινούς, ή βέβηλους, σκοπούς. Ένα παράδειγμα είναι ο νόμος για το δέκατο. Αν κάποιος ξεχώριζε μια ποσότητα ως δέκατο, λόγου χάρη από τη σοδειά του σιταριού, και κατόπιν ο ίδιος ή κάποιος από το σπιτικό του έπαιρνε ακούσια ένα μέρος από αυτήν για οικιακή χρήση, φερ’ ειπείν για να μαγειρέψει, ο άνθρωπος εκείνος ήταν ένοχος για παραβίαση του νόμου του Θεού αναφορικά με τα άγια πράγματα. Ο Νόμος απαιτούσε να προσκομίσει ως αποζημίωση στο αγιαστήριο μια ίση ποσότητα συν 20 τοις εκατό, και επιπλέον να προσφέρει ένα υγιές κριάρι από το ποίμνιο ως θυσία. Με αυτόν τον τρόπο, ενσταλαζόταν μεγάλος σεβασμός για τα άγια πράγματα που ανήκαν στον Ιεχωβά.—Λευ 5:14-16.

Έξοδ. 28:36 Γιατί Όλα τα Παθήματα θα Τερματιστούν σε Λίγο Η απάντηση περιλαμβάνει μια ιδιότητα που αποτελεί ουσιώδες μέρος της ίδιας της φύσης του Ιεχωβά—την αγιότητά του.

Έξοδ. 28:15-21 Η Περίλαμπρη Πόλη Αυτό μας θυμίζει τον αρχαίο Ιουδαίο αρχιερέα, ο οποίος τις εορταστικές ημέρες φορούσε ένα εφόδ στολισμένο με 12 διαφορετικές πολύτιμες πέτρες που έμοιαζαν κάπως με αυτές που περιγράφονται εδώ.

Έξοδ. 28:8 Ο Ιωάννης Βλέπει τον Δοξασμένο Ιησού Αυτό σημαίνει ότι θα εκτελέσει με όλη του την καρδιά τη θεϊκή αποστολή που έχει λάβει από τον Ιεχωβά Θεό.

Έξοδ. 28:36, 37 Συμμερίζεστε την Άποψη του Ιεχωβά για τα Ιερά Πράγματα; Στον αρχαίο Ισραήλ, ο αρχιερέας είχε στερεωμένη πάνω στο τουρμπάνι του μια χρυσή πλάκα όπου ήταν σκαλισμένα τα λόγια «Η αγιότητα ανήκει στον Ιεχωβά».

Έξοδ. 28:36 Να Διατηρείτε Αγνότητα Προφυλάσσοντας την Καρδιά Σας Μάλιστα, η Γραφή λέει ότι «η αγιότητα ανήκει στον Ιεχωβά».

Έξοδ. 28:1 Να Υποτάσσεστε Όσια στη Θεϊκή Εξουσία Ο Θεός τοποθέτησε το μεγαλύτερο αδελφό του Μωυσή, τον Ααρών, στη θέση του πρώτου αρχιερέα του Ισραήλ και διόρισε τους γιους του Ααρών για να βοηθούν τον πατέρα τους στα καθήκοντά του.​

Έξοδ. 28:30 Πώς Μπορείτε να Παίρνετε Καλές Αποφάσεις Μέσω του Ουρίμ και του Θουμμίμ, ο Ιεχωβά έδινε άμεσες απαντήσεις σε ερωτήματα και βοηθούσε τους πρεσβυτέρους του Ισραήλ να βεβαιώνονται ότι οι αποφάσεις τους εναρμονίζονταν με το θέλημά του.

Έξοδ. 28:15-20 Πετράδια για τη Χαρά του Ανθρώπου Η σπουδαιότης των πολυτίμων λίθων μερικές φορές ξεπερνά το προσωρινό και βαίνει στο πνευματικό. 12 πολύτιμοι λίθοι υπήρχαν στο περιστήθιο του αρχιερέα στον αρχαίο Ισραήλ.

Έξοδ. 27:21 Πρέπει οι Χριστιανοί να Τηρούν το Σάββατο; Το γεγονός ότι αυτή η λέξις χρησιμοποιείται σχετικά με τόσα πολλά χαρακτηριστικά του Νόμου, που προφανώς έχουν καταργηθή, δείχνει ότι δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην για πάντα.

Έξοδ. 28:30 Μη Στρέφετε στη Μαντεία! Το Ουρίμ και το Θουμίμ που φορούσε ο Αρχιερεύς και χρησιμοποιούσε όταν επρόκειτο να κρίνη, η παρουσία του εφόδ, και το ύδωρ δοκιμής του Γεδεών με τον πόκο του μαλλιού (Κριτ. 6:36-40), είναι άλλα παραδείγματα του τρόπου, με τον οποίον αποκαλύπτει ο Ιεχωβά τους σκοπούς του στον άνθρωπο, απηλλαγμένου από δαιμονική μαντεία.

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it: