ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΛΕΥΙΤΙΚΟ 22, 23

«Οι Εποχιακές Γιορτές και η Σημασία τους για Εμάς»

Το Πάσχα και η Γιορτή των Άζυμων Άρτων (Λευ 23:5, 6· it-1 σ. 626 ¶2, 3)

Η πρώτη ημέρα της Γιορτής των Άζυμων Άρτων ήταν επίσημη σύναξη, καθώς επίσης σάββατο. Τη δεύτερη ημέρα, στις 16 Νισάν, έφερναν στον ιερέα ένα δεμάτι από τους πρώτους καρπούς του θερισμού του κριθαριού—της πρώτης σοδειάς που ωρίμαζε στην Παλαιστίνη. Πριν από αυτή τη γιορτή δεν μπορούσαν να φάνε καινούρια σιτηρά, ψωμί ή ψημένα σιτηρά από τη νέα συγκομιδή. Ο ιερέας πρόσφερε συμβολικά αυτούς τους πρώτους καρπούς στον Ιεχωβά κινώντας ένα δεμάτι με σιτηρά πέρα δώθε, ενώ προσφερόταν ως ολοκαύτωμα ένα υγιές κριάρι στον πρώτο του χρόνο μαζί με μια προσφορά σιτηρών μουσκεμένων με λάδι και μια σπονδή. (Λευ 23:6-14) Δεν υπήρχε εντολή να καίγεται μέρος από τα σιτηρά ή από το αλεύρι των σιτηρών στο θυσιαστήριο, όπως συνήθιζαν να κάνουν μεταγενέστερα οι ιερείς. Εκτός από τη δημόσια ή εθνική προσφορά πρώτων καρπών, υπήρχε επίσης η πρόβλεψη να προσφέρει κάθε οικογένεια και κάθε άτομο που είχε ιδιοκτησία στον Ισραήλ ευχαριστήριες θυσίες στη διάρκεια αυτής της εορταστικής περίστασης.—Εξ 23:19· Δευ 26:1, 2· βλέπε ΠΡΩΤΟΙ ΚΑΡΠΟΙ.

Σημασία. Η βρώση άζυμων άρτων αυτή την περίοδο ήταν σε αρμονία με τις οδηγίες που είχε λάβει ο Μωυσής από τον Ιεχωβά, όπως αυτές παρατίθενται στα εδάφια Έξοδος 12:14-20, όπου περιλαμβάνεται η εξής αυστηρή εντολή, στο εδάφιο 19: «Επί εφτά ημέρες δεν θα βρίσκεται στα σπίτια σας προζύμι». Στο εδάφιο Δευτερονόμιο 16:3 οι άζυμοι άρτοι ονομάζονται «ψωμί της ταλαιπωρίας», διότι κάθε χρόνο υπενθύμιζαν στους Ισραηλίτες τη βιαστική τους αναχώρηση από τη γη της Αιγύπτου (κατά την οποία δεν υπήρχε χρόνος για να υποστεί ζύμωση το ζυμάρι τους [Εξ 12:34]). Ως εκ τούτου, επανέφεραν στη μνήμη τους την κατάσταση ταλαιπωρίας και δουλείας από την οποία απελευθερώθηκε ο Ισραήλ, όπως είπε ο ίδιος ο Ιεχωβά, «ώστε να θυμάσαι την ημέρα που βγήκες από τη γη της Αιγύπτου όλες τις ημέρες της ζωής σου». Η συνειδητοποίηση της τωρινής ελευθερίας που απολάμβαναν ως έθνος και η αναγνώριση του Ιεχωβά ως Ελευθερωτή τους αποτελούσαν το κατάλληλο υπόβαθρο για την πρώτη από τις τρεις μεγάλες ετήσιες γιορτές των Ισραηλιτών.—Δευ 16:16.

Η Γιορτή των Εβδομάδων (Πεντηκοστή) (Λευ 23:15, 16· it-2 σ. 634 ¶4)

Οι πρώτοι καρποί του θερισμού του σιταριού έπρεπε να τύχουν διαφορετικής μεταχείρισης από τους πρώτους καρπούς του κριθαριού. Με δύο δέκατα του εφά λεπτό σιτάλευρο (4,4 λίτρα) και προζύμι έπρεπε να φτιάξουν και να ψήσουν δύο ψωμιά. Αυτά έπρεπε να είναι “από τις κατοικίες τους”, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να είναι ψωμιά σαν αυτά που έφτιαχναν για καθημερινή χρήση στο σπίτι και όχι αποκλειστικά για άγιους σκοπούς. (Λευ 23:17) Τα ψωμιά συνοδεύονταν από ολοκαυτώματα και από μια προσφορά για αμαρτία, καθώς και από δύο αρσενικά αρνιά ως προσφορά συμμετοχής. Ο ιερέας κινούσε τα ψωμιά και τα αρνιά ενώπιον του Ιεχωβά βάζοντας τα χέρια του κάτω από τα ψωμιά και από τα κομμάτια των αρνιών και κινώντας τα εμπρός πίσω, πράγμα που υποδήλωνε ότι τα παρουσίαζε ενώπιον του Ιεχωβά. Αφού προσφέρονταν τα ψωμιά και τα αρνιά, ανήκαν πλέον στον ιερέα ο οποίος τα έτρωγε ως προσφορά συμμετοχής.—Λευ 23:18-20.

Η Γιορτή των Σκηνών (Λευ 23:34· w14 15/5 σ. 28 ¶11)

Υποκινούμενη από βαθύ ενδιαφέρον για εμάς, η οργάνωση του Ιεχωβά μάς προτρέπει να δίνουμε προσοχή στη συμβουλή του αποστόλου Παύλου: «Ας σκεφτόμαστε ο ένας τον άλλον ώστε να παρακινούμε σε αγάπη και καλά έργα, μη παύοντας να συναθροιζόμαστε, όπως έχουν συνήθεια μερικοί, αλλά ενθαρρύνοντας ο ένας τον άλλον, και τόσο περισσότερο όσο βλέπετε την ημέρα να πλησιάζει». (Εβρ. 10:24, 25) Οι ετήσιες γιορτές καθώς και άλλες συνάξεις για λατρεία εποικοδομούσαν πνευματικά τους Ισραηλίτες. Επιπλέον, τέτοιες εκδηλώσεις ήταν χαρωπές περιστάσεις, όπως η ξεχωριστή Γιορτή των Σκηνών που τελέστηκε την εποχή του Νεεμία. (Έξοδ. 23:15, 16· Νεεμ. 8:9-18) Παρόμοια οφέλη αποκομίζουμε και εμείς από τις συναθροίσεις και τις συνελεύσεις μας. Ας αξιοποιούμε πλήρως αυτές τις προμήθειες για να ενισχύουμε την πνευματική υγεία και την ευτυχία μας.​—Τίτο 2:2.

Μπορούμε να είμαστε “γεμάτοι χαρά” καθώς στοχαζόμαστε τι σημαίνουν οι αρχαίες Ιουδαϊκές γιορτές και πώς θα εκπληρωθούν οι υποσχέσεις του Ιεχωβά.​—Δευ 16:15.

Κολάζ: 1. Οικογένεια Ισραηλιτών φτιάχνει με χαρά ένα στέγαστρο ως σκηνή σε μια ταράτσα. 2. Αδελφοί καλωσορίζουν με χειραψία ο ένας τον άλλον στη συνάθροιση.

Πνευματικά Πετράδια

Λευιτ. 22:21, 22​—Γιατί πρέπει να είναι πλήρης η οσιότητα και η ακεραιότητά μας στον Ιεχωβά; (w19.02 σ. 3 ¶3)

Σε ό,τι αφορά εμάς τους υπηρέτες του Θεού, «ακεραιότητα» σημαίνει ολόκαρδη αγάπη για τον Ιεχωβά και αδιάρρηκτη αφοσίωση σε εκείνον ως Πρόσωπο, έτσι ώστε το θέλημά του να έρχεται πρώτο σε όλες μας τις αποφάσεις. Εξετάστε κάποιες επεξηγηματικές πληροφορίες. Μια βασική έννοια της εβραϊκής λέξης που αποδίδεται «ακεραιότητα» στη Γραφή είναι η εξής: ολόκληρος, άρτιος, πλήρης. Για παράδειγμα, οι Ισραηλίτες πρόσφεραν ζώα ως θυσία στον Ιεχωβά, και ο Νόμος έλεγε ότι τα ζώα έπρεπε να είναι πλήρως υγιή.* (Λευιτ. 22:21, 22) Ο λαός του Θεού απαγορευόταν να προσφέρει ένα ζώο που του έλειπε πόδι, αφτί ή μάτι. Δεν μπορούσαν επίσης να προσφέρουν ένα άρρωστο ζώο. Ήταν σημαντικό για τον Ιεχωβά να είναι το ζώο ολόκληρο, άρτιο, πλήρες. (Μαλ. 1:6-9) Καταλαβαίνουμε γιατί ο Ιεχωβά νοιάζεται για την αρτιότητα ή την πληρότητα. Όταν αγοράζουμε κάτι, λόγου χάρη ένα φρούτο, ένα βιβλίο ή ένα εργαλείο, δεν θέλουμε να έχει τρύπες ή να είναι λειψό. Θέλουμε να είναι ολόκληρο, άρτιο, πλήρες. Παρόμοια νιώθει και ο Ιεχωβά όσον αφορά την αγάπη μας για αυτόν, την οσιότητά μας. Πρέπει να είναι ολόκληρη, άρτια, πλήρης.

Λευιτ. 22:32· Το όνομα του Ιεχωβά δεν πρέπει να ονειδίζεται. Αντίθετα, πρέπει να εξυμνούμε το όνομά του και να προσευχόμαστε για τον αγιασμό του.—Ψαλμός 7:17· Ματθαίος 6:9.

Λευιτ. 22:31, 32 Αγάπη και Δικαιοσύνη Παρά την Πονηρία Τους απασχολεί πρωτίστως η διατήρηση της αγιότητας του ονόματος του Θεού.

Λευιτ. 22:21, 22 Κρατήστε την Ακεραιότητά Σας! Για παράδειγμα, οι Ισραηλίτες πρόσφεραν ζώα ως θυσία στον Ιεχωβά, και ο Νόμος έλεγε ότι τα ζώα έπρεπε να είναι πλήρως υγιή.

Λευιτ. 22:18-20 Πώς να Επιλέγουμε Ψυχαγωγία Αν η θυσία είχε ελάττωμα, ο Θεός δεν τη δεχόταν.

Λευιτ. 23:15-20 Το Πνεύμα Δίνει Μαρτυρία Μαζί με το Πνεύμα Μας Τώρα, υπήρχε διάχυτος ενθουσιασμός καθώς ο αρχιερέας ετοιμαζόταν να παρουσιάσει την κινητή προσφορά των δύο ένζυμων ψωμιών που ήταν φτιαγμένα με καινούρια σιτηρά.

Λευιτ. 23:34-36 Συναθροίζονται για Λατρεία Ο ΙΕΧΩΒΑ έδωσε σε όλους τους άρρενες Ισραηλίτες την εντολή να συγκεντρώνονται στην Ιερουσαλήμ τρεις φορές το χρόνο.

Λευιτ. 23:22 “Η Τρυφερή Συμπόνια του Θεού Μας” Αυτά που έμεναν ήταν για εκείνους που βρίσκονταν σε μειονεκτική θέση.

Λευιτ. 22:32 Γιατί Πρέπει να Είμαστε Άγιοι Αν συλλάβουμε το νόημα αυτού του βιβλίου, θα αντλήσουμε δύναμη για να αποφεύγουμε οτιδήποτε θα έφερνε μομφή στο θεϊκό όνομα.

Λευιτ. 22:21-24 Ο Θεός δεν δεχόταν θυσίες με ψεγάδια.

Λευιτ. 23:37, 38 Θα Κάνετε Εσείς Θυσίες για τη Βασιλεία; Μερικές ήταν επιβεβλημένες, ενώ άλλες εθελοντικές.

Λευιτ. 23:2, 4 Χρειάζεστε την Οργανωμένη Θρησκεία; Αργότερα, ο Θεός απαιτούσε από τους αρχαίους Ισραηλίτες και κατόπιν από τους Χριστιανούς του πρώτου αιώνα να συναθροίζονται για λατρεία.

Λευιτ. 22:17-29 Ένα Βασιλικό Ιερατείο Προς Όφελος Όλης της Ανθρωπότητας Τέτοιες προσφορές αποσκοπούσαν στην εξασφάλιση της εύνοιας του Ιεχωβά, και πολλές από αυτές παρείχαν συμβολική κάλυψη για αμαρτίες.

Λευιτ. 23:22 Απόπειρες Τερματισμού της Φτώχειας Ως αποτέλεσμα, κανένας Ισραηλίτης δεν θα ήταν αναγκασμένος να ζητιανεύει.​

Λευιτ. 22:29 Η Επιδοκιμασία του Θεού Οδηγεί σε Αιώνια Ζωή Στο ίδιο βιβλίο της Αγίας Γραφής, διαβάζουμε: «Σε περίπτωση που θυσιάσετε μια ευχαριστήρια θυσία στον Ιεχωβά, πρέπει να τη θυσιάσετε για να κερδίσετε επιδοκιμασία για εσάς».

Λευιτ. 23:2, 4 Γιατί Πρέπει να Είμαστε Συνεπείς; Όλοι οι άρρενες Ισραηλίτες έπρεπε να παρευρίσκονται στις «εποχιακές γιορτές του Ιεχωβά» και να φτάνουν στον προσδιορισμένο τόπο διεξαγωγής τους εγκαίρως.

Λευιτ. 22:18-20 Πώς να Επιλέγετε Ωφέλιμη Ψυχαγωγία Υπό το Μωσαϊκό Νόμο, αν μια θυσία είχε κάποιο ελάττωμα, ο Θεός την απέρριπτε.

Λευιτ. 22:19, 20 Γιατί Πρέπει να Κρατάτε την Ακεραιότητά Σας; Ένα ζώο που προοριζόταν για θυσία κέρδιζε την επιδοκιμασία Του μόνο αν ήταν υγιές, αρτιμελές.

Λευιτ. 23:24 Οι Πληγές του Ιεχωβά στο Χριστιανικό Κόσμο Στις ημέρες του Ισραήλ, τα σαλπίσματα χρησιμοποιούνταν για να αναγγελθούν σημαντικές ημέρες ή αξιοσημείωτα γεγονότα.

Λευιτ. 23:2,3,36,37 Ας Δείχνουμε Σεβασμό για τις Ιερές Συνάξεις Μας Ορισμένες από τις εορταστικές ημέρες τους αποκαλούνταν άγιες συνελεύσεις ή επίσημες συνάξεις, πράγμα που έδειχνε τον ιερό χαρακτήρα εκείνων των συνάξεων.

Λευιτ. 22:13 Ο Θεός Φροντίζει τους Ηλικιωμένους Το γεγονός ότι ο Θεός φροντίζει και τις νεότερες χήρες φαίνεται, λόγου χάρη, στο εδάφιο Λευιτ. 22:13

Λευιτ. 22:2 Εξακολουθήστε να Υπηρετείτε τον Ιεχωβά με Σταθερή Καρδιά Η αφιέρωση υποδηλώνει ότι κάποιος ξεχωρίζεται, ή αλλιώς αποχωρίζεται, για έναν ιερό σκοπό.

Λευιτ. 22:10, 11 Δικαιολογούσε ο Θεός το Δουλεμπόριο; Το πνεύμα του Νόμου θα πρέπει να ωθούσε τους Ισραηλίτες που είχαν δίκαιη καρδιά να μεταχειρίζονται τους δούλους με σεβασμό και καλοσύνη, σαν να επρόκειτο για μισθωτούς εργάτες.​

Λευιτ. 22:17-20 Να Υπηρετείτε τον Θεό με Πρόθυμο Πνεύμα Οποιεσδήποτε προσφορές γίνονταν στον Θεό θα έπρεπε πάντα να είναι “υγιείς”, χωρίς ελάττωμα, οι “καλύτερες” δυνατές.

Λευιτ. 23:26-28 Γιατί Χρειάζεται Βοηθό η Ανθρωπότητα Γι’ αυτό, «η ημέρα της εξιλέωσης» μπορούσε επίσης να αποκληθεί «ημέρα των λύτρων».​

Λευιτ. 23:1-43 Εκπληρώνετε Όλη την Υποχρέωσή σας προς τον Θεό; Για παράδειγμα, όλα τα αρσενικά έπρεπε να συγκεντρώνονται για τρεις ετήσιες γιορτές, και ο άνθρωπος που εσκεμμένα δεν τηρούσε το Πάσχα έπρεπε να «εκκοπεί», δηλαδή να θανατωθεί.

Λευιτ. 23:1-43 Μήπως ο Ιεχωβά Ζητάει Πάρα Πολλά από Εμάς; Οι απαιτήσεις που αφορούσαν τις ετήσιες γιορτές και τις συγκεντρώσεις για λατρεία συνέβαλλαν στο να προφυλάσσεται ο λαός από πνευματική άποψη.

Λευιτ. 23:22 Το Τέλος της Φτώχειας Πλησιάζει Για εκείνους που για διάφορους λόγους γίνονταν φτωχοί, όπως αν είχαν κακοδιαχειριστεί τη γη τους ή αν είχαν κατασπαταλήσει τους πόρους τους, ο Νόμος εγγυόταν το δικαίωμα να μαζεύουν τα απομεινάρια της τροφής στους αγρούς, στους δεντρόκηπους και στους αμπελώνες των άλλων.

Λευιτ. 23:37-43 Η Εκπαίδευση στους Βιβλικούς Χρόνους Ο γιορτασμός των ετήσιων γιορτών παρείχε θαυμάσια ευκαιρία στον οικογενειάρχη για να διδάσκει τα παιδιά του.

Λευιτ. 22:32 Προσευχές που Είναι Βέβαιο ότι θα Απαντηθούν Εκείνοι που επιθυμούν να έχουν την εύνοιά του και να αποκτήσουν αιώνια ζωή πρέπει να βλέπουν τον Ιεχωβά με δέος και να αγιάζουν το όνομά του διατηρώντας το ξεχωριστό και σε υψηλότερη θέση απ’ όλα τα άλλα.

Το υλικό που σας παρουσιάζουμε σε αυτή την σελίδα είναι επιλεγμένο από τον επίσημο ιστότοπο των Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά τον οποίο και σας προτρέπουμε να επισκέπτεστε τακτικά για την ποιότητα στην υλη που τον διακρίνει!

This is not the official website of Jehovah’s Witnesses jw.org is the official website of Jehovah's Witnesses and is the authoritative website about our beliefs, teachings, & activities.

Did you like this? Share it: